Gold Card for life SAS Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SEO, 11. juni 2017.

  1. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    De har jo snakket om det tidligere, men jeg har ikke fulgt med om noen har sagt at det ikke vil komme. Sitter du på info kan du gjerne opplyse meg!
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Ble bekreftet for en tid tilbake at dette ikke kommer. Har ikke kilden for hånden.
     
    Travelmate liker dette
  3. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Takk, da drømmer jeg ikke lenger om det :-(
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Har du sjekket postkassen (altså den fysiske der det kommer papir). Jeg fikk et brev på stivt papir signert Gustavson med beskjed om "Life Time Gold" og at det ville komme i posten når jeg ikke lenger hadde EBD status".
     
    RoadKing and kiev like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,591
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Finnes slikt lenger? :eek:, ok, da kan det jo fortsatt dukke opp. Ellers må jeg nok ta en tlf...
     
  6. VFFlyer

    VFFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    42F6C2EA-C26F-42BB-A4AB-1E60D7723884.jpeg Har ikke fått noen mail men fikk denne i posten i dag..
     
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du burde jo invitert på cognac aften!

    Forumet tar med Cognac, du stiller med glass ;)

    C
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp....det er den jeg fikk også. Sender de på papir gamlingene tro ? :)
     
    Last edited: 23. mars 2018
    Shyneno liker dette
  9. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Hyggelig brev :)
    Har bare hatt EBG/EBD et par år men nytt reisemønster fikser nok dette brevet en gang
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg til kona : "se jeg har fått brev om lifetime gold, så nå kan vi reise fra lounge til lounge resten av livet (evt sas sitt liv)"

    Kona: «så bra - har jeg også fått det da, så jeg kan bruke loungen når du ikke er med?"

    Meg: «eh...nei, det bare jeg, men når vi reiser sammen går det fint. Gullkortene dine får du fordi jeg har diamantkortet"

    Kona: "å ja....men da må du jo fortsette å fly mye i jobben videre også da så jeg fpr gull videre...."


    Hmm....også jeg som tenkte det var bra med lifetime gold da gitt. Lanserer hermed ide til Eurobonus 4.0: etter 10 år som EBD kan du gi bort lifetime gold :)
     
    Fredrik81, dkvt, Jan Fredrik and 7 others like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,570
    Bonuspoeng:
    293
    Eller Lifetime Diamond, med mulighet for å gi bort gullkort. Så har du et forhandlingskort i tilfelle rottefelle. (Og kort til ny, ung kone hvis du blir skilt :p)
     
    indahla and Are like this.
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Ny kone er alt for dyrt....
     
    holmen liker dette
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    ... jeg hadde ikke hatt helse til det heller
     
    Hanen, Origo, TomF66 and 1 other person like this.
  14. TailEndCharlie

    TailEndCharlie Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    En liten oppdatering på "the devil is in the details"...:-( Dette med LTG kom jo også opp som en "jubileumsgave" ifm EB 25 år i 2017, til de som hadde eller ville få, 10 års sammenhengende Gull/Diamant i løpet av jubileumsåret. Juba, juba, tenkte jo jeg og kontaktet EB i fjor en gang, og fikk bekreftet at joda, om jeg oppnådde Gull/Diamant i den inneværende opptjeningsperioden så ville det bli det 10. på rad og jeg kvalifiserte for LTG. Som sagt så gjort, og jeg har ventet begjærlig på dette LTG kortet... Nå som jeg registrerte at stadig flere melder om mottatte LTG kontaktet jeg EB og spurte om når det er min tur... Svaret var jo ikke som ønsket, de sa nemlig at NEIDA, ett av årene mitt i 10 årsperioden hadde jeg mellom 1000 og 2000 poeng (husker ikke nøyaktig hva han sa..) for lite for Gull, men fikk beholde Gullkortet fordi jeg kunne dokumentere at en reise på slutten av perioden (som ville dratt meg over "gullgrensen", ble kansellert pga sykemelding). Så selv med sammenhengende EB medlemskap siden 9/1992 og kanskje 600-700.000 poeng opptjent bare i disse siste 10 årene, så velger altså EB å fokusere på de 1000-2000 jeg manglet det ene året! Jeg synes jo dette er ganske bedritent av EB/SAS, når det først har bekreftet til meg, for så å komme trekkende med noe skikkelig "small print" for nekte meg det LTG som de har reklamert med. Men, som vanlig så har man ikke noe dokumentasjon på "hva en fyr på EB sa til meg i fjor", dum som man er så stoler man på den informasjonen man får. Kanskje man skal begynne med sånn "jeg tar opp denne samtalen for å kontrollere at du snakker sant"..?
     
  15. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen lover i Norge som hindrer deg i å ta opp samtaler uten å informere den andre parten.
     
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Da ville jeg skrevet en saklig mail til gullmailen og forklart årene og sammenhengen.

    De gir jo LTG til personer som har et softlanding år på gull etter å ha hatt EBD - uten at det er krav til så mye som en flytur det året.
     
    swib and TailEndCharlie like this.
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør de ? :cool:
     
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Unggutta på jobben driver med sånne pappapermisjongreier - så da har mange hatt et år med mindre flying når de er hjemme og triller barnevogn...

    Dermed har det kanskje bare blitt en 20-30-40000 poeng det året, men siden de har EBD ble det softlanding til gull. Har ihvertfall 3 slike tilfeller blandt mine kollegaer som har fått LTG brevet.

    EDIT: (og det er jo forsåvidt logikk i det - siden man da har tjent inn minst to gullkort året før for å nå¨EBD)
     
    Xflipper and RoadKing like this.
  19. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer også med hva jeg fikk vite. At jeg nå hadde 4 år med gull kvalifisering... hvorav det ene var softlanding. Og manglet 4-5 tusen poeng til gull på poeng... 6 år igjen :)
     
  20. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Et lite spørsmål her:

    Jeg fikk (kjøpte...) gavegull her i september 2017. Opptjeningsperiode er 1/9 - 30/8.

    Nå opptjener jeg ekte EBG med veldig god margin i denne perioden både på legs og poeng, det jeg lurer på da er om dette da vil telle i.f.h.t LTG, eller om dette året utgår?
     

Del denne siden