Gold Card for life SAS Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SEO, 11. juni 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Opptjent burde være greit innafor..
     
  2. TailEndCharlie

    TailEndCharlie Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Update:
    Har skrevet mail til dem og første svar sier bl.a.
    "Under mars 2018 har vi introducerat ett nytt koncept för LTG.
    Du kan få ett LTG-medlemskap om du kvalificerar dig för EuroBonus Gold 10 år i följd, antingen med Bas poäng eller antal flygsegment med SAS eller Widerøe med start från 2002 och fram till idag" og så selvsagt at jeg ikke kvalifiserer fordi jeg i deres oversikter mangler 2110 poeng i 2011 ... bla bla bla...

    Dette har jeg respondert på med at mitt spm ikke dreier seg om "nye regler" fra 2018, men om det som ble sagt/reklamert/markedsført i 2016 og 2017 om LTG, der feks Eivind Roald ble sitert i DN på feks:

    «Gullkort for resten av livet
    Etter sommeren vil det komme flere endringer i Eurobonus-ordningen. Da vil det bli mulig å sikre seg et gullkort for resten av livet.
    - Dersom du har vært lojal mot SAS i minimum ti år, dersom du for eksempel har hatt et gullkort i ti år, kommer vi til å belønne lojaliteten med et gullkort for resten av livet, sier Roald.
    Han viser til at dette er uavhengig av hvor gammel du er.
    - Det er et ønske fra vår side om å vise lojalitet tilbake. Sånn sett er det et hint til de som ligger på syv, åtte, ni år. Stå på litt til, så har du kanskje et gullkort for resten av livet, sier Roald.»

    Jo, takk for gjensidig lojalitet... de siste 12 årene har jeg altså 6+5 med Gull/Diamant (og nesten 700.000 poeng) og 1 år midt i der jeg mangler 2110 poeng men allikevel fikk beholde Gullkortet...

    Jeg har bedt dem vise meg hvilke regler som gjaldt i 2016/17 som "opphever" det som Roald har sagt flere ganger..

    Vi får se hva de svarer nå da, kanskje blir det "Takk for meg SAS" :-(
     
    Xflipper liker dette
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg kvalifiserer meg til EBD, får så å kun fly på poeng ett år, vil jeg da kvalifisere til lifetime gold da jeg beholder Gull dette året, eller telles ikke dette året på gold for life?
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    I følge @TomF66 Så ja.
     
  5. TailEndCharlie

    TailEndCharlie Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Update
    Neida, SAS sto på sitt (eller, dvs, en eller annen "Customer Consultant" sto på sitt). De driter i hva som er sagt tidligere, og de driter i sine lojale kunder. Ingen realitetsvurdering, ingen "we are sorry", ingen forklaring på hvorfor de ikke står ved det de tidligere har sagt til meg. Ganske enkelt setter de strek over 26 års lojalt EB medlemskap med formell begrunnelse i manglende 2110 poeng ett år mellom hhv 6 og 5 år med EBG/EBD. Så ble det takk for meg EB, heisan Miles&More og dere andre!
     
    LNAND and Shyneno like this.
  6. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    I følge gullmailen, nei.

    Etter å ha vært i kontakt med gullmailen fikk jeg bekreftet at softlandingsgull IKKE teller mot LTG.

    MEG:
    Når man opptjener diamond så får man jo softlanding til gull når diamongkortet går ut. Dette er jo noe som har skjedd med meg. Slik jeg har forstått det i tidligere kommunikasjon, så skal år med softlandingsgull også telle mot LTG. I så fall skulle jeg hatt flere kvalifiserende år. Er det noe jeg har misforstått her?

    SAS:
    För att ett intjäningsår ska få räknas mot LTG måste man uppnå de kriterier som gäller gör Guld det året.
    Jag önskar dig en trevlig dag.
    Med venlig hilsen,
    Martin Klasson
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Services


    Så da blir det ingen store MR på meg i år for å sikre gull desverre.

    Det positive derimot er at kundeservice, hvis de vil, og hvis du spør tydelig og direkte nok, kan sende deg oversikt over alle årene dine og hvilke år du kvalifiserer/ikke kvalifiserer. Se bilde av oversikten jeg fikk.

    20180522_170024.jpg
     
    haakonks, Xflipper and holmen like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Positivt og positivt, burde vært rett tilgjengelig på «Min side» syns nå jeg :)
     
    holmen, NoLimit and Edin like this.
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig.. burde jo være lett å fikse, pluss at folk får en grunn til å booke et par ekstra turer fordi de kan klare LTG.
     
    RoadKing liker dette
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for fyldig svar, da ofrer jeg ikke ett kalori på å gå høyere enn EBG, så da booker jeg ikke mer neste intjeningsperiode, også skriver jeg eventuelle poeng på Krisflyer i stedet for :)
     
  10. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Teller statuspoeng man kjøper? Typ hvis man mangler noen få poeng for å komme opp til 45000?
     
  11. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Alt av statuspoeng teller, så kjøp går fint.
     
  12. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hva som er de egentlige reglene for sas lifetime gold?
    Mener å ha lest at om enn har hatt gullkort i 10 år på rad, så for enn det for lifetime?
     
  13. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er så hinsides idioti at jeg faktisk er litt sjokkert her jeg sitter i «ammetåke»

    At ikke SAS kan benytte en formula som er vellprøvd i andre selskaper, som f.eks 800.000 basispoeng = LTG.

    BA har kjørt denne i lang tid, og det er utrolig inspirerende med oversikten de har..

    Men neida, la oss gjøre det uoversiktlig! Det fortjener lojale kunder!

    C
     
  14. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det er egentlig ikke veldig komplisert og du kan beskrive regelen med en enkelt setning. Du må ha opptjent gull eller bedre, dvs. min. 45000 poeng eller 45 segmenter, 10 sammenhengende perioder.
     
    RoadKing liker dette
  15. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Opptjening på segmenter synes jeg har været skrevet om ikke teller med i life time gold....
    Men jeg kan ta feil. Enig i at en BA hadde vært å foretrekke
     
    Chrisbgg liker dette
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, men den hensyntar jo ikke at selv de aller mest lojale kunder, kan komme til å reise mindre i perioder, pga Barn/Sykdom el.lign.

    Og ja, jeg vet man kan fryse for et år, men hvem andre enn de(oss) som saumfarer Eivind Roald pressemeldinger vet om det?

    Nei, BA sin løsning er å foretrekke.. og forteller langt mer hvem som er god kunde..

    C
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer delvis.
    Når de kjørte pensjonistgull var det kun poeng som gjaldt. Nå gjelder både segment og poeng.
     
    Eddie47 and Lnbre like this.
  18. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Om segmenter teller må vi holde nøye øye med, for neste år så kommer jeg kanskje til å kjøre segmenter :)
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har du noen kilde angående at både poeng og segment vil telle?
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke lett tilgjengelig, men er 99,9% sikker på at dette stemmer.
    Jeg spurte diamantmailen om hvor mange år jeg hadde og de har inkludert mitt år nr 1 hvor jeg tjente opp EBG på segment og ikke poeng.
     
    Misterix liker dette

Del denne siden