Dette hadde ikke vært et problem om SAS kunne vist opptjening mot life på web siden når man er pålogget.
Noen som vet hvor lang tid det går fra man faktisk oppnår Gold for Life til man får en bekreftelse fra SAS? Jeg oppnådde nok grunnpoeng for år 10 for to uker siden, men på Gold for Life-siden står det fortsatt "Grattis! Du är ett steg närmare Lifetime Gold".
Mulig det kommer ved utgangen av inneværende periode? (Altså ved neste periodes start.) Gratulerer forresten! Bare LITT misunnelig!
Ikke noe å bekymre seg for. Gull er gull uansett om det er ut livet eller ikke, ingen forskjell på kort etc. Men som @spacecosmos sier så vil jeg nok tro når siste/10 års perioden er over.
SAS utvider status med et år. Betyr det at man må bruke et år ekstra for å få LTG hos SAS. Eventuelt vil 2020 lage hull i raden på 10år om man ikke klarer gull i 2020 pga covid. Grunnen til jeg spør at jeg vurderer å kjøpe Grunnpoeng med ebpoeng. 10 = 1.
Ganske interessant problem det for dem som ikke når EBG i år, om de får EBG på grunn av covid, men blir kastet ut av valsen på grunn av teknikaliteter rundt dette, håper det ordner seg for dem som ikke er innafor på grunn av dette om så de må ta ett ekstra år så er det bedre enn å gå i vasken i grunn....
Jeg har opptjent første året til gold card for life hittil i 2020. Har kvalifiserings periode Des 1, 2019 - Nov 30, 2020, betyr det at jeg har garantert gull fram til nov 30, 2021? Men må i perioden Des 1, 2020 - Nov 30, 2021 opptjene nye 45K statuspoeng med tanke på gull for livstid?
Alt dette står det om i FAQ til SAS som kommer opp helt øverst på hjemmesiden deres. https://www.flysas.com/en/help-and-...-renewed-with-the-membership-level-extension/
Gå inn på den grafiske fremstillingen, så blir det lettere å forstå: https://www.sas.no/eurobonus/lifetime-gold/#/lifetime-gold Det var en øyeåpner for meg også..
Der kommer det opp 2019-20 kvalifisert men jeg bikket gull kun for 1 uke siden. Har kvalifiserings periode Des 1, 2019 - Nov 30, 2020, betyr det at jeg har garantert gull fram til nov 30, 2021? Men må i perioden Des 1, 2020 - Nov 30, 2021 opptjene nye 45K statuspoeng med tanke på gull for livstid?
Ja, man må tjene opp poeng eller segmenter til gull hver eneste periode, 10 år på rad. Eneste unntaket foreløpig er det året man har fått forlenget status pga. korona.
Det skjønte jeg. Betyr det at jeg har Gull fram til 30.nov 21 uansett? Samt at jeg i perioden fra Des 1, 2020 - Nov 30, 2021 må opptjene nye 45K status om jeg vil fortsette ferden?
Ja, begge deler er riktig. Opptjent status beholdes ut den påfølgende perioden (+3 mnd grace), og slik regelene er nå må du kvalifisere på nytt for at 20/21-perioden skal telle på LTG.
Jeg har periode som gikk ut 31. mai, og kvalifiserte meg i utgangspunktet ikke, hverken på poeng eller flygninger. Jeg ser allikevel at LTG-telleren er oppdatert til å vise at jeg kvalifiserte meg på flygninger, regner med at dette er den enkleste måten for SAS å gjøre det på.
SAS har allerede sagt fra om at det går fint.... spørsmålet nå er neste periode, og hva som skjer med mulighetene for opptjening.
Har det sett slik ut hele tiden? Min kvalifiseringsperiode gikk ut 31.06 men det ser slik ut i min oversikt: Regner med det rettes opp i etterhvert. Kjenner jeg SAS-systemene rett, så er vell dette noe som må gjøres manuelt.