Samme her. Star Alliance bekreftet i en FB-melding tidligere i høst at GoldTrack kommer til OSL ila 2016, men om det bare SAS som er blitt snillere, så er det også helt ok
God aften godtfolk! Er det noe som vet om man med *A Gold kan gjeste med seg folk gjennom fasttrack på LHR terminal 2?
Gikk fint sist jeg var der (EBD/*G) hvertfall. Tidlig januar 23. Men til avveksling fra det vanlige, var ikke de 2 automatiske portene i drift - så personen som sitter ved siden av portene tok en grundig kikk på boarding pass og sa ja når jeg sa at "dette er gjesten min" Hva de automatiske QR-scannerne/portene ville sagt er jeg ikke sikker på.
Star Alliance sin Gold Track har gjestepolicy avhengig av flyselskap, så ingen uttalt fordel og med variasjoner hist og pist. Se nest siste FAQ: https://www.staralliance.com/en/faqs?category=1&subCategory=107
Da kan vi jo gjøre et forsøk med manuell sjekk hos portvokteren. Vennene våre er altså på samme flight, men ikke samme PNR. I teorien skal jo det ikke ha noe å si, men praksis er jo som kjent noe annet enn teori
Ja, snakk med han/hun som sitter der og si høflig og matter-of-factly at du har med gjest i dag Men hvis du prøver å få med flere gjester enn 1 (tolker posten din slik) sier de antagelig nei. Det er jo samme max antall som *G har for å gjeste noen inn i loungene.
interessant, dette har jeg aldri klart de gangene jeg har prøvd. er det. e.g. slik at jeg trykker 1 gjest ved passering i OSL? I FRA, IST og i asia har jeg bare fått beskjed nocando.
En liten oppdatering. Begge våre venne fikk være med. Damen i skranken ville sende oss vekk, hun hadde ikke hørt om SAS Men så skannet vi boardingkortet og computer said yes Dermed fikk også våre venner være med
Jeg har en CT-booking i business hvor vi (meg + kone + barn) lander på CDG ettermiddag og flyr videre neste formiddag. Avreise fra Terminal 1. På Star Alliance sine sider står det at Gold Track er ved Terminal 2A og 2C. - Har vi tilgang til disse? - Hvis ja, vil det lønne seg å bruke disse tross styr med å komme seg fra Terminal 2A/C -> Terminal 1?
Hvorfor skal du inn på Terminal 2 når flyet går fra Terminal 1? Er ganske sikker på at du må ut av T2 for å ta toget til T1.
Du stiller et godt spørsmål der Jeg kan ikke huske å ha vært på CDG, men hørt mye negativt om plassen. Og så tenkte jeg i et naivt øyeblikk at jeg kunne vandre fritt uten å passere sikkerhetskontrollen en gang til mellom terminalene
I terminal 1 er sikkerhetskontrollen rett ved gate og kun for de 6-8 gatene som er på samme satelitterminal. Det er så vidt jeg husker ingen fast track, men heller ikke mye kø. Layouten til flyplassen er et større problem. Og loungen til SAS er seriøst underdimensjonert.