Hei. Mitt sølvkort gikk ut 30. juni og jeg har graceperiode ut september. Hadde 7 flights med SAS frem til 30. juni, og de er nå nullet ut ser jeg på appen. Jeg har 4 kommende flights med SAS i begynnelsen av september. Vil disse bli regnet med slik at jeg beholder sølvkortet?
Dine kommende flights blir kreditert inneværende periode. De vil med andre ord IKKE bli lagt til de 7 flights du hadde før 30. juni. Du vil dermed stå med 4 flights på segmentopptjening etter at dine flights er gjennomført, og således ikke beholde sølv fra forrige periode.
Ok, takk for raskt svar. Var det jeg var redd for. Da blir det å handle sølv eller gull her inne noen dager etter at graceperioden er over for å få lengst mulig varighet på kortet.
Og når bør jeg kjøpe nytt kort? Mener jeg har lest her inne at ved å ta i mot kort etter graceperioden, så varer det nye kortet ut inneværende periode + 1 år + 3 mnd grace.
Du kan ikkje ta imot gavesølv så lenge du fortsatt har sølvstatus. Samme for gull. Så då er fyrste dagen etter graceperioden sikkert like grei som andre dagen. Når eg har gjett vekk kort, så har det som du seier vore gyldig ut inneverande + neste + 3 mnd grace. (Men det er enkelte som kun har fått inneverande + grace. Då har vel fasit vore at dei har mottatt kort i løpet av den fyrste månaden i oppteningsperioden?)
Takk for godt svar. Da blir det å kjøpe sølv/gull rett etter 1. oktober hvor jeg blir nedgradert til EBB igjen.
Det gjør det om du kjøper i en graceperiode og - det er jo fortsatt samme kvalifiseringsperiode, så som sagt null forskjell. Får du kun inneværende periode + grace, er dette feil, og da ville jeg tatt kontakt med SAS. Har en liten mistanke om at det er mer enn myte basert på misinformasjon, enn noe som faktisk har skjedd. Jeg har aldri opplevd noe slik med gullkortene jeg har gitt bort, og det har vært til personer som har vært på dag en i kvalifiseringsperioden sin. Men, dette gjelder kun hvis du skal kjøpe deg gull, ettersom at du alt har søvkort, og ikke kan oppgradere til det du allerede har. Skal du kjøpe (eller få? burde nesten være mulig å få gratis av noen) sølvkort, må du nede på member først.
Hadde vært flott om dette er tilfelle, men vi har vel sett at folk her inne har rapportert om dette. Eksempelvis @kiev, en kar som fremstår både teknisk kompetent og som en troverdig reisende.
Er det ikke slik at de siste rapportene også tyder på at gi-bort kortene ikke har noen grace periode på slutten?