Med ungene på feiring i ypperlig 17.mai vær. Fly med DY i kveld fra TOS. Sjekket inn i går og fikk til min overraskelse første rad. Trodde de ikke kunne fås om man ikke hadde betalt innsjekk.
Gratulerer med dagen fra Bergen! Vi nyter utelivet: Startet dagen med en tur over vidden - nå skal det drikkes øl i sola!
Været ble som yr.no sa, dvs knall! Dog ikke så varmt som det her vært i Oslo de siste dagene ... Her har de ikke korps, men sekkepiper først i 17.mai toget
Gratulerer med dagen fra Ona fyr! (Bilde ble tatt en godværsdag i fjor, sjelden det er blankt hav og blå himmel samtidig her) Helt til høyre ser dere sjarken til min far Her startet feiringen med at korpset ankom øya med legebåten kl 10:00. Korpset og befolkningen tar turen opp til fyret, der blåser korpset i gang Mellom bakkar og berg. Etter toppturen opp til fyret 30 moh startet selve 17.Mai toget på ferjekaia. Bilde rappet fra en lukket FB gruppe, foto Svein Roger Ivarsen Øya er ikke av det største slaget så etter 1150 m stoppet toget opp ved «Huset» som fungerer som et flerbrukshus ved sosiale sammenhenger. (fra begravelser til lystige julebord) Der ble det servert mat og kaker som gjestene tar med seg selv, loddsalg og quiz. Vi var vel ca 80-90 personer som var samlet og hvis man tar i betrakting at det er 15 fastboende her, er det ganske bra oppmøte Jeg må få sagt det at å feire 17.Mai på et så lite sted er veldig mye mer trivelig kontra å fly rundt i den overfylte hovedstaden Dagens vær var upåklagelig til her å være Vi var her for 6 år siden også og da ble det ikke noe korps-spilling på fyret. 17.Mai toget gikk direkte til huset, en distanse på 230 m Ønsker alle en fortsatt god 17.Mai feiring
Gratulerer med dagen. Sitter mest og tenker på at om noen år er ungene så gamle at skoletoget er en saga blott for deres del, og man kan da bruke slike langhelger til noe mer fornuftig enn å feire nasjonaldagen (= reise bort). Her er det beina på bordet, bobler i glasset og velfortjent hvile etter to tog og dugnadsarbeid på skolen.
Gratulerer med dagen alle sammen Det har vært en fin 17.mai i hovedstaden med sol, bobler, god mat og masse folkeliv. Nå er det godt å slappe av på sofaen noen timer før sengen venter, i morgen venter en antaglig veldig rolig arbeidsdag på kontoret