Guttetur til Bangkok ! LH F, TG F, TG C samt litt SAS

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kvalvaag, 06. nov 2018.

Tags:
  1. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Når vi var inne og bestilte hummer fra Bangkok var det og mulighet for å bestille på legs i business med Thai :)

    Det skal nevnes at hummeren og biffen vi bestilte ut fra BKK til LHR gjekk ned på høgkant :)

    Grønn karri pleier jo og være en sikker vinner, men den grønne guffen eg fikk servert her var dessverre uspiselig:confused:
    Vil og gjette på at dette var made in India :p
     
    jgroneng and drsyk like this.
  2. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Siden vi ikkje kun kan fly, knabbe badendeender og helle nedpå champagne samtidig som vi sitter med tannpirkerene og får ut siste rest av kaviar som satt seg mellom tenna, bestemte vi oss for å få litt kulturelle innslag:rolleyes:


    Guidet tur i og rundt broen over Kwai sto høgt på ønskelisten, kunne horizon club conciergen ordne dette for oss ? Selvfølgelig !
    20min seinere var alt ordnet og vi skulle bli hentet 0730 neste dag :)

    20181109_100307.jpg

    20181109_100310.jpg
    Første stop var en minnelund for falne.

    Grunna trafikken hadde vi ganske dårlig tid til å undersøke/lese oss opp på denne plassen, men veldig fint laga til og absolutt en verdig plass å ligge.

    Deretter fulgte museumet som låg rett ved, her hadde vi også for dårlig tid, siden vi skulle være med på togturen, vil anbefale andre og beregne bedre tid på museet, her er det mykje som for vår del kunne blitt litt mer grundige gjennomgått.

    20181109_104406.jpg

    Når vi ankommer sjølve broen får vi vite at toget er 1t forsinka og vi kunne unna oss bedre tid både på minnelund og museum, men desto bedre tid til å gå på broen og se på nærområdet:)

    Togturen som foregikk i stappfulle vogner som foregikk i turist klasse som er eit par tre hakk over det dei lokale ble tilbudt, det ble bydd på vann, deretter solgte dei alt mulig slags i forskjellige varianter, prøvde meg på en pose med salt bananchips, veldig god!

    20181109_133354.jpg
    På siste turiststop gjekk vi av toget og ble tatt med inn i en hule i fjellet, hellig sted for buddhismen, fikk en gjennomgang av ritualer etc.

    All honnør til guiden vår «Catie» som viste stor kunnskap og innlevelse hele turen :)

    Turen tok totalt ca 13t så det er en lang dag i bil og rundt om på områdene, men absolutt verdt å få med seg for dei som har interesse for krigshistorie.
     

    Attached Files:

    Are, jgroneng, SAJblue and 12 others like this.
  3. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    På veg tilbake booker vi guidet halvdagstur i Bangkok for morgendagen :)

    Legger ved eit par bilder :)

    20181110_092304.jpg

    20181110_092658.jpg
    Har dessverre gløymt navnet på dette tempelet :( Verdt å få med seg :)

    20181110_100621.jpg
    The laying Buddha

    20181110_101934.jpg

    20181110_102250.jpg

    20181110_110523.jpg

    20181110_113045.jpg
    Palasset



    Veldig flott tur, vi var heldige og hadde en overskyet dag når vi var på visitt.
    Guiden viste stor kunnskap og forklarte og fortalte nesten ustanselig, husker ikkje veldig mykje av alle detaljene som ble forklart, men egen guide er absolutt og anbefale :)

    Foruten at det er enormt med folk alle plassene vi var innom, så er det vel verdt og få med seg denne delen av Bangkok og :)
     
    Are, Edin, SAJblue and 11 others like this.
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for innholdsrik reiseskildring med bilder.
    Jeg skal til Thailand snart og lurer på om hvilke hotel dere valgte og hvordan dere fant guiden .
     
  5. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Hei !
    Alltid kjekt når folk setter pris på skildringene :)

    Vi valgte Shangri La Bangkok, valgte egentlig hotel på måfå ut i fra Tripadvisor.
    Veldig fornøyd med det, hadde club room og fikk tilgang til Lounge, frokost happy hour, afternoon tea etc :)

    Guiden fant Conciergen på Shangri La for oss, dei hadde eit firma dei samarbeida med, har whatsapp kontaktinfo om det skulle være av innteresse :)
     
    Eddie47, ina and Sonictravel like this.
  6. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    1,281
    Bonuspoeng:
    93
    Ja takk private message please .
     
  7. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Siste dag i Bangkok avsluttes med sein frokost og lett reparasjon for å kjenne mindre til Gin inntaket kvelden før :rolleyes:

    20181111_142652.jpg
    For å få tiden til å gå siste dagen fikk vi oss en lenger periode med afternoon tea :) Godt utvalg av te og kaker samt det litt mer utradisjonelle frisk frukt :rolleyes:

    Kan absolutt anbefale Shangri La Bangkok, god mat, god service og alle vi traff på snakket engelsk :)
    Meget godt utvalg av gin i pianobaren og :cool:
     
    Are, jgroneng, SAJblue and 9 others like this.
  8. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Etter ankomst ved firstclass innsjekken til Thai ble vi geleidet til innsjekk :)

    Her var det eit vell av ansatte, koffertene våre ble tatt hånd, vi fikk ein sittegruppe for oss sjølve, og ble servert vann :)

    20181111_163746.jpg
    Innsjekken foregikk sittende og vi ble siden geleidet igjennom sikkerhetskontrollen, der var det mistenkelig lite kø til og være Bangkok :rolleyes:

    20181111_165036_018.jpg
    Etter sikkerhetskontrollen var det rundt eit hjørne og ned ein rulletrapp, der sto bilen og venta :D

    Etter ein hurtig runde gjennom business loungen ut igjen fra terminalen og fløyting på nåken som blokkerte veien, skrensa vi oss inn i firstclass loungen:rolleyes:

    Her ble vi møtt på typisk Thai maner, bukking og lotus hilsen :)
    Samt hvilken og når vi ønsket massasje :)

    Deretter ble vi geleidet inn og vist til eit ledig bord, det var forøvrig nesten fritt valg, nesten folketomt i loungen når vi ankom.
    Det ble straks tatt drikkebestilling og matmenyen kom på bordet ilag med drikken :)

    Etter eit kjapt glass champagne og ein lett indrefilet var det påtide med massasje :)

    Med absolutt null erfaring med massasje, så kan eg nevne at denne var en god førstehåndserfaring, det ble full body aroma massage, veldig avslappende men en blir full av olje...:rolleyes:

    Etter dette var det blitt eit ledig «privat»rom og vi tenkte dette var verdt og prøve også :)

    20181111_182117.jpg

    20181111_182139.jpg

    20181111_182114.jpg

    Kvaliteten på TV signalene var heller laber og støyen fra terminalen var endel mer høglytt her enn inne i sjølve loungen, uten at en skal klage :rolleyes:

    Der vi satt i rommet som låg litt i skjul bak baren tror eg vi ble litt gløymd, skulle vi ha påfyll i glasset måtte vi stort sett sjølve gå til baren:eek:

    20181111_232759.jpg
    Uten at det satt noen spesiell stopper på stemningen;)

    Det var også kvilerom samt toalett og dusjfasiliteter :)

    20181111_214625.jpg
    Kvilerom

    20181111_214836.jpg
    Dusjrom

    20181111_214824.jpg
    Dusjrom

    20181111_214831.jpg
    Dusjrom

    Eit fornøyelig opphold i Thai sin firstclass lounge, servicen er jevnt bra, men mangler til tider litt på oppmerksomheten i forhold til Fraulein hjå Lufthansa, maten og drikkeutvalg er flere hakk under Lufthansa sitt utvalg, men en kan ikkje klage. Verdt og bruke noen timer her, men ikkje like lenge som på First terminalen o_O

    Dessverre lite bilder i fra sjølve hovedloungen men det er nesten umulig å bevege seg der uten at det kommer noen å spør om de kan hjelpe deg:rolleyes:

    Vi ble fulgt til flyet men ingen bil :(
     
    Are, watchaddicted, Eddie47 and 13 others like this.
  9. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Kort tid etter vi ble henvist til setene våre, var det påtide med ein velkomstdrink :)

    20181112_001048.jpg
    Det ble eit glass med Dompa :rolleyes:

    Etter vi var i luften ble det for sikkerhetskyld eit glass til akkompagnert av litt nøtter :)

    20181112_013436.jpg
    Etterhvert kom kaviaren på bordet, rikelig med tilbehør og annen knask, vodka følget også med :)

    Deretter var det påtide med ein Lobster thermidor, her har dessverre bildet forsvunnet, kan melde om god smak men ganske lite mat, godt det var både forretter og desserter :)

    Måltidet ble avrundet med frukt ost og is 20181112_022940.jpg

    20181112_030219.jpg
    Samt en hvit sjokolademousse kake, med litt is på siden :)
     

    Attached Files:

    Are, Eddie47, OttoL and 12 others like this.
  10. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Etter noen timer på puten var det påtide med frokost :)

    20181112_110347.jpg
    Forrett meget pent anlagt, det ble i tillegg konsumert fleire kopper kaffi til fruktfatet :rolleyes:

    20181112_112602.jpg
    Frokost tallerken bestående av omelett, pølse og potetomelett :)

    Grei start på dagen :)
     
    SAJblue, Are, RoadKing and 9 others like this.
  11. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Sete

    20181112_063418.jpg

    20181112_063420.jpg

    20181112_104830.jpg

    20181112_104835.jpg

    20181112_063426.jpg

    20181112_001320.jpg

    Setet er veldig bra, god plass til alt, men eg for min del sitter littegrann bedre i Lufthansa sine.
    Ønsker du og sitte privat er dette fullt mulig, men skilleveggen i midtsetetene er konstruert for ganske lave personer, vi kjørte den heilt opp for å prøve og hadde då utsikt til kvarandre fra nakken og opp:cool:

    Denne «loungen» som Thai har laga til på høgre forut var det ingen som brukte, ser ikkje heilt poenget med den, her kunne dei med fordel heller hatt eit stort toalett til. Når det et full kabin som det var på denne flighten må en av og til faktis vente på ledig bad :rolleyes:

    Servicen var upåklagelig heile turen, har sett at det kan være litt forskjellig med Thai men denne flighten var fornøyelig :)
    Eneste en kan sette ringen på er at det var antydning til ventetid for champagnepåfyll midt i middagsserveringeno_O
    Ellers ble det gått runder i kabinen med jevne mellomrom, og dei som var våken fekk spørsmål om dei ønska påfyll etc.

    20181112_101932.jpg
    Kvilesete på toalett

    20181112_101937.jpg
     

    Attached Files:

    gzegorz, Are, RoadKing and 13 others like this.
  12. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Etter å ha landet i London gjekk vi strake vegen til Singapore airlines sin lounge og bevega oss aldri derifra, her kunne vi slappe av litt, få i oss litt mat og drikke samt skylle av oss first smusset, og gjøre oss klar for en smekkfull flygning med SAS til Oslo :oops:

    Flygningen til Oslo med SAS håper eg at eg gløymer fort...
    Det er den dårligste flygningen i plus eg har hatt med SAS, dei gløymde og servere fleire rader i plus, trallen var tomt for det meste og «vi skal sjekke « betydde vi satser på at du ikkje spør engang til og finner ingenting til deg...
    Vegetar kuben var heller ingen høydare.... Ganske dårlig for eit såkalla premiumprodukt... men men vi trøsta oss med at flygningen var på poeng, hadde eg betalt for dette hadde eg hatt mareritt i lang tid:rolleyes:

    Når vi kom oss av flyet og inn i innenriks loungen sto det 2stk hyggelige damer og smilte sa hei og ønsket oss velkommen var siste flygning gløymd, og fra Oslo til Bergen var vi tilbake til det som eg er vant med er normalen, smil og litt ekstra i plus:)

    NB! Thai og Lufthansa kan trygt velges i F ;)



    Takk for meg :)
     
    Kalsnes, Are, RoadKing and 15 others like this.
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du deler! Det er helt utrolig hvor effektivt SAS Plus får deg ned på bakken etter en lengre tur i first.
     
    RoadKing, EndreD, Eddie47 and 6 others like this.
  14. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Ja det var ein hardtslående oppvåkning ;)
    Spesielt forskjellen fra kaviar til vegetar
    ( kube ) var seig og fordøye :rolleyes:
     
    Eddie47 liker dette
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for en kjempefin rapport, og mange fine bilder :)
     
    Kvalvaag liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,748
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg blir ikke misunnelig!
     
    Zendus91, Sunnfjordingen and Kvalvaag like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig reise.Takk for at vi fikk følge deg. Gleder meg til TG F;)
     
    Kvalvaag liker dette

Del denne siden