Så langt takk for alle hyggelige kommentarer
,
Etter tann-puss og litt improvisert natt-stell, befant også Reven seg i Van Lack-pysjen. Jeg følte meg nesten lite like kul som de øvrige så lå å dro-tømmer, men som en vanlig arbeider er også jeg avhengig av noen timer med "Rygg-kul-tjeneste".
Sengen var oppredd, ekstra-puter var på plass, frokost bestilt. Jeg ble liggende en stund å tenke på hva jeg hadde glemt å teste, søvnen ble det så-som så med. Sengen var god, men det ble litt for dumt å sove bort sommer-natten.
Jeg ranker fortsatt Oman Air sin F-class som hakke bedre, iallfall i søvn-kvalitet.
Etter 4 timer over russisk-og kinesisk luftrom, våknet jeg av lyden som;
- Tror du skal drukne
- Tror du må på do
- Ett nytt glass med Champers
Det er helt riktig. Rett før jeg ålet meg inn på toalettet, for å skifte, ble jeg enig med den yngste av pike-barna i besetningen om å vekke meg når det var vakt-skifte i galley, og jammen her innfridde hun også.
Jeg kranglet litt med Ole Lukkøye, akkurat med en gang, og basert på Jan Thomas dietten, burde jeg vel strengt tatt heller drukket en protein-shake?
Men å sitte med egen butler ring-side og ta en "zip"
View attachment 7765
Er jo ikke heller helt feil, jeg tror det gjenstod ca. 4 1/2 timer før landing i Hång Kång, noe som sikkert vil kunne leses av på obduksjonsrapporten.
Glasset ble vedlikeholdt heftig, og ved første passende anledning, hoppet jeg elegant ut av tvangs-trøyen, og iførte meg hvite-komfortable bermuda-shorts, anskaffet på en av flere MR til IAH med blant annet
@Stig-Roger - i 2015.
For meg er hvit-bermuda shorts og Polo pique trøye nærmest blitt min uniform ombord, og jeg følte at jeg møtte Fraülein Hansen bedre i dette antrekket, og polemikken og mellommenneskelig relasjon steg til nye høyder.
Blant mye piss-prat, snakket vi om Safari i Afrika, så hva sen-sommeren bringer - Time - Will -Show.
Etter hvert våknet også Reve-frøkna (enka), også hun tørst som et by-bud, så det ble nok et kontrollert "puff" i Galley. Nå var det etterhvert også bli liv i "tømmerstokkene" som hadde hvilt fra Munchen til Beijing, og de skulle ha faktisk spise-frokost.
Jeg hadde bestilt litt "Freshly made scrambled eggs mit spek" -Eggerøre og bacon,
Det smakte akurrat som bestilt ;
- Eggerøre og bacon
- Appelsin juice
- Champers
Etter dette ble det litt mer bevegelse i kabinen. Chief Purser kom å takket for turen, Guantanamo gjengen i førte seg vanlige klær, og kabinen ryddet for landing.
Head-set og puter, fikk man beholde hele veien til gaten.
For å styrke opplevelsen, ble det stadig fyllt på glassene, i ganske stort-tempo og helt opp til ca. 10 minutter før landing.
Det ble også vekslet noen ord mellom Mrs. Fox og Fraülein, og sist nevnte beklaget at vi ikke skulle følge dem hjem igjen søndag kveld. Ved bestilling, hadde dette akkurat åpnet seg muligheten for ved at 2F-seter ble sluppet dagen før vi skulle reise for returen.
Denne var en tøff-nøtt å svelge for oss uten skrupler, men siden vi var booket på dag-flight på nye SK A330 fra Hång-Kång til Arlanda, og begge skulle på jobb på mandag morgen var dette kanskje en fornuftig løsning.
Dersom vi hadde valgt LH-F hjem, hadde vi landet på en "snurr" mandag formiddag på OSL, uten særlig mulighet for å gjøre et ærlig dagsverk.
Skulle gjerne ha sett et bedre WIFI på disse A340-600 bussene til LH.
Vi landet ca. 10 minutter før tiden på HKG, dog 15 minutter etter LH796 fra Frankfurt.
Vi takket pent for oss, ryddet oss ut og der stor Ms. Kaplan.
Dette var min 5. landing på Hong Kong Airport på ca. 7 måneder, og med riv-jernet i front, ble det aldri foretatt noen temperatur måling av hverken undertegnede eller reisefølge. Jeg tror faktisk vi ville ha hatt Champis-feber.
Etter å ha gjort alle mulige forsøk på å dope-kroppen med oksidanter, sukker og karbo i snart 11 timer, ble jeg overrasket over tempo på denne "Arrival assistant", som beskrevet i teksten over gikk det ca. 12 minutter fra dørene ble åpnet til vi sto i en baker-ovn av Hong Kong International Airport.
Jeg hadde denne gangen ikke bestilt noe Airport Limo fra Shangri-La, men vi kjørte helt ordinær taxi-drosje-bil. Dette tok i underkant av 40 minutter, kineseren bak rattet kjørte som om han skulle ha stjålet bilen, og før vi vet ord av det var vi sentralt plassert på Kowloon, i området Tsim Sha Tsui.
Her ble vi dratt opp i 20. etasje, ønsket velkommen tilbake og loset rett til room 2104 på Horizon Floor, hvor også cocktail-loungen ligger.
Dette kom til å bli en stor kveld i historie-boka. Etter å ha sjekket inn på rommet, dukket det opp en butler med 1 flaske hvitvin, 2 flasker Perrier og 2 burker med lokal-øl. Dette er benefits man kan velge som Golden Circle Diamond,
View attachment 7766
I tillegg kom det også en flaske med Champagne, og et kort om Happy Anniversary.
Dette ble jo nesten litt pinlig, da jeg ved utsjekk 19. juli 2015, sa at vi vurderte å legge neste års bryllups-anniversary til dette hotellet.
Vel jeg måtte bare ta en full inspeksjon av plassen.
View attachment 7768
Dette kom til å bli bra.
Vi dro en rask tur i Horizon Club, som ligger på 21. etasje med utsikt over Hong-Kong.
Her ble det raskt fyllt opp med stamgjester, og vi møtte en veldig hyggelig Head of Pastries Chef, Hollender - som var akterut-seilt i 2006.
Etter dette ble HÅNG KÅNG - Harry Style, venter enda på bildene fra Apple Corp. og min iphone (Rugby 7,
WOOLOOMOOLOO PRIME,
Lan Kwai Fong 蘭桂坊)
Stay Tuned...Vis alt...