HÅNG KÅNG - Rocke-stjerne style !

Tråd i 'Reisebrev' startet av peterfox, 10. april 2016.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Så langt takk for alle hyggelige kommentarer :),

    Etter tann-puss og litt improvisert natt-stell, befant også Reven seg i Van Lack-pysjen. Jeg følte meg nesten lite like kul som de øvrige som lå å dro-tømmer, men som en vanlig arbeider er også jeg avhengig av noen timer med "Rygg-kul-tjeneste".

    Sengen var oppredd, ekstra-puter var på plass, frokost bestilt. Jeg ble liggende en stund å tenke på hva jeg hadde glemt å teste, søvnen ble det så-som så med. Sengen var god, men det ble litt for dumt å sove bort sommer-natten.

    Jeg ranker fortsatt Oman Air sin F-class som hakke bedre, iallfall i søvn-kvalitet.

    Etter 4 timer over russisk-og kinesisk luftrom, våknet jeg av lyden som;
    1. Tror du skal drukne
    2. Tror du må på do
    3. Ett nytt glass med Champers ;)
    Det er helt riktig. Rett før jeg ålet meg inn på toalettet, for å skifte, ble jeg enig med den yngste av pike-barna i besetningen om å vekke meg når det var vakt-skifte i galley, og jammen her innfridde hun også.

    Jeg kranglet litt med Ole Lukkøye, akkurat med en gang, og basert på Jan Thomas dietten, burde jeg vel strengt tatt heller drukket en protein-shake?

    Men å sitte med egen butler ring-side og ta en "zip"

    Screen Shot 2016-04-18 at 22.03.40.png

    Er jo ikke heller helt feil, jeg tror det gjenstod ca. 4 1/2 timer før landing i Hång Kång, noe som sikkert vil kunne leses av på obduksjonsrapporten.

    Glasset ble vedlikeholdt heftig, og ved første passende anledning, hoppet jeg elegant ut av tvangs-trøyen, og iførte meg hvite-komfortable bermuda-shorts, anskaffet på en av flere MR til IAH med blant annet @Stig-Roger - i 2015.

    For meg er hvit-bermuda shorts og Polo pique trøye nærmest blitt min uniform ombord, og jeg følte at jeg møtte Fraülein Hansen bedre i dette antrekket, og polemikken og mellommenneskelig relasjon steg til nye høyder.
    Blant mye piss-prat, snakket vi om Safari i Afrika, så hva sen-sommeren bringer - Time - Will -Show.

    Etter hvert våknet også Reve-frøkna (enka), også hun tørst som et by-bud, så det ble nok et kontrollert "puff" i Galley. Nå var det etterhvert også bli liv i "tømmerstokkene" som hadde hvilt fra Munchen til Beijing, og de skulle ha faktisk spise-frokost.

    Jeg hadde bestilt litt "Freshly made scrambled eggs mit spek" -Eggerøre og bacon,
    Det smakte akurrat som bestilt ;
    1. Eggerøre og bacon
    2. Appelsin juice
    3. Champers
    Etter dette ble det litt mer bevegelse i kabinen. Chief Purser kom å takket for turen, Guantanamo gjengen i førte seg vanlige klær, og kabinen ryddet for landing.
    Head-set og puter, fikk man beholde hele veien til gaten.

    For å styrke opplevelsen, ble det stadig fyllt på glassene, i ganske stort-tempo og helt opp til ca. 10 minutter før landing.

    Det ble også vekslet noen ord mellom Mrs. Fox og Fraülein, og sist nevnte beklaget at vi ikke skulle følge dem hjem igjen søndag kveld. Ved bestilling, hadde dette akkurat åpnet seg muligheten for ved at 2F-seter ble sluppet dagen før vi skulle reise for returen.

    Denne var en tøff-nøtt å svelge for oss uten skrupler, men siden vi var booket på dag-flight på nye SK A330 fra Hång-Kång til Arlanda, og begge skulle på jobb på mandag morgen var dette kanskje en fornuftig løsning.

    Dersom vi hadde valgt LH-F hjem, hadde vi landet på en "snurr" mandag formiddag på OSL, uten særlig mulighet for å gjøre et ærlig dagsverk.
    Skulle gjerne ha sett et bedre WIFI på disse A340-600 bussene til LH.

    Vi landet ca. 10 minutter før tiden på HKG, dog 15 minutter etter LH796 fra Frankfurt.
    Vi takket pent for oss, ryddet oss ut og der stor Ms. Kaplan.

    Dette var min 5. landing på Hong Kong Airport på ca. 7 måneder, og med riv-jernet i front, ble det aldri foretatt noen temperatur måling av hverken undertegnede eller reisefølge. Jeg tror faktisk vi ville ha hatt Champis-feber.

    Etter å ha gjort alle mulige forsøk på å dope-kroppen med oksidanter, sukker og karbo i snart 11 timer, ble jeg overrasket over tempo på denne "Arrival assistant", som beskrevet i teksten over gikk det ca. 12 minutter fra dørene ble åpnet til vi sto i en baker-ovn av Hong Kong International Airport.

    Jeg hadde denne gangen ikke bestilt noe Airport Limo fra Shangri-La, men vi kjørte helt ordinær taxi-drosje-bil. Dette tok i underkant av 40 minutter, kineseren bak rattet kjørte som om han skulle ha stjålet bilen, og før vi vet ord av det var vi sentralt plassert på Kowloon, i området Tsim Sha Tsui.

    Her ble vi dratt opp i 20. etasje, ønsket velkommen tilbake og loset rett til room 2104 på Horizon Floor, hvor også cocktail-loungen ligger.

    Dette kom til å bli en stor kveld i historie-boka. Etter å ha sjekket inn på rommet, dukket det opp en butler med 1 flaske hvitvin, 2 flasker Perrier og 2 burker med lokal-øl. Dette er benefits man kan velge som Golden Circle Diamond,

    IMG_0567.jpg

    I tillegg kom det også en flaske med Champagne, og et kort om Happy Anniversary.
    Dette ble jo nesten litt pinlig, da jeg ved utsjekk 19. juli 2015, sa at vi vurderte å legge neste års bryllups-anniversary til dette hotellet.

    Vel jeg måtte bare ta en full inspeksjon av plassen.
    IMG_0826.jpg

    Dette kom til å bli bra.
    Vi dro en rask tur i Horizon Club, som ligger på 21. etasje med utsikt over Hong-Kong.
    Her ble det raskt fyllt opp med stamgjester, og vi møtte en veldig hyggelig Head of Pastries Chef, Hollender - som var akterut-seilt i 2006.

    Etter dette ble HÅNG KÅNG - Harry Style, venter enda på bildene fra Apple Corp. og min iphone (Rugby 7, WOOLOOMOOLOO PRIME,
    Lan Kwai Fong 蘭桂坊)

    Stay Tuned...
     
    Last edited: 20. april 2016
    SAJblue, Kjakan, Robert H and 20 others like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Panzer!! Storkoser meg
     
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Nydelig, ser fram til fortsettelsen :)
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    "Og alle drog av sted for å la seg innskrive, hver til sin by."

    Vel da vi omsider var på gate-plan, og alt egentlig skulle være i vater, var det ca. 36 timer til home-run Boarding, dette stemte bare ikke helt.

    @Fnate hadde anbefalt :

    Wooloomooloo Steakhouse

    256 Hennessy Road
    Wan Chai, Hong Kong
    http://www.wooloo-mooloo.com/hk/wan-chai.aspx

    a1.jpg

    Dette ligger i Hennesy Road, Wan Chai området på selve "øya". Alle synes dette var en god ide foruten drosjesjåføren. Min kinesisk er relativt slett, men mannen bak "spakene" var tydeligvis ikke helt enig i hverken restaurant valg eller bydel.
    Det gikk vel ca. 30 minutter før vi var på plass, og da oppdaget jeg tre sider ved meg selv som jeg ikke kjente til:

    1. Jeg digger folk fra Down-Under
    2. Jeg digger Rugby
    3. Alt jeg digger går over
    Vi teamet opp med en rugby gjeng fra Brisbane, Australia og var i løpet av heis-turen opp til 31. etasje - "Mates" eller gode venner. Det vi ikke visste var at Wooloomooloo var reservert til en private-function i timen mellom 20:00 - 21:00. Vi kom opp på taket, og fikk ca. 2 minutter blant de vellykkede. Det var her vi skulle ha grepet sjansen. Det var flere bord med navne-skilt, og hadde vi klart en time som Wendy & Mick, hadde vi helt sikkert fått lov å bli.

    Utsikten var helt utrolig, og DJen hadde allerede "god-kok" på gulvet. Vi ble høflig bedt om å komme tilbake om en time, hvilket vi bestemte oss for.
    Vi tok farvel må ordentlig "mate" vis, og trodde dette var vårt siste møte med down-under folket.

    Heisen ned igjen til Hennesy Road var som å bli down-graded fra en full F-class. Men når dyre råd er gode, man spaserer litt i Hennesy Road, spiser litt mat og vips så er en time gått.

    Vi var tilbake på taket.
    12439360_10153552545065980_2509652295768627935_n.jpg

    Og folket fra Down-Under hadde ikke glemt oss:):):)
    Det var skriking og skråling i flere timer, og gutta fra Down-Under som hadde logget noen hundre timer på Denpasar, Bali hadde tatt med seg "stacks" av AUD + spander-buksene.

    Det virker som enkelte fra Australia som har festet seg lei av Bali (deres GranCa) heller drar til Hong-Kong for lang-weekend.

    "Hey Pete, have you ever tasted Australian wine?", og vips så stod man men en 3/4 flaske i et vinglass "vel"-fylt.

    Da klokken tikket mot 01:00 ville down-under folket ha oss med på "nach", men jeg sa at jeg måtte hjem til nyhetene på NRK1 som startet 01:00 HKG tid. Jeg antar at bløffen ble gjennomskuet, men jeg hadde allerede bestemt meg at kvelden måtte toppes med en tur på Lan Kwai Fong:eek:.
    LKF.jpeg

    På egne hjemme-sider, gir stedet følgende presentasjon:

    Welcome to Lan Kwai Fong – Hong Kong’s premiere dining and entertainment destination. This world renowned district is home to over 100 restaurants, bars, clubs and shops. Just around the corner from the city’s busy Central business district, it’s the perfect place for after work drinks, dinner with friends and spending a great night out!.

    På min hjemme-side vil jeg gi det følgende presentasjon:

    Velkommen til Lan Kwai Fong, Hong Kong´s nummer en sted dersom du vil se drit-fulle turister fra hele verden som overhodet ikke har skjønt at de er i Østen. Det perfekte sted dersom du skal bli VM-i-dritings.

    LKF2.jpeg

    Dette var akkurat som forventet, og helt konge å få oppleve. Dette var en times ren underholdning, det første som slo meg var dimme fest i Harstad, russetid i Kongeparken og Tryvann med et innslag av Jomfru Annesgade i Aalborg.

    Nyhetene på NRK1 viste vel værvarsel for hjemmelige trakter på dette tidspunkt, men etter å ha stått i taxi kø, med flere som ikke kunne stå på egne ben, fikk vi en taxi hjem og var på hotellet innen 10 minutter. God nait, Hång Kång, new day tomorrow !
     
    Kjakan, GinTonic, LineE and 18 others like this.
  5. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Herregud så gøy.
     
    Darkcho liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    DAG 2;
    Dette er det ikke skrevet noe om,
    Hverken på youtube, wikileaks eller insideflyer.no
    Jo vi sov, shoppet, spiste drakk litt mer, men nå er jo ikke dette er tourist-fora?

    Jeg hopper til dag #3 i post # 27
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Men innsjekkings agenten sa til oss: «Frykt ikke! Jeg kommer til dere med bud om en stor glede, en glede for hele folket. I dag er det født dere en ny business class i Frøsundavik; han er SAS sitt svar på Kristus, og er norsk og heter Roald, hmm. beklager Eivind.


    SK0.jpeg
    Og dette skal dere ha til tegn: Dere skal finne et sett «Hästens» som er svøpt og kan bli til en krybbe (dersom du er 60kg og 165 cm lang Gustav Rickardson).

    Hallleluja - AMEN.


    SK1.jpg

    Med liten eller ingen ordentlig lounge tilgang i Hång-Kång måtte råcke-stjerne statusen roes betraktelig ned. Det eneste jeg hadde glemt hjemme var solbriller, og her hadde de kommet inn - very handy.

    For ca. 70 dager siden hadde jeg besøkt The Bridge, dusjet drukket Bloody Marys, nå var dette snudd på hue, jeg så ut som «Bloody Mary» med ett par øyne som så ut som to «betente rotte #itter», måtte jeg spise plast-pakkede sandwicher som helt sikkert var produsert i Kina.

    https://insideflyer.no/forums/threads/når-nøttene-blir-lange-og-kulda-setter-inn.4778/page-2

    Hjelp, hvor var sjåfør pick-up fra gate-til-lounge (MUC) ? Hvor er rosene, hvor ble det av «zip»..

    Vel noen måtte på jobb, andre måtte begynne å se på verdens tøffeste MR, for å tjene 190K nye poeng til nye eskapader. Herre Gud, vi var faktisk invitert personlig på LH-F HKG-MUC.

    ##

    SAS skjønner ikke Priority Boarding - SLUTT,

    Vi kom ombord i en flott ny-innredet kabin, og hadde valgt sete 1D og 1X, i midt «konsollen». Purseren ombord, som alle oss andre, så ut som hun nettop hadde stått-opp. SK-crewet kan oppleve ca. 24 timers hvile på slik-ein tur, ganske hard-core, mens LH hadde 48 timer.

    Det ble servert champers, vann og juice som Pre Departure Beverage (PDB), men strictly no-refills.

    Verdens lengste ascent, beltene ble slått av på 30K feet høyde. Veldig turbulent akkurat på dette tidspunktet.

    Jeg har fløyet SK Business long-haul 8-10 ganger pr. år de siste 25 årene. Jeg er egentlig super-positiv til dette produktet, men må lage litt «ståk» akkurat nå, det er under 48 timer siden jeg landet med ett av verdens beste in-flight konsepter.

    SAS har kun, og kun ved et tilfelle snudd om på menyen i min kjennskap til SAS. Dette skjedde da jeg fløy CPH-BKK-SIN, som ble utsatt 8-10 timer på grunn av teknisk i januar 2005.

    Da ble frokosten servert på frokost tid, og lunsj/middag når det var naturlig (3 timer før landing i BKK).

    Akkurat dette var greia på SK964 også. De aller fleste hadde stått opp før det var puls i fjøset, og derfor smakte ikke 5 retters meny like bra som litt senere på dagen.

    Men når det er sagt, maten var bra og SK skal ha for sin vin-kjeller. Jeg setter også pris på at de kokke-kledde iallfall har smakt vinene. Purseren påstod at hun hadde smakt alle - det tviler jeg ikke på.

    Lunch ble servert, i full SK-style og det var bra. Forrett, middag, oster og dessert. Crewet leverte 100% i 100% full-Business kabin.

    I motsetning til SK-CEO Gustaf, er jeg på FM-båndet, iallfall i vekt.

    Vekter mellom 88-104,9 (P4)j. ja kanskje skogens største rev.

    Jeg lærte tidlig i min militære karriere at man ikke stole på folk som veier under 100kg (Gruppefortsjef KAGRV).

    I forbindelse med at røyking stort sett ble forbudt på fly i 1998?, kunne man ikke ta en «tulle-røyk» og deretter være borte? Jeg valgte litt resept-belagt knask i form av en Imovane 7,5mg og fikk derfor ca. 6 timer i deilig Hâstens krybbe.

    Ved wake-up bestilte jeg 2 bokser med Coca Cola, så var det duket for 2. servering.

    Menyen var enten kylling eller grevling. Jeg ba om «kun» kylling, men tulle-stewarden på min side begynte å laste på med ris. Jeg spiser ikke ris, jeg hater ris. Hva er det som er så vanskelig med «Only the chicken please»? Hvem har sett en rev sitte å spise ris? Ylvis, what is next lissom.

    Den Svenske kapteinen, landet flyet på tid.

    Den som kanskje hadde dårligst tid var denne mannen;


    Transfer i ARN, begynner å ligne LHR. Du går og går, og møter lite svenske blondiner.
    Spøk til alvor. Heiser opp og ned, inn og ut av sikkerhetskontroller?
     
    Last edited: 20. april 2016
    SAJblue, Kjakan, Sobril and 16 others like this.
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    HAHAHA! Helt konge/Råkkestjærne! :D
     
    peterfox liker dette
  9. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Selv om det høres ut som en fin tur med SAS så skjønner jeg at det blir en ordentlig nedtur etter turen i Lufthansa F! Veldig morsom beskrivelse av hjemturen :)
     
    peterfox liker dette
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Knall rapport! Gjorde torsdagen og en kjedelig Liverpool kamp (så langt i alle fall) mye bedre :)
     
    peterfox liker dette

Del denne siden