Endte på en Gastrobar i enden, hvor alle ansatte synger. God stemning Vurderer sette på gi meg fri med Jahn Teigen og synge med
Vi gikk rundt i gatene etter mørkets frembrudd. Katedralen er litt av et skue. Flotte teateret der Gudfareren sin legendariske scene ble spilt inn. Litt diverse bybilder. Rett ovenfor hotellet. Hotellet vårt føles som å være i Marokko.
Vi fikk besøkt katedralen på dagtid. Gratis inngang med mulighet for billett til diverse ekstra steder. Det var det verdt. Vi gikk ned noen utrolig bratte trapper som var lysregulert, grunnet ingen sjanse for toveis trafikk. Ble vitne til at regelryttere nr 1, det jeg trodde var Tyskere gikk på rødt. Fruen korrigerte meg, det var vist Sveitsere. Skulle tatt seg ut
I dag fikk vi se et Sicliansk bryllup. Synd man ikke kan legge ut videoer her. Det var utrolig kult å se og spesielt høre
Er man i Palermo, gå hit for is. Fantastisk is med mye artige smaker. Anbefaler spesielt denne spicy varianten,ghost pepper!
Må slenge inn litt matbilder. Sicilia har mye god mat, men den beste opplevelsen var i fjellene over Patti.
Det er fire markeder i Palermo. Vi fikk besøkt tre av de. Det nærmest hotelet vårt, var det beste og billigste, som betyr det minst turifiserte. Tror jeg fikk den sverdfisken i pastaen min noen minutter senere
Litt bilder fra Palermo. Palermo er en fin og historisk by. Flott arkitektur og god stemning. Maten er topp og jeg vil si det er ganske gode priser, selv om Euro ikke er Nordmenns bestevenn om dagen. Perfekt for 3-4 dagers opphold.
Vi dro til gravkatabombene, som er tilknyttet de lokale kapusinermunkene. Den er kjent for sine mange mumifiserte døde som er oppstilt eller på annet vis synlige i sine klær. Krypten oppbevarer 8000 lik, hvorav 1252 er mumier. Det var ikke lov til å ta bilder her nede, derfor mine dårlige bilder. Dette var en veldig spesiell og morbid opplevelse. Håper ikke jentene mine sover dårlig etter denne turen
Utrolig fascinerende, takk som deler! Definitivt a must-see på min liste nå, uansett om det hele er litt morbid
Da var en veldig fin høstferie på Sicilia over. Reisen hjem med SK og et stopp på CPH, er like kjedelig som å se maling tørke, så jeg takker for følget
Takk er for fine bilder og inspirasjon. Fikk bestilt enveis bonusbillett for madammen og meg selv neste sommer da du startet reisebrevet, men tradisjonen tro velger ikke SAS å tilby hjemreise. Da blir det vel rødnese nå som man har matchet til seg alt av fordeler der. Ha en behagelig tur hjem!