Etter flerfoldige stressende timer (logistikk/utstyr måtte nærmest trylles frem, og desinfeksjonsmiddelet endte på en plan C/D), - fikk jeg endelig tatt mine prøver. Nå er de trygt forsvart i en fryseboks som holder - 80 C, og jeg har dumpet ned i setet på en hyper-ultra-wide-body, gud vet hva slags klasse, for knyttenevetesten passeres med margin på anslagsvis 30 never. Neida, det er ikke Marahaja-class ; Flyturen har naturligvis buklandet på Ms Fjordbris på vei sørover på Stilelandet.
Jeg skal ha på meg min i morgen, faktisk. Guttas julebord har strikt dresscode. (Egentlig bare mørk dress eller lignende, alt etter hva man har.) Jeg har arvet den av min far, som har hoppet i Holmenkollen med den på.. Han arvet den av sin far, som giftet seg i den. Han arvet av sin far (min oldefar), som fikk den sydd på Lysaker i 1912 eller deromkring. Han giftet seg også i den. Jeg også, 100 år etter at den ble sydd.
Æsj. Fredag ettermiddag i Fort Lauderdale betyr at jeg om et døgn er på vei hjem igjen. Eneste lyspunktet er LH F og Avis Porsche på søndag, men akkurat nå veier det ikke helt opp