Halvspontan førjulstur til Manila : Thai Airways F og ANA F. Helt uten sightseeing i New Delhi.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 12. des 2022.

1. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Turbulens i F? Uhørt! Her bør ANA kompensere, kanskje med en ny tur? ;)

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hopper litt i tid igjen tilbake til Haneda og ANA suites lounge.

Mer folk en forrige gang. Like mye stab og servicen er umiddelbar. Begge serveringsområdene er nå åpne. Frokostservering. Etter litt frem og tilbake får jeg vite at Waguy er borte fra menyen, men at det er en premium burger på menyen fra kl 11.

AirMags liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    ANA F sete 1F HND-LHR
    8 minutter etter oppsatt tid boarder jeg alene som gruppe 1. Etter kort tid kommer også en Japansk foretningsmannstype som setter seg bak meg i 2K og et lubbent Australsk par. De har brukt de 8 siste årene på jobb, først i Seoul så i Japan. Og er i dag på vei til en ny start i London.

Deutz i glasset og raskt opp i luften, men vi har tid til bilder og til pysjamasskifte. Man må jo holde på tradisjonene. Selv om jeg sov godt på flyet fra Delhi vil jeg ha mer søvn. så jeg jobber meg igjennom den europeiske menyen fram til biffen før jeg sover i gode 5 timer.

Australerne er imponert over madrassen, haters will hate sier bare jeg ;)

På storskjermen foran meg snurrer Hidden dragon crouching tiger( eller var det omvendt?). Et hyggelig gjensyn.

Vi flyr over Nordpolen i dag, og får vakkert nordlys over oss mens vi lar Alaska blir igjen. Wifi skal ha fungert etter avgang, men er borte over den nordligste delen av reisen. Og kom tilbake og var stabilt fra Grønnland til bakken på LHR.

Flymunda, cooolcatz, Lnbre and 9 others like this.
  4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Drikkelisten ser kjent ut. Min favoritt er fremdeles borte i praksis, Bilecart Salmon fra 2008 er det nok tomt for. Så det blir hel og halvflasker med Krug. Dessverre er også den Tyske Rieslingen tom så jeg tester Chablis og Pinot, og er godt fornøyd med vinvalgene.

Matmessig er det deilig. Kalde forretter, litt av hvert. Ingen boks med kaviar, men en deilig forrett med eple, spinat og en grønnsakskrem. Siden den er så god får jeg også en skive av andeleverpateen med gele og salat. Før en mør mør rosa biff med rosmarin juice kan spises med gaffel.
    Mett, trett og god natt igjen.

Flymunda, Scrooge, Earl and 4 others like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Menyen er bygget som før. Et tradisjonelt japansk måltid som serveres som en enorm blanding av små vakkert presenterte biter av glede for munn og blikk. Biffkjøttet som serveres er gjennomgrillet og langt fra Waguy fileten i sin mørhet. Men det smaker godt av biff og passer utmerket med den grillede fisken. En mer sammensatt enhet en Thai sin entrecote/laks kombo.

Jeg forsøker meg på noen korte videosnutter og lar dem tale for seg. Menyene ligger i tråden for de som vil vite mer om hva de enkelte rettene er. Noen små biter er kanskje utfordrende for norske ganer. Men snøkrabbekjøtte som kommer tilbake i flere av serveringene, er søtt og saftig og smaker som friskt norsk sommerhav.

Jeg spiser meg både trøtt og mett igjen, sover og får litt frokost før vi lander. Der blir det en dusj hos SQ og en hvilestol inne hos Canadian. SAS er forsinket 2 timer og et halvfull fly i turist tar meg til Oslo så sent at jeg verken husker hva jeg skal handle eller rekker offentlig kommunikasjon. Godt da vi var skikkelig forsinket, og at det finnes drosjebestilling også på OSL.

Flymunda, jtmath, Kristian and 9 others like this.
  7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Neste tur er lenge til. Det er over T-15 til turen starter mot Bangkok via Taipei.

Earl, AirMags and RoadKing like this.
  8. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Vil videosnutten seia noko meir enn biletet? For turbulensen var videosnutten genial. For presentasjonen av maten så synst eg kanskje eit stillbilete hadde vore vel så formidlingseffektivt. Okke som, kjekt å følgja deg så langt! :)

Darkcho liker dette
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,146
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du ble med. Fin tilbakemelding. Det blir blanding av bilder og film i neste reisebrev.

Kristian liker dette

Del denne siden