Handelsbanken MC Platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Cumulus, 06. okt 2023.

1. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal visst holde med en brukskonto

The_Dude liker dette
  2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Kan nevnes at Handelsbanken i Sverige har redusert til 10 besøk. Mener i hvert fall å ha lest det.

3. microblast

microblast Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har fått beskjed fra kundeservice om at det forutsetter lønnskonto og at en bruker banken aktivt, noe som også fremgår av nettsidene deres. Hvordan det håndheves er et annet spørsmål, men jeg kan ser for meg at de ikke er spesielt interessert i kunder som utelukkende ønsker at banken skal betale for deres loungetilgang.

4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det skjønner jeg veldig godt, men hvor på nettsiden står det at man må ha lønnskonto og bruke banken? Jeg fikk min påstand ut i fra at en i mitt selskap fikk seg kortet før nyttår uten noe mer enn å åpne en brukskonto. Kan jo hende at de har strammet inn siden det når avtalen nå har blitt offentlig

5. microblast

microblast Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Det står eksempelvis på Tekna sin side (får ikke lenket på grunn av for få poster)
    • Medlemsbetingelsene forutsetter lønnsinngang hos oss, og at du bruker banken aktivt.
    Tilsvarende på sider for de ulike foreningene under Akademikerne Pluss (litt usikker på hvorfor Tekna har en egen avtale - de virker identiske. Ellers kan det virke som om Juristforbundet har en bitteliten fordel over Tekna/Akademikerne av å ha vært først inn døren - de får standard Platinum kredittkort, mens Tekna og Akademikerne har brandede varianter som øyensynlig ikke inkluderer concierge-tilbud).

Jeg tviler ikke på at mange har fått kortet uten å ha byttet, så gjenstår det å se hvorvidt de ønsker å håndheve dette.

Preference liker dette
  6. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for nyttig info! Da var jeg/vi heldige som fikk det før avtalen var offentlig da, har fått det vanlige Platinum med concierge, ikke at jeg aner hva jeg skal bruke den tjenesten til da..

7. Flexnes

Flexnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg fikk kortet i posten i dag. Fikk aldri noe beskjed om at det var nødvendig med lønnskonto/aktiv bruk.

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk kortet mitt for noen uker siden. Da jeg sendte inn søknaden fra nettbanken, ble den avvist og fikk beskjed om at søknaden min vil bli gjennomgått på nytt manuelt. En uke senere fikk jeg melding om at søknaden er godkjent og noen papir skulle signeres før kortet kunne sendes ut. Jeg har ennå ikke blitt kontaktet av noen fra Handelsbanken. Men jeg har flyttet alle sparepengene mine til HB nå siden de har mye høyere rentesats enn banken jeg bruker nå.

9. Skippy

Skippy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Får dere opp QR-kode i Loungekey-appen og oversikt over entitlement? Brukte et annet kort tidligere hvor det var QR-kode og entitlement oversikt, men får det ikke opp når platinum er registrert.

10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,545
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ‘lounge access number’, men finner ingen qr.

Har ikke hatt behov for loungekey enda, men skal se om jeg får testet det om er par uker.

Forresten; har noen prøvd restauranttilbudet enda, det man får et beløp i rabatt heller enn loungetilgang?

Skippy liker dette
  11. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, QR-kode tror jeg bare er i LoungeKey Mastercard appen, vi har bare "LoungeKey" appen med Handelsbanken. Altså den med "lounge access number". Det tar litt tid for den i skranken i loungen å skrive inn hele dette nummeret, legge inn fullt navn og fødselsnummer, og så til slutt scanne boarding kortet.

Min kontakt i banken sa at han har kunnet slippe inn i noen lounges med å bare trekke det fysiske Platinum kortet. Hørtes rart ut spør du meg, men tenkte jo å prøve på OSL Lounge neste gang - men det blir nok ikke før til sommeren kanskje :/

Skippy liker dette
  12. Feqzz

Feqzz Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har testet ut kortet på OSL Lounge utland. Hun i skranken gjorde ikke noe mer enn å dra kortet og skanne ombordstigningskortet mitt. Jeg trengte ikke å vise frem LoungeKey-appen. Rett etterpå sjekket jeg appen, og der var besøket registrert :).

Skippy and Preference like this.
  13. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig, takk for bekreftelse! Da stemmer det jo som min kontakt i banken sa, i hvert fall i OSL Lounge. Om noen har prøvd i bare én annen lounge rundt i verden kan vi vel anta at det fungerer å ha med det fysiske Platinum kortet rundt over alt :D

Skippy liker dette
  14. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøkte å søke om 10k kredittramme, men fikk automatisk avslag pga "For høye utgifter i forhold til inntekter". Etter en time blir jeg oppringt med at "Du er jo i fast jobb, så da må du ha minimum 50k kredittramme". Spurte om teksten i avslaget, og da bare sa han at alt var i skjønneste orden. Ingen problem med verken lån eller finansieringsbevis. Og konen min ville også få godkjent det samme om hun søkte.

15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Har du lån, eller ingen problem å ikke ha lån?

16. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    "Medium" lån. Finansieringsbevis på maks av tillatt.

17. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal bytte over til Handelsbanken tenkte jeg fra SBanken. Jeg er medlem i Tekna.

I September skal jeg reise til Seoul med Finnair, men jeg valgte å ikke kjøpe Lounge Access.

Tenker hvis jeg skaffer meg kredittkortet til Handelsbanken, så får jeg vel likevel gratis tilgang til lounge på Helsinki
    https://www.loungekey.com/en/handelsbankennorway/lounge-finder/airport?airportcode=HEL

Dette kortet tenker jeg da blir et sekundærkort til mitt American Express. Bare synd vi ikke kan opparbeide noe flybonus med kortet også.
    Jeg vil helst ikke ha for stor kredittgrense på det HB kortet, for da kan jeg få problemer med å øke kredittgrensen på Amex. Jeg fikk "bare" 29000kr kredittgrense på Amex (antagelig fordi jeg hadde 2 andre kredittkort på tilsammen 90000kr), men jeg har veldig god lønn.

Last edited: 16. april 2024
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, lounge key inngang for 1 person (ingen gjest) er inkludert i HB MC platinum. Ingen lounge key er inkludert i HB MC gold.

Hvis du vi ha 1 gjest, belaster de ganske saftige 30 USD. Dette gjør at det ofte er billigere at gjesten betaler for sin egen inngang i loungen.

Kilde, for alle detaljer:
    https://www.handelsbanken.no/no/privat/konto-kort-og-betale/bankkort-og-kredittkort/platinum

jgroneng liker dette
  19. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Forbedringer på gang her også...

IMG_3717.jpeg

tobeornot999 liker dette
  20. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    :mad::mad::mad: Søren! Var redd for at dette skulle skje.

Del denne siden