Handelsbanken MC Platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Cumulus, 06. okt 2023.

1. Skippy

Skippy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Håpe at det nullstilles fra 1.november så man fortsatt kan bruke lounge i jula selv om man allerede har mer enn 5 besøk.

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    Liker ikke dette, men liker hvor fort vi får info på IF! :)

Jeg sjekket i HB appen nå, og hadde jo fått samme brev for et par dager siden ja. Bare ikke merket det ennå. Da ble HB platinum MC mindre spennende veldig brått.

Synd, men jeg har i minst 4-5 år hatt masse nytte av denne tilgangen (typ 20 ggr i året).

Måtte vel kanskje stoppe en gang, men da ble plutselig den dårlige banken med den ekstremt dårlige appen ikke lenger et sted jeg plasserer sparepengene heller.

Chrisljo liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    Det ville vel være direkte uredelig hvis de talte opp bruk hittil i år, FØR begrensningen ble innført.

Jeg tror vi veldig trygt kan regne med at vi får inntil 5 besøk fra 0111-3112 (uavhengig av bruk tidligere i året) og så kun 5 besøk i hele 2025 og hvert år videre.

pineapple_juice liker dette
  4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,150
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja, litt kjipt. Men jeg får jo dette kortet gratis, så jeg skal ikke klage.

Preference and tobeornot999 like this.
  5. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt bedre og billigere enn DNB Saga med upgrade, og med begge kortene klarer jeg uansett ikke å bruke 9 klipp i året tror jeg

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    Du betaler vel ca 300 kr i året, vel? Fordi du også må betale for Visa debet/vanlig minibank kort for å ha bankkontoen og kunne få MC Platinum.

Slik er det for meg i alle fall, selv om jeg ikke betaler for selve MC. Så dette er bare små-pirk og uansett billig :)

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,150
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke mottatt noen Visa-kort. MC platinum har egen konto som er adskilt fra hovedkontoen. Og der har jeg ingen bevegelser.

tobeornot999 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    Enda bedre!

I mitt foreningstilbud var det et krav om å bruke HB som dagligbank inkl Visa kort til 300 kr/år.

Men da var til gjengjeld MC Platinum gratis.

Når sant skal sies har jeg aldri brukt dem som dagligbank for lønn osv, og aldri fått noen spørsmål.

Kanskje kunne jeg spurt dem om å slippe å ha Visa kort også, siden det ligger ubrukt i en skuff i årevis

Men jeg er også tilhenger av prinsippet om "don't rock the boat" :)

Happy times et par mnd fortsatt:

Screenshot_20240901_232413_LoungeKey.jpg

ina liker dette
  9. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde samme greie hos Nordea en tid tilbake - kanskje det er det samme i HB? Gikk inn på nettbanken og kansellerte bare BankAxept kortet - ingen spørsmål og null avgifter til den dag idag med Nordea Premium

tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde allerede satt kortet inaktivt, men tror jeg gjorde det etter forrige gang de tok pengene mine.

Får se om det blir noen nye belastninger nå. Er et stykke unna årsdato/belastning i mai.

Screenshot_20240901_235833_Handelsbanken.jpg

mrt liker dette
  11. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, søkte om kredittkortet, fikk gratis pga Akademikerne pluss, uten å ha hverken lønnsinngang, lån eller debetkort.

12. DJViking

DJViking Medlem

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg byttet til Handelsbanken pga. Tekna. Helt grei bank. Fikk god lånerente og god sparerente.

Tok dermed HB Mastercard for å få LoungeKey. Jeg reiser egentlig få ganger i året.
    Men en ting som dette kortet skulle hatt er også å gå flybonus ved forbruk. Da hadde det vært mye mer attraktivt å hatt dette kortet kontra SAS Mastercard eller Amex.

tobeornot999, democomputer and ina like this.
  13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,034
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man ha med gjester gratis med HB kortet? Antar man ikke kan ha med ubegrenset antall gjester?

14. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, du måtte betale for gjester. Så nå kan man kanskje benytte "ett ekstra klipp" for å ta med gjest som på DNB Saga med Upgrade, men det står "5 besøk for kortholder" i de nye vilkårene, så antagelig ikke kanskje

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    De har alltid vært grundige på å belaste en ganske høy pris på 30 USD pr gjest man har med.

Ingen gjester uten betaling, og ofte billigere at gjestene betaler cash i skranken i stedet for å kalle dem gjester og belaste LoungeKey kortet.

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,553
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende å se, for dette funker fint på DnB PB kortet.

Bruker fort opp årets klipp der ved å ta med familien, for å si det sånn.

Hvis HB gjør som DnB, er det i alle fall blitt mer fleksibelt i den ene enden, samtidig som de strammer inn på antallet "klipp" i året.

17. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    2,034
    Bonuspoeng:
    113
    Vi brenner bra med lounge key klipp når hele fam på 4 skal inn i lounge steder hvor *A ikke har hatt lounge som feks MAD og EZE. Da går 8 klipp fort. Har utstyrt kona også med DNB Saga og Nordea sitt MC så har 16 klipp til sammen i året til slike ting.

tobeornot999 liker dette

Del denne siden