Helgetur til Amerika

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 17. mars 2016.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjennomført helgetur til østkysten før, men aldri vestkysten. Har alltid brukt å leve på sånn omtrentlig norsk tid da, men ser at det fort kan by på litt større utfordringer når tidsforskjellen blir enda større. Noen som har erfaringer med det? Og kanskje noen tips og triks for å gjøre det hele litt lettere?
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fordelene blir vel at når du norsk tid står opp så begynner festen på vestkysten.
     
  3. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt 3 turer på 4 dager hver til San Francisco det siste året. Har prøvd å holde norsk tid og da lagt meg kl 15-16 (24-01 norsk tid) og opp igjen kl 23 der borte (08.00 i Norge), kunne da glatt gått på fest ;-) Var der borte sist uke og klarte å holde norsk tid stort sett, jobbet om natten der borte og gikk på konferanse på dagen. Ble lange dager, men var supergøy... Tilslutt klarte SAS å ødelegge på siste dagen da flyet ble noen timer forsinket og først gikk lettet kl 20 (5 om natten norsk tid), slik at jeg fikk litt jetlag.
     
  4. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde en helgetur til San Francisco i fjor høst. Tror døgnrytmen ble visket ut på turen over, for da jeg landet godtok kroppen automatisk lokal tid (19.00). Var ganske trøtt når klokka nærmet seg 23.00, men det ble bare lettere å få sove da. Samme opplegg på returen.
     
  5. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser på helgeturer omtrent hver fjerde uke, og det eneste som funker for meg er bare å "sjokkere" meg til lokal tid i hver retning. På veien over går det greit, er oppe noen timer lenger enn vanlig, legger meg rundt 23 lokal tid, og da er kroppen min på lokal tid når jeg våkner opp. På veien tilbake sover jeg konsekvent ikke på flyet, og ender da opp med å legge meg 35+ timer etter at jeg sist sto opp. Ettersom jeg alltid drar rett på jobb fra returen bidrar nok det til å holde meg våken. Sover da noen timer lenger enn vanlig, men så er den biologiske klokken min tilbake. Har brukt denne strategien for begge kyster, og det fungerer veldig fint for meg.

    Forøvrig har jeg aldri hatt problemer med "Seeing my girlfriend" ved grensen. På det sjeldne oppfølgingsspørsmålet "You're not here for very long" leder svaret "Tell me about it..." til noen sympatiske nikk, samt et "Welcome to the United States, sir".
     

Del denne siden