Hei Ny her, og har et lite spørsmål: Leier bil i Norge/Scandinavia en 7-8 ganger i året i forbindelse med jobb. Har til nå brukt Hertz (og amex med eurobonus) Lurer på om det er bedre med Avis, tjener jeg mer poeng der? Fordelen til Hertz er at jeg er gullkunde, og blir oppgradert, samt får "fast track" hos de. Noen erfaringer?
Hei Nils og velkommen til Insideflyer. Om du har mulighet til å planlegge, er det hensiktsmessig å utnytte kampanjene. Nå har AVIS en kampanje som gir deg 12000 ebp for to leier på minst to døgn hver. /koffert
Hei og velkommen til IF! Begge har med jevne mellomrom kampanjer der du kan tjene x antall EB-poeng for x antall dagers leie, der noen er bedre enn andre. Følger du med jevnlig her inne så får du nok med deg de fleste. Og siden du allerede er gullkunde hos Hertz så kan du helt sikkert statusmatche til AVIS og få de samme fordelene der. Så her er det egentlig ingen grunn til å være lojal mot ett selskap, men heller velge å leie der du får best pris og/eller mest poeng.
Min erfaring når jeg har gjort søk (i Oslo) er at Avis alltid er dyrere enn Hertz, men man ble uansett sjekke ved enhver anledning.