Hjelp asap. Stuck I Trondheim.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Neonex, 24. mars 2019.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet årsak til kansellering for sk4187 fra TRD - BGO kl 21.10 i dag? Har booket en flex biler med Norwegian sitt fly 21.10, som er 30 min forsinket. Om jeg går for det får jeg vel ingenting mtp eu261.

    Kan jeg få refundert den Norwegian flex billetten både før og etter avgang? Kan jeg ta inn på flyplass hoteller på sas sin regning evt reiseforsikring (Gjensidige pluss)

    Frister jo veldig med 1200.kr spend på Amex pluss viatrumf.no for hotels. Com samt 250 euro eller 25k ebp.
     
  2. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Ang DY flex; så lenge du ikke møter opp i gaten får du pengene refundert.

    lykke til.
     
    Neonex liker dette
  3. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor hører du ikke med noen i SAS på flyplassen, eventuelt ringer inn...?

    Mest sannsynlig blir du booket om til en avgang i morgen tidlig, og får hotell dekket av SAS. Dette betyr dog ikke at du kan bestille dette selv, men blir henvist til et hotell som SAS har avtale med. Så får du noen kroner til drikke/mat.

    Refusjon etter EU261 avhenger av grunn til kansellering.

    Hadde jeg ikke måttet være i BGO i kveld, hadde jeg nok gått for denne løsningen.

    Flex med DY får du som nevnt ovenfor refundert ved no-show.
     
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    TRD har slitt med kraftige snøbyger hele dagen, og tåke nå i kveld. Antar dette er årsaken til kanselleringen. Jeg hadde forsinka fly både ut av HAU og OSL i dag grunnet følgeforsinkelser med fly fra TRD.

    Hva gjelder ombooking ville jeg ringt SAS, helst med forslag på ombooking. De fleste flyplasser gjør ikke ombookingene selv, i stedet gjøres det sentralt (vet ikke om dette er tilfellet med TRD). Uansett så løses slikt vanligvis langt raskere via telefon. Hotellvoucher får du på Værnes. Sikkert lurt å være rask om du har lyst å bo på flyplassen (Radisson Blu eller Scandic Hell), disse fylles raskt om det er flere kanselleringer.
     
  5. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nå havnet på Radisson Blu på Gardermoen. Flyet fra Tromsø var såååå forsinket at jeg ikke rakk Stavanger flyet og senere avganger var fullbooket. Så takk SAS for et fint rom med en snadder middag og frokost ❤️:)
    Jeg skulle ha dratt via Bodø, Trondheim, Bergen og så Stavanger, men værgudene gjorde det sånn at jeg havnet i Oslo :D
    Klager ikke.
     
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Takker. Snakket med ground handling..de nevnte at crew gikk over indirekte pga vær, som en følge forsinkelser som hadde vært pga vær.. Har jeg sjans på eu261 eller høres det riktig ut det hun sa? Heller nå mot å ta Norwegian flyet, såfremt det ikke blir ytterligere forsinket, men har anledning til å ta fly i morgen tidlig.
     
  7. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Ta en telefon til SAS og få booket om til i morgen tidlig, og prøv å claime EU261 i ettertid. Jeg og madammen skulle med SK4576 TRD-TOS i kveld, med en times connection før SK4434 skulle ta oss til ALF. Med én gang jeg fikk varsel om forsinket fly fra TRD ringte jeg SAS, og de booket oss om via OSL. Syns det er bedre å komme hjem i tide enn å få kompensasjon :D
     
    braathens safe liker dette
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry for dårlig info, er på mobilen. Er allerede ombooket til I morgen tidlig. Om jeg har lav sjanse for eu261 gidder jeg ikke vente. Norwegian flyet skal gå (forsinket) 2147. Sas reisen er returreise på poeng.

    Skal på jobb i morgen tidlig kl 830, så om jeg kan få 25k ebp så tar jeg gjerne en tung arbeidsdag pga det.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Unnskyld hvis jeg ikke har forstått problemstillinge?
    Er det viktigst å komme frem til Bergen tidsnok til jobb?
    Eller
    Er det viktigst å få kompensasjon?
     
    Last edited: 24. mars 2019
    wilhelm, Xflipper, Eksempel and 8 others like this.
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Helt i orden, betyr bare at jeg ikke har vært tydelig nok. Jeg bor i og skal til vår by, Eddie :) jeg rekker begge deler uansett hva jeg gjør. Overnatting og morgenfly (635 TRD - bgo) I morgen. Om det er stor og reell sjanse for eu261, så vil jeg overnatte. Hvis ikke tar jeg Norwegian flyet om 20 min (såfremt det ikke blir ytterligere forsinket eller kansellert det og)
     
    SAJblue liker dette
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    261 kan du bare glemme etter en dag som dette med møkkavær.
     
    Neonex and fly4fun like this.
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har du egentlig vært i Trondheim idag? :D Hele byen har jo snødd ned idag :D
     
    drsyk and VirreVapp like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Eddie47 creds for dagen spm! :D
     
    Eddie47 liker dette
  14. bolstfu

    bolstfu Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvorfor? Alle andre selskap klarte å fly denne kvelden, attpåtil SAS med et Oslo-fly på samme tidspunkt som bergens-flighten egentlig skulle gå.

    Oppsatt tid var 21:10, melding om kansellering kom allerede 16:00. Har prøvd forgjeves å krangle med SAS, men får bare «autosvar» om vær tilbake.
     

Del denne siden