Hjelp hjelp hjelp - ønsker ikke voucher ved kansellert reise

Tråd i 'Flying blue' startet av Bergenser, 28. mars 2020.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som om går mot konkurs da.
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Swiss skriver på sine sider at man ikke trenger å kontakte dem for kansellering, det er bare å ikke dukke opp så får man refund/rebook senere. Litt skeptisk, men det er jo ikke som om de tar telefonen, så har vel ikke så mange alternativer.

    https://www.swiss.com/no/EN/various/faq-rebooking-coronavirus

    Det er jo ingen dum løsning, da kan de konsentrere seg om de som virkelig trenger hjelp.

    Sitat:

    1. How to cancel my booking?
      In the current corona situation there is no need for you to cancel your booking. You will also not lose any value of your ticket due to the current special rebooking conditions.

    2. What happens with my ticket if I don’t take my flight?
      For tickets booked by 19 April 2020 with travel date up to 30 April 2021 the value of your ticket will remain valid even in case you don’t take your flight. In addition you can rebook once to another route within the Lufthansa Group airline’s network without a change fee. In case the new fare is above your existing ticket price you will even receive a CHF/EUR/USD 50 discount if the new departure date is up to and including 31 December 2020.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Mener de faktisk 2021 her?
     
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. I så fall har du mulighet til å booke hvasomhelst med swiss ila de neste tre ukene med full flex uten å betale for det...

    K
     
    furlong liker dette
  5. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Her i Februar bestilte jeg en tur til Malta fra TRF igjennom Expedia
    Vi bestilte pakkereise. På grunn av litt diverse ting så ble reisen bestilt i 2 omganger på 2 bookinger. Vi er 4 stykker som skulle ha reist. 2 på hver booking.
    Det var en pakkereise som ble bestilt. Fly+hotell via AMS.
    Reisen ble registrert i KLM appen min samt Expedia appen.

    Så her for noen dager siden fikk jeg beskjed fra KLM at reisen min til Amsterdam den 15. Juni hadde blitt kansellert..
    Samt hjemreisen 19. Juni. Men ifølge KLM er det kun KLM flyvningene som er kansellert og Air Malta flyvningene står som operative.

    På expedia er ingenting kansellert. Alt står som normalt..

    Hele reisen gjennomføres med L class. Men det har vel ikke noe å si.
    Reisefølget mitt har nå blitt enig om at de heller vil ha pengene sine igjen enn å endre datoer. Så har noen en idé på hva vi gjør så videre?
     
    Shyneno liker dette
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293

    Du kan ringe Expedia 48timet før avreise og kansellere reisen. Før det svarer ikke Expedia på telefonen:)
     
    Shyneno liker dette
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte finansloven og fikk kostnader erstattet fra kredittkortet. Når KLM ikke etterkommer sine lovpålagte forpliktelser, kan du gjøre kredittkortselskapet ansvarlig for det.

    Tok ca. 4 uker så kom penger tilbake på kortet. Du må bare vise, at du har prøvd å få problemet løst med flyselskapet. (Det finnes en fin artikkel om hvordan du gjør det på nett)
     
    KVTL liker dette

Del denne siden