Hjelp meg å overtale sjefen.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kenneth82, 23. mai 2019.

  1. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid kjekt med 2 førerkort, spesielt om det viser seg at det ene gir tilgang til Lounge med kun vann & brød... :D
     
  2. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    151
    Bonuspoeng:
    43
    Til TS, Hvorfor viser du ikke sjefen din tråden her inne med oversikt over AMEX-brukersteder?
    Det at en stabel mennesker har fått til det skritt å lage en oversikt over hvor AMEX kan brukes tilsier vel at det også er en del mennesker som velger butikk basert på hvorvidt de tar AMEX?
     
  3. MoonLander

    MoonLander Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Ensidig fokus på å spare noen kroner i kostnader for brukerstedet må sees i sammenheng med potensialet for økt omsetning:

    "According to a Nilson report, Amex customers spend on average 3.1x a year more than non-Amex customers. Similarly, the average transaction size of an Amex customer is 1.8x larger than a non-card member’s. The same report also showed that Amex customers spend an average of $14,000 a year on their cards. In short, Amex customers can be more valuable to merchants because they tend to spend more and make larger purchases."
     
    ChrisTW and Xflipper like this.
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Doktoren har et snev av dysleksi og mange grammatiske feil, be merkelig nok disse ..... og ,,,,,, påpekt av @RoadKing :D 10 poeng til @NorFlight ;)

    2 førerkort har jeg faktisk, ja riktignok, engang i fylla, antok jeg at jeg hadde mistet lommeboken, ca 1 uke senere tikket det inn en SMS av min "kompanjong in crime" (fylle tur på byen altså i mine yngre dager) om jeg skulle ha lommeboken tilbake?

    Imellom tiden hadde jeg bestilt et nytt et.
     
    Sonictravel and RoadKing like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,582
    Bonuspoeng:
    293
    No offense @drsyk , ikke ment personlig!
    Fru Roadking mener jeg har litt aspberger, kommer nok derfra :confused:
     
    drsyk liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Godt å høre, en diagnose på deg også. Velkommen i det varme lag.

    Nok flere her, som har et par udiagnostiserte diagnoser:rolleyes:

    En latter forlenger livet, men en EB-Award i F, foreeviggjør livet til himmelsk nivå, (eller skader det så ECO long haul er totalt umulig) Skulle hatt på Blå resept sånne flyreiser...
     
    RoadKing liker dette
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket er en utmerket anledning for å igjen poste denne (ingenting er som lytehumor :p)
    1792242_1.jpg
     
    KRS liker dette
  8. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Hvorfor har du valgt å ikke ta Amex? Er det pga gebyret?

    Er sånn jeg også tenker og etter å ha lest litt om Amex i forbindelse med bonusjakten så har jeg også lest noe lignende.
     
  9. oddsp

    oddsp Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    La oss anta at Amex er betydelig dyrere for brukersteder. Er det gratis å implementere og drifte, og samme transaksjon kost som visa er dette en ikke-diskusjon.

    Trådstarter sier selv at det er minimalt med kunder som vil bruke Amex. I teorien er det kanskje noen som aldri kom, men det er nok få. De som ikke fikk bruke amex: jeg antar de bare plukket opp et visakort og betalte?

    For en spesialist utkikk som dette vil jeg tro servicen, hjelpen med å finne riktig våpen osv vil være viktigere enn hvilket kort de kan tjene opp poeng på.
     
  10. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det vi ser i dagens kortmarked er at Vipps etter fusjoneringen med Vipps og BankAxept snører inn på sitt betalingsmonopol for norske kort. Det som startet som et lavkostalternativ for norske banker og brukersteder, begynner faktisk å bli merkbart dyrere for brukerstedene. Vipps- overføringer med kort skjer heller ikke lenger på dagen, da krever man at det benyttes overføring fra konto.

    Når det gjelder AMEX så mener jeg de senket prisen for brukersteder etter at AMEX overtok kortene selv, mener det i hvert fall ikke er 3,85% som tidligere. Noen andre har kanskje noe mer fakta og kjennskap enn meg her.

    I teorien kan også aksept av AMEX gi en konkurransefordel som nevnt tidligere, AMEX brukere oppsøker helst steder der de vet at kortene deres blir akseptert. Min erfaring er vel at disse stedene ikke er noe dyrere enn andre steder, ofte tvert om.

    Og ikke glem at butikken kan fremdeles ta kredittkortgebyr for kort som American Express også i fremtiden, tror faktisk innehaver fort er villig til å betale f.eks. 1-2% i avgift for å kunne benytte kortet. Mao. vil ikke merkostnaden kanskje i realiteten bli så mye høyere enn om jeg hadde betalt med Visa eller MC.
     

Del denne siden