Hodetelefoner - samletråd

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Larata, 09. mai 2015.

1. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,052
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en stund tenkt på å oppgradere mine QC15 til QC35, og da jeg glemte de hjemme på tur til Nice via CPH her forleden uke så tenkte jeg at det var tegnet fra oven om at det var på tide...
    Til min store forskrekkelse oppdaget jeg at QC35 kostet vesentlig mer på CPH enn i butikk hjemme så da slo jeg det fra meg.
    Men da jeg passerte B&O butikken fikk jeg impulsen at jeg skulle gå inn der å sjekke utvalg/pris. Så på og testet et par H9i, i og for seg til en vesentlig høyere pris enn QC35, men du verden for en annen touch and feel og lydkvalitet. Jeg opplever også støydempingen som vesentlig bedre enn QC15 (vet jo selvfølgelig ikke hvordan denne er sammenlignet med QC35).
    Gikk deretter i loungen og leste det jeg kom over av tester og sammenligninger og det gikk som det måtte gå. Måtte innom B&O butikken og kjøpe med et par H9i på tur til gate.
    Angrer definitivt ikke på det kjøpet. En vesentlig oppgradering fra Bose.

2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
  3. Logiflyer

Logiflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    QC35 II kostet idag 3171,- Nok på CPH, billigste jeg fant på prisjakt.no var 3690,-

4. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Kjøpte de for 2999 på komplett for endel måneder tilbake, bare å følge med der.

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Done.

Logiflyer and Edvard like this.
  6. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Chase prater mye og lenge, men han går til essensen og formidler på en meget god måte hva alt handler om med reproduksjon av musikk. Hva skal til for å skape godfølelsen? Hva er forskjellen mellom ‘gode nok’ hodetelefoner og et high-end oppsett.

Beste kilde for research:
    https://www.head-fi.org/forums

7. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,565
    Bonuspoeng:
    113
    Sony WH1000XM2-hodetelefoner på happy-hours-salg hos elkjøp i kveld til 2695. Ganske god pris.

Are and Logiflyer like this.
  8. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Kostet 1999; på Elkjøp Storo i dag. Reåpningstilbud.

9. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Er fornøyd med mine QC35 til reiseformål, men kunne tenkt meg et sett med bedre lyd og forstår da at jeg må kjøpe et isolert til musikk uten støydemping i anledning det formålet.
    Er det noen her som har eller har testet Master & Dynamic MW60? Evt andre anbefalinger på trådløse med bra lyd?

Last edited: 27. juni 2018
  10. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Lars J liker dette
  11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng and Radio like this.
  12. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen her som har fått testet ut disse nye Sony WH-1000XM3 på fly? er de så mye bedre en Bose? De for meget gode tilbake meld fra tester på nettet,men ikke så mye fra flyturer. Stopper de stemmer og barneskrik på fly helt ute? :) Kom med tilbake meldinger.sikkert mange som lurer på det samme..

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Har begge de foregående variantene samt qc35.
    Bose brukes aldri på fly etter første sammenlikning, Sony er rett og slett bedre.

Den store fordelen er at Bose støtter to enheter samtidig. Dvs både pc og mobil, strålende i kontorlandskap.

jtmath liker dette
  14. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke testet de nyeste Bose qc35 på fly. Men kan si at første generasjonen av Sony 1000 tar overraskende mye både av den mørkere motor og luftlyden i kabin og stemmer og barneskrik. Den tar også det aller meste av støy på et treningssenter feks.

Men ingen høretelefoner demper vel helt ned en høylytt 3åring i umiddelbart nærhet.....

Skarven and jtmath like this.
  15. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Men er det vært det og bytte ut QC25 med de nye Sony WH-1000XM3 er forskjellen så stor?

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Uten tvil..
    Qc25 har jo ledning.. :D

17. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Gå i en butikk og prøv begge hodetelefonene i samme miljø så har du svaret selv.
    (PS, det går fint å dra opp litt bass på en høyttaler på Lefdal i et minutt eller to).
    Om det er verdt det er en subjektiv vurdering bare du kan svare på. Selv ser jeg på mine Sony-1000x som et fantastisk kjøp, og bruker dem nesten hver dag.

18. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,352
    Bonuspoeng:
    183
    Fra 25? Absolutt!

19. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    SAJblue, Edvard, holmen and 3 others like this.
  20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,545
    Bonuspoeng:
    293
    Leste denne testen i dag:
    https://www.dinside.no/mobil/nesten-magisk-a-spille-musikk-pa-lavt-volum/70221597/amp

Var på vei til å bestille, da jeg leste at den ikke støtter to enheter samtidig. Hvor mye mas er det å koble til ny enhet? Jeg bytter mye mellom telefon, padde og PC på jobben eller hjemme.

Del denne siden