Veldig vanskelig å finne hotell i Tokyo som tilfredsstiller mine krav. 1. Ikke Badekar. Helst Walk-In dusj, men dusjkabinett kan aksepteres 2. Ikke Teppegulv Holder meg sentralt rundt i Tokyo. Har sett på denne videoen som anbefaler hvilke områder man bør holde seg til Shibuya, Shinjuku, Minato, Chiyoda/Chuo Satt filter: Maks 2000kr natten Omtalescore: 8+ Så langt har jeg kun funnet 3 hoteller som har Dusj. the b ginza the b akasaka Hotel Keihan Tokyo Yotsuya Dessverre ser det ut som Alle har teppegulv. En annen ting jeg har bitt merke til er at hotellprisene er mye dyrere i Tokyo enn f.eks Seoul og Busan i Sør-Korea. Fant meg et hotell i Busan til 4000kr for 5 netter (Best Western). I Tokyo blir det vanskelig å finne noe bra under 10000kr for 6 netter. Jeg lurer på om jeg bare må akseptere å velge et hotell som har badekar (med dusjhode), og teppegulv. Eller om jeg er nødt å gå opp i pris for å få hotell som tilfredsstiller mine "høye" krav. Jeg kan leve med teppegulv, men ikke med badekar.
Mulig utfordringen her er pris ift kravstandard, det er jo null problem å finne hotell som møter kravene bortsett fra det med kronasjen da
Har bodd på The Royal Park Hotel Iconic Tokyo Shiodome til litt under 2000,- som har både walk-in-dusj og badekar, men korthåret teppegulv, lignende ANA Intercontinental Tokyo (bilde). Veldig praktisk plassert langs Keikyu/Asakusa linjen som går direkte til både HND og NRT. Japanerne liker å bade, og er visst også glad i teppegulv, muligens pga. tradisjonen med tatami-matter. Dermed ikke spesielt rart at din kombinasjon med krav er vanskeligere å finne enn hos Koreanerne som tilsynelatende elsker harde og glatte gulv
Høres temmelig random ut med slike krav - litt som om du er på jakt etter Thon hotell Ginza. Det er vel andre ting som har mye større innflytelse på opplevelsen enn disse to tingene? Typisk hotell som er innrettet mot japanske forretningsreisende er ofte billige og bra feks. Dormy Inn, Mitsui Garden, Daiwa etc. De har gjerne Onsen tilgjengelig også som er deilig på slutten av dagen, og gir en mer autentisk japansk opplevelse. Dormy Inn Premium Shibuya er et eksempel, og koster vel rundt 2000,- natta.