Port Douglas
Kjøreturen fra Cairns til Port Douglas går langs kysten stortsett, vil påstå dette er eit veldig fint område
Port Douglas er vesentlig mindre enn Cairns, det merkes både på støynivå og ellers aktivitet.
Ellers fikk vi vite når vi sjekket inn at det ikkje finnes dårlige spisesteder i Port Douglas, om det skulle være så overlever dei ikkje særlig lenge
Vi ankom ca 1130 og fikk sjekke inn på rommet med engang, motellet vi skulle på bo hadde sendt fleire mailer før vi kom og etterspurt informasjon om ankomst tidspunkt og/eller om vi trengte hjelp til å booke transfer eller andre ting
Tommel opp for det !
Vi bodde på By the sea, ligger helt i enden av hovedgaten eit steinkast fra 4mile beach
veldig bra plassering og intet bråk fra barer etc
Du får også fri tilgang på alt av strandutstyr, stoler, flytemadrasser etc etc samt traller til å ta alt med deg på stranden med
NB! Vi hadde det minste/billigste rommet, disse er litt for små for vår smak, kommer vi tilbake vil vi nok gå opp eit hakk og to, men totalopplevelsen sørger for at vi bor på samme motell
Bilder ble tatt... men sikkert med kamera og ikkje mobil kan se om eg får lastet opp noen etterhvert om det er innteresse for det.
Outer great barrier reef er ein selvfølge å få med seg, etter ønske om dykking og anbefaling endte vi med Quiksilver på båten Silversonic.
OBS! Quiksilver har 2 båter som går til det ytre revet, her må en være obs på å velge rett for sitt ønske, den ene ligger med en "flytebrygge" heile dagen her er og dykkingen vesentlig dyrere, også tar båten ca 400pax
Silversonic som vi var på, eg vil anslå tar 85pax går tre ulike plasser på revet og det er omtrent halv pris på prøvedykkene.
Siden det var noen som trakk seg fra dykkingen så fikk eg instruktøren for meg sjølv under vannet. Det var en opplevelse for seg sjølv, han lokket fram fisk og peikte på alt mulig slags av arter og skapninger
Forklarte før vi gjekk ned ka han skulle vise og forklarte gjerne når vi kom opp igjen ka vi hadde sett på
Hvert dykk var ca 40-45min anbefales på det sterkeste
Lunchen som ble servert var forøvrig også helt kurant
Dagen etter gikk turen til Daintree Rainforest med Tonys Daintree tours
View attachment 29166
View attachment 29167
View attachment 29168
View attachment 29169
Turen inneholdt så mangt guiden vi hadde var helt fantastisk ! Han jabbet i ett om planter og dyreliv og peikte ut alt mulig slags av planter og insekt vi kom over
Vi tok også en kveldstur med Lady Douglas, denne kan og anbefales fra mitt ståsted men det vil nok være delte meninger, eg synst ihvertfall det var verdt å ta den turen og
Vi anbefaler :
Quiksilver med Silversonic, tur og dykk til revet.
Tonys Daintree Tours, Daintree rainforest++
By the sea, overnatting
Port Douglas wildlife habitat,
Nesten dyrehage, men det ser ut som om samtlige skapninger som var der hadde det veldig bra, dyrene gjekk fritt du måtte holde deg til merka stier, fikk også mate kenguruene
Dei kom hoppende om dei var sulten
2Fish, sjømatrestaurant
The Mexican, restaurant
Bel cibo, italiensk restaurant, pastaen var god pizzaen var ok-
Rattl n Hum, bar/ restaurant
Sammenliger vi Port Douglas og Cairns vil eg anbefale Port Douglas
Rolig og fint, mindre folk, skikkelig strand
Generelt litt mer trivelig plass
Ganske likt med samtidig veldig ulikt
Er det første gangen du er i traktene ville eg prøvd begge plassene og heller sett ka du liker best sjølve
Vis alt...