Hr og Fru K til Australia, Melbourne - Cairns - Port Douglas - Sydney - Adelaide

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kvalvaag, 29. des 2017.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg synest ikkje vi skal skulde på blåskjella utan bevis. I dei fleste tilfeller er det vel dørhandtak eller andre giftbomber vi slumpar til å kome borti? Eller kanskje var det ein infisert våtserviett? Blåskjell er uansett så godt at det er vel verdt risikoen. :)
     
    SAJblue, Kvalvaag, MadsVaHa and 2 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke på en lang flytur!
     
    Eddie47, SAJblue and Kvalvaag like this.
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er i lavrisikogruppa for å svelte ihjel av litt matforgiftning, så eg tek sjansen om eg kan. :)
     
    Kvalvaag, RoadKing and Upsaker like this.
  4. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Immigrasjonen i Melbourne gjekk knirkefritt :)

    Singapore Airlines deler ut fasttrack kuponger til sine business og first kunder slik at en slipper å stå i den lengste køen :)

    Deretter kom bagasjen forholdsvis tidlig med priority lappene sine på, gjennom toll kontrollen slapp vi å gå forbi etter at dei hadde sett på ankomstlappene våre:)

    Deretter sto transporten som var booka på forhånd å venta på oss i ankomsthallen.

    Nærmeste nabo til The Windsor Hotel Melbourne var parlamentet :)

    20180111_101249.jpg
    Det var også stoppeplass for gratistrikkene rett utenfor, bruker du disse kommer du deg stortsett til alle dei mest kjente attraksjonene i Melbourne :)

    20180110_220631.jpg
    Hotellet har utførelse i Victoriansk stil for dei som liker det er dette eit ypperlig valg :)

    20180110_220636.jpg
    Garderobe

    20180110_220624.jpg
    Bad

    20180110_220642.jpg
    Oppholds/soverom

    20180110_220648.jpg
    Oppholds/soverom

    Kan anbefale hotellet på det varmeste !

    Det ligger perfekt til i sentrum i nærheten av 2 flotte parker å spasere i, betjeningen er meget hyggelige og frokosten var veldig god :)

    Ellers kan Melbourne anbefales som reisemål, det er en rolig by med mange særegne nabolag, mange små spisesteder og barer rundt om alle plasser og ellers stor variasjon i bygningsmassen.

    20180111_112627.jpg
    Ellers var vi på omvisning i Melbourne Old Jail, for dei som er innteressert kan dette anbefales, vi hadde begge omvisningene, både i fengselet, rettssalen og sjølve museumet :)

    Vi var også på star whell en type London Eye oppsetning... Greit nok men utsikten var litt skuffende men greit å ha fått med seg:)

    Ellers gikk dagen på å rusle rundt og se på folk og fe :)



    Dessverre hadde vi berre 1 heil dag her og det vil eg anse som for lite... reiser gjerne tilbake:)

    Pris for hotel og transfer ca 430AUD

    Ser eg har gløymt å nevne prisen med Singapore Airlines... den beløp seg til 40130kr tur/retur for begge to, noe eg anser som ganske greit i forhold til dei andre alternativene eg såg på :)
     
  5. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Så var turen kommet til Virgin Australia
    Melbourne - Cairns
    Fly : 737-800
    Klasse : Business oppgradert for 180AUD pr stk rett over minstebudet :)

    Ingen stress hverken på flyplass eller i sikkerhetskontroll, her går alt for seg rolig og kan minne om Norge.

    Prioritert innsjekk var det, også automater, men ingen heilautomatisk bagdrop...

    Fast track var det i sikkerhetskontrollen, men ingen som kontrollerte at du hadde tilgang akkuratt når vi gjekk igjennom hvertfall :confused:

    Ellers hadde eg tenkt å prøve loungen som en har tilgang på i business men fant ut etterhvert at den var på feilside av sikkerhetskontrollen :oops: Siden det då var ca 20min til boarding bestemte fru K at dette kunne vi ta ein annen gang...

    Prioritert ombordstigning virket som den skulle, merk ellers at småbarnsfamiler også er prioritert så det var rikelig med folk i kø når det var opprop...

    20180112_083853.jpg
    Seter i 2-2 konfigurasjon:)

    20180112_093945.jpg
    Dagens frokost sto mellom 2 valg :) gjekk for alternativet med svin, sopp og tomat :)
    Kan anbefales, maten var overraskende god til flymat og være og gjekk ned på høykant :)

    Fritt valg av drikkevarer, kan anbefale den australske shirazen som eg fekk anbefalt av flyverten :)

    20180112_100124.jpg

    20180112_105944.jpg
    Snacks ble det også tid til, intet er som Pringles og rødvin på morningen :D

    20180112_092306.jpg
    Underholdning tilbys på nettbrett som er tilgjengelig gratis for business passasjerer, øvrige må betale etter slik som eg har forstått :rolleyes:
    Helt greit utvalg av filmer og serier til å være en flygning på 3t20min :)

    20180112_114741.jpg
    Det er ikkje gardin bak til økonomi gjengen, men fast vegg :) Det er også eit bånd som blokkerer tilgangen, slik at toalettet framme er forbeholdt business og crew :)

    20180112_092318.jpg
    Knyttnevetesten er forøvrig også bestått :) beina får du strekt ut på begge radene :)

    Alt i alt en flott flygning, oppmerksom og hyggelig flyvert som passet på at du hadde det du trengte, spesielt shirazen ble delt ut med velvillighet, skulle muligens tømme flasken før dei landa ;)

    Pris ca 2000kr med oppgradering pr stk :)

    Business kostet ca 3600kr i øyeblikket eg bestilte økonomi billetter :)
     

    Attached Files:

  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Drar selv down under om 2 1/2 mnd, skal også blant annet til Cairn og Port Douglas, send gjerne noen tips og anbefalinger etter dere har vært der:) Og hvilken flytype og modell fløy dere i fra Singapore til Melbourne?
     
    lMartin and Kvalvaag like this.
  7. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Vi ha
    Vi hadde 777-300ER fra Singapore til Melbourne :)
    Var opprinnelig oppsatt mee A380 men 2mnd etter vi hadde bestilt så endret dei flytype :confused:

    Kommer snart eit innlegg om Cairns og Port Douglas :)
     
    Pyro and Magnus77 like this.
  8. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Cairns

    Transport fra flyplassen og til Cairns var bestilt på forhånd gjennom Sun Palm Transportation, ligger lenke til disse i fra nettsiden til flyplassen, typisk shuttlebus som skulle innom endel hoteller på vegen.

    Vi bodde på Mantra Esplanade, helt greit, ingen daglig rengjøring men døgnåpen resepsjon og muligheter for å booke turer i lobbyen :)

    Litt lytt mellom rommene, men når prisen var 2680kr for 3 netter kan en ikkje klage :)
    Ligger eit steinkast fra utendørsbassenget og ca 5min å gå til Reef Terminalen der turer og utflukter går ut i fra :)

    Første utflukt gikk til Fitzeroy Island med firmaet Raging Thunder og fartøy Millenium Spirit, kan absolutt anbefale disse, fikk leid snorkelutstyr på stranden og dei var ellers tilgjengelig i buå si heile dagen. Fikk også gode tips om kor en skulle snorkle for å se fisk og skilpadder og dette viste seg å stemme godt :)

    Traff på både fisk og skilpadder i vannet :cool:
    20180113_095833.jpg
    Ankomst :)

    20180113_143739.jpg
    Nudey Beach på Fitzeroy Island :)
    På kartet vi fikk utdelt sto det vel 20min å gå... Går du vanlig vil eg anslå at det tar 10 ;)
    Kan ellers anbefale turen bort der, mindre folk enn med resorten og båtterminalen:)
    Samt finere strand.

    Men skal du se koraller og skilpadder så anbefaler eg å gå forbi resorten og mot en steinformasjon, der er det gode snorklemuligheter :)

    20180113_103833.jpg
    Stranden med resorten :)

    Kan ellers legge til at den lokale bistroen har heilt kurant mat og ikkje er det skrekkelig dyrt heller :)

    Lunchen du kunne kjøpe inkludert i båtturen derimot såg skikkelig trasig ut, uten at vi prøvde denne.

    Fitzeroy Island anbefales !
    Vær imidlertid obs på firma som brukes...

    Stingersuits er også anbefalt, vi brukte disse uten at vi såg noen maneter :confused:

    Dagen etter hadde vi egentlig tenkt å dra ut til Fitzeroy igjen, men! Full båt stoppet effektivt dette...

    Då tenkte vi Green Island var mykje det samme, men nei...

    20180114_135744.jpg
    Dei lokale fuglane var dyktig i å stjele pommes frites, og ellers var det liten plass og enormt med folk, i forhold til Fitzeroy ble dette en stor skuffelse, i tillegg var det såpass langgrunt at det var nesten håpløst å snorkle:(
    Plassen kunne minne om eit tyrkisk all inclusive hotell i fellesferien :rolleyes:

    Smak og behag er det nok, men eg vil anbefale å dra til Fitzeroy Island og glatt hoppe over Green Island:)

    Vi prøvde også dette offentlige utendørsbassenget, her er det og godt med folk, men du finner deg alltids en plass :)

    Ellers er Cairns en plass som er tilrettelagt for turisme, det er eit vell av turer og velge mellom, det samme med hoteller og spisesteder:)

    Vi anbefaler :
    Mantra Esplanade, overnatting
    Rattle n Hum, restaurant/ bar
    Fusion Art, restaurant
    Ragging thunder, utflukter
    Fitzeroy Island
     

    Attached Files:

    Are, geddi, NilsernNilsen and 9 others like this.
  9. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Port Douglas

    Kjøreturen fra Cairns til Port Douglas går langs kysten stortsett, vil påstå dette er eit veldig fint område :)

    Port Douglas er vesentlig mindre enn Cairns, det merkes både på støynivå og ellers aktivitet.
    Ellers fikk vi vite når vi sjekket inn at det ikkje finnes dårlige spisesteder i Port Douglas, om det skulle være så overlever dei ikkje særlig lenge :)

    Vi ankom ca 1130 og fikk sjekke inn på rommet med engang, motellet vi skulle på bo hadde sendt fleire mailer før vi kom og etterspurt informasjon om ankomst tidspunkt og/eller om vi trengte hjelp til å booke transfer eller andre ting :) Tommel opp for det !

    Vi bodde på By the sea, ligger helt i enden av hovedgaten eit steinkast fra 4mile beach :cool: veldig bra plassering og intet bråk fra barer etc :)

    Du får også fri tilgang på alt av strandutstyr, stoler, flytemadrasser etc etc samt traller til å ta alt med deg på stranden med o_O

    NB! Vi hadde det minste/billigste rommet, disse er litt for små for vår smak, kommer vi tilbake vil vi nok gå opp eit hakk og to, men totalopplevelsen sørger for at vi bor på samme motell :)

    Bilder ble tatt... men sikkert med kamera og ikkje mobil kan se om eg får lastet opp noen etterhvert om det er innteresse for det.:)

    Outer great barrier reef er ein selvfølge å få med seg, etter ønske om dykking og anbefaling endte vi med Quiksilver på båten Silversonic.

    OBS! Quiksilver har 2 båter som går til det ytre revet, her må en være obs på å velge rett for sitt ønske, den ene ligger med en "flytebrygge" heile dagen her er og dykkingen vesentlig dyrere, også tar båten ca 400pax
    Silversonic som vi var på, eg vil anslå tar 85pax går tre ulike plasser på revet og det er omtrent halv pris på prøvedykkene.

    Siden det var noen som trakk seg fra dykkingen så fikk eg instruktøren for meg sjølv under vannet. Det var en opplevelse for seg sjølv, han lokket fram fisk og peikte på alt mulig slags av arter og skapninger :) Forklarte før vi gjekk ned ka han skulle vise og forklarte gjerne når vi kom opp igjen ka vi hadde sett på :)
    Hvert dykk var ca 40-45min anbefales på det sterkeste :)

    Lunchen som ble servert var forøvrig også helt kurant :)

    Dagen etter gikk turen til Daintree Rainforest med Tonys Daintree tours

    20180117_093649.jpg
    20180117_093645.jpg
    20180117_091100.jpg 20180117_122042.jpg
    Turen inneholdt så mangt guiden vi hadde var helt fantastisk ! Han jabbet i ett om planter og dyreliv og peikte ut alt mulig slags av planter og insekt vi kom over :)

    Vi tok også en kveldstur med Lady Douglas, denne kan og anbefales fra mitt ståsted men det vil nok være delte meninger, eg synst ihvertfall det var verdt å ta den turen og :)

    Vi anbefaler :
    Quiksilver med Silversonic, tur og dykk til revet.

    Tonys Daintree Tours, Daintree rainforest++

    By the sea, overnatting

    Port Douglas wildlife habitat,
    Nesten dyrehage, men det ser ut som om samtlige skapninger som var der hadde det veldig bra, dyrene gjekk fritt du måtte holde deg til merka stier, fikk også mate kenguruene:rolleyes: Dei kom hoppende om dei var sulten :D

    2Fish, sjømatrestaurant
    The Mexican, restaurant
    Bel cibo, italiensk restaurant, pastaen var god pizzaen var ok-
    Rattl n Hum, bar/ restaurant

    Sammenliger vi Port Douglas og Cairns vil eg anbefale Port Douglas :) Rolig og fint, mindre folk, skikkelig strand :rolleyes:
    Generelt litt mer trivelig plass :)

    Ganske likt med samtidig veldig ulikt :confused:
    Er det første gangen du er i traktene ville eg prøvd begge plassene og heller sett ka du liker best sjølve :)
     

    Attached Files:

    Are, geddi, NilsernNilsen and 13 others like this.
  10. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Jetstar
    Cairns - Sydney A321

    Ankommer flyplassen i passe god tid, ingen lounge eller prioritert innsjekk denne gangen:eek: måtte tilbringe litt tid i terminalen til en forandring :rolleyes:

    20180120_133805.jpg
    Dagens sete samt Fru K sin arm :)

    20180120_120737.jpg
    Beinplass :rolleyes:

    20180120_120741.jpg
    Galley, med maks plass til en flyvert i slengen o_O

    Turen foregikk uten dei store sprellene, ingen servering uten betaling, setene var ikkje spesielt gode, rett og slett litt ubehagelig å sitte i for min del, når personen i setet bak i tillegg har med seg oksygen flaske og sitter og tydeligvis ikkje har det veldig bra, så får eg meg ikkje til å legge setet ned...

    Ellers var crewet hyggelig og vi var ca 40min forsinka til Sydney:oops:

    NB! Om du skal ha med deg bagasje og velge sete, så er prisforskjellen mellom Jetstar og Qantas minimal, om det ikkje er billigere og fly Qantas :confused:

    Pris : Ca 2600 for begge med setevalg og bagasje

    Kan dei flyes med igjen ? Ja :), men ikkje på turer over 3t, det var setene for dårlig til :confused:
     
    Are, geddi, NilsernNilsen and 10 others like this.
  11. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Diverse bilder fra Daintree rainforest, samt PD Wildlife Habitat :)

    received_10214354118514249.jpeg
    Ferskvanns krokodiller

    received_10214354118194241.jpeg
    Småsultne småkenguruer :) Tumleplassen dei hadde var enrom i dette habitatet :)

    received_10214354118354245.jpeg
    Ka har storken? med seg :rolleyes:

    received_10214354120354295.jpeg
    Boyds forest dragon :)
     

    Attached Files:

    Are, artanis, geddi and 15 others like this.
  12. FruK

    FruK Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    0600 var skrekkelig tidlig :(
     
    Eddie47 liker dette
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er synd ein kun kan trykke ein gong på "like" på slike innlegg.
     
    Eddie47 and Kvalvaag like this.
  14. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Bra det faller i smak:)

    Mykje tekst og lite bilete, men prøver som best en kan og komme med litt nyttig informasjon og tips :)
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Det sier alltid min kone også ....
    Hun fatter ikke at alle aktuelle fly går fra BGO kl 06 til CPH og AMS og 06.10 til OSL ..
     
    Kvalvaag and RoadKing like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Supert Mr K! :)
     
    Kvalvaag liker dette
  17. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Håper dere får med dere Australia Day (26. januar) før turen går hjemover!
     
  18. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Desverre så drar vi 25 :confused:
    Men det ser ut som om det er skikkelig opplegg her nede på dagen :)
     
  19. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Sydney

    Vi bodde på Simpsons hotel Potts point :)

    Hotellet befinner seg midt i eit byggefelt, og drives av 3stk :)

    20180120_230027.jpg
    Gjestestue / lobby

    20180120_230014.jpg
    Gjestestue / lobby

    20180120_230016.jpg
    Gjestestue / lobby

    20180120_230254.jpg
    Rom

    20180120_230310.jpg
    Bad

    20180120_230247.jpg
    Rom

    Flygningen fra Cairns med Jetstar var ca 1t forsinka, så vi kom oss på plass også var det avgårde igjen :)

    Dei 3 som er tilstede på hotellet er ellers veldig hjelpsomme og har god kjennskap til alt i lokal området :) kommer gjerne med anbefaling på spisesteder og turer :)

    Opera billetter til The Merry Widow var bestilt på forhånd så her var berre å komme seg avgårde :)

    20180120_174237.jpg
    Etter en lett 3 retters på Portside rett ved operahuset, som var overraskende god og ikkje så staurgalen pris på, så var det berre å sitte å se litt på folk og fe før forestillingen begynte :)

    20180120_192648.jpg
    Denne gangen var plasseringen bak gardinen nærmere bestemt bakerste rad o_O

    Vil anbefale å få med seg en forestilling på operaen, det er jo greit og ha vore innom der og :)

    Dagen etter gjekk turen utover mot Watsons bay, samt bondi beach, tamara beach og bronte beach :) Fin tur med båt og buss samt eit godt stykke å spasere langs klippekanten, anbefales :)

    Selvfølgelig også gode muligheter til å ta seg eit bad om det skulle være behov for det :)

    20180121_145957.jpg

    Kan også nevne at vi brukte apostlenes hester fra hotellet og gjennom royal botanic garden :) Her er også veldig fint å gå, samt en storslått utsikt :)

    20180121_101827.jpg
    Noen eksemplar av HMAS var også tilstede på marinebasen :)

    Vi anbefaler :
    Simpsons hotel potts point
    Opera i Sydney opera house
    Gåtur langs klippekanten
    Sydney generelt :cool:
    Royal botannic garden

    Edit : Rettet navn...
    Edit : Pris ca 3000kr 2 netter med frokost
     

    Attached Files:

    Last edited: 27. jan 2018
    Are, geddi, SAJblue and 12 others like this.
  20. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    7Qantas domestic lounge Sydney
    Qantas domestic business 737-800

    20180122_104846.jpg
    Stemningsbilde fra loungen i Sydney.

    20180122_104702.jpg
    Utsikt fra lounge

    20180122_104853.jpg

    Fra loungen kan det meldes om greit frokost utvalg, egen kaffibar samt bar service, men baren åpner ikkje før 1200 :eek:

    Dette førte til at bar utvalget ikkje ble prøvd ut :confused:

    Ellers var det en grei plass å oppholde seg en 2 timers tid :) Endel folk her på morningen men ingen problem å finne seg plass med utsikt :)

    Elite status medlemmer i Qantas og Oneworld har egen "gull lounge "

    20180122_114446.jpg
    Barrista kaffi :)

    Prioritert ombordstigning virket som det skulle:) Egen kø for business og statuskunder, 2-3stk som hadde gått i feil kø, disse ble konsekvent sendt bakerst i økonomi køen :rolleyes:

    20180122_122127.jpg
    Velkomst drink, valg mellom appelsinjuice og vatn :)

    20180122_130451.jpg
    After departure drink/snack :)

    "Champagnen" som forøvrig var en australsk sparkling var meget god !

    20180122_131446.jpg
    Vesentlig bedre enn alt eg har fått på kortdistanse business i Europa :)

    20180122_132037.jpg
    Valg mellom 3 kalde retter :)

    Gikk for nuddel retten, kan beskrives som nuddler og roastbiff, positivt overrasket over smak og kvalitet :)

    20180122_125446.jpg
    Setekontroller

    Det skal sies at det var vesentlig bedre muligheter her for å justere setet enn hjå Virgin Australia, sete oppleves også som større og generelt endel bedre, uten at vi led nåken nød hjå Virgin heller :)

    20180122_140414.jpg
    4 rader business i 2-2 konfigurasjon.

    Kan ellers nevne at Qantas kjører seatblock for høystatus kunder ifølge expertflyer o_O

    20180122_140413.jpg
    Sete

    20180122_140513.jpg
    Kabin

    Nevner at også her er skillet ikkje en gardin men en faktisk vegg :) Det er også her "låst" mellom økonomi og business avdelingen :)

    Oppsummering :

    Meget hyggelig crew, fri flyt av alt, nærmet glasset seg tomt spurte dei alltid om vi ville ha en til :)
    Siden dei oppdaget at vi var i fra det fjerne skandinavia, ble det også endel smalltalk om hvor/hvordan etc :rolleyes:

    Maten var også helt kurant for en flytur på snaue 2 timer, ingen pappkuber her o_O

    Setene er også veldig gode og ligger noen hakk over Virgin Australia sine seter, mest på grunn av innstillings muligheter :)
    Beinplassen er tilnærmet lik :)

    Skal du ut å fly innenriks i Australia vil eg rangere som følgende :

    Qantas
    Virgin Australia
    Jetstar

    Hjå Virgin Australia kan du legge inn bud på oopgradering, her er det gode muligheter for å få dette igjennom og dermed få ganske billige business billetter :)
    Går oppgraderingen igjennom får du også refundert setevalg/bagasje kostnaden automatisk, utifra det eg kan se på kredittkort rekningeno_O

    Qantas har ikkje eg sett noen mulighet for å by på oppgradering :confused: Rett meg gjerne :)

    Jetstar, her får du akkuratt det du betaler for, hverken mer eller mindre, Australia sitt svar på Norwegian :)

    Pris : Booket med avios
     

    Attached Files:

    Last edited: 27. jan 2018
    Are, artanis, geddi and 11 others like this.

Del denne siden