Hva betyr « «Vi har ikke gjort ferdig billettene….»

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Trent600, 30. juni 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken del av ruten har du fått booket så langt?

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    SFO-TPE-ICN, og ICN-TPE-VIE-OSL.
    OSL-SFO blir nok SAS uten CT.
    Den lar seg booke, men jeg må få tak i den. :)

paramberg liker dette
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,322
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår jeg deg rett, du har booket en OJ med forskjellig startdestinasjon? Denne vil da koste 82,5k +CT også bestiller du OSL-SFO som enveis til 36k for seg selv?

4. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det tror jeg ikke jeg hadde fått til.

Booket først en reise med LH Eco på utreise via FRA til ICN. Og hjemreisen via TPE og VIE. (På sas.no) Den kostet 127500 poeng + CT. (Vi er to pax) Dette var for å ha en reise jeg kunne gjøre endringer på, og for å sikre returen før den ble borte.

Brukte en del tid på å finne en utreise som kunne passe, men fant ikke noe. Så gikk jeg litt utradisjonelt til verks, og sjekket andre veien. Fant SFO-TPE-ICN, og booket denne også på sas.no. Kostet 99000p + CT. Så skal jeg booke enveis SAS, til 72k poeng for oss to.

Når alt er på plass, så avbestiller jeg utreisen på den første CTen, så da får jeg litt poeng tilbake.

Ikke optimal utnyttelse av poeng og CTer, men mest mulig fleksibel, og CTer og poeng har jeg "nok av".

5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,322
    Bonuspoeng:
    113
    Skivebom der altså, takk for god forklaring. Men hva ville stoppet forslaget mitt?
    Slik jeg ser det er gapet fra OSL-SFO (5196miles) mindre enn 2 av de lengste strekkene SFO-TPE (6469miles) og TPE-VIE (5583miles).

Er det en regel jeg ikke forstår?

6. holmen

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål, kanskje det faktisk hadde gått an å få til? Nå har jeg ingen planer om å kansellere billetter for å teste. :p

Det blir dyrere med to enveis enn med t/r, men det overlever jeg.

7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,322
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk bare en idé når jeg leste posten din. Prøver selv å finne en måte å komme t/r SFO på samme datoer som jeg allerede har 2 pax i biz.

holmen liker dette
  8. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, slenger inn en melding her. Har samme problem og jeg reiser den 17/8. Jeg har rett og slett ikke lagt merke til at denne meldingen har ligget i "Mine Reiser". Da jeg prøvde å ringe nå fikk jeg beskjed om å ringe tilbake i morgen fordiu Eurobonus ikke var åpent, men noe så ut til å ikke stemme (hun mumlet noe om travel regulations som er Covid-19 dokumenter som må lastes opp til Swiss Airlines).

Jeg har fått utsedt billett + kvittering på bestillingstidspunkt (Desember 21).

Er det noen som har erfaring med hvordan det har gått i lignende tilfeller? Håper virkelig ikke dette nå får konsekvenser for reisen. Reiser OSL - ZRH - EWR bort of BOS - LIS - OSL tilbake. Jeg finner billettene både i TAP og Swiss sine systemer.

EDIT: Jeg antar dette ordnet seg for trådstarter (ser sånn ut)?

Last edited: 15. aug 2022
  9. Rushhour

Rushhour Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg hadde opprinnelig en tur til Seoul nå i november, men måtte bytte til mars 2023. Fikk agenten til å legge inn en ny reise i mars med 4 legs, og tilbakereise. Ser til min store bekymring samme feilmelding på sas, og at november-reisen ligger fortsatt der i tillegg til halve avreisen (2 av 4 leg) i mars. Resten av reisen er plutselig borte, selv om det var synlig dagen etter at jeg pratet med agenten. Prøvde å få hjelp via chat idag, men rådgivern skjønte ingenting og sluttet å svare. Spent på hva enden på denne visa blir …

10. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv her: SAS forteller i dag at det ikke er noen problemer med disse billettene, altså får vi håpe dette går knirkefritt i morgen.

11. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har ei slik sjølv, og med utgått CT til Bali, og 25 min mellom schengen og non-schengen på FRA, så tenker eg at eg har ein ny CT:)

12. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,358
    Bonuspoeng:
    113
    Noen selskaper holder bare bookingen en viss tid før de kansellerer de dersom ikke billettene ferdigstilles i tide. Jeg hadde et svare strev med dette i påsketider hvor billetter i biz med Asiana ble kansellert flere ganger. SAS rebooket og ville ikke høre på meg før i 4. forsøk tror jeg. De kunne jo se at de var booket og så blitt kansellert. Mange på kundesenteret som ikke kan alle regler, og så blir det trøbbel når de setter billetteringen til Eurobonus backoffice hvor ting kan ta tid...

13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg booker billetter der jeg har en eller flere strekninger med EVA og agenten jeg snakker med ikke kan billettere der og da, ringer jeg alltid til vanlig SAS kundeservice på kveldstid og få en agent til å utstede billetten. Det viser seg at det alltid er noen som jobber på kveldstid kan utstede både SAS- og *A-billetter. Så denne strategien vil jeg fortsette med når jeg "har dårlig tid".

Last edited: 16. aug 2022
    Are, Rscott, holmen and 1 other person like this.
  14. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Samme gjelder TG, men ikke alltid. Noen flighter får stå lenge, mens andre blir kansellert etter nøyaktig 5 timer.

Rushhour liker dette
  15. Rushhour

Rushhour Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det ble krøll og alle leg ble fjernet. Men kjørt på flere ganger nå med agent, og endelig fått utstedt billetter - ruta kan ses på vellykkede bookinger-tråden :)

Del denne siden