Jeg som mange andre har CT som går ut ved nytt år. Booket meg en reise til Taiwan med Eva Air i business med utreise fra London. Bookingen gikk igjennom, poengene ble trekt, pengene ble trekt og jeg mottok bekreftelse på e-post. Se under: Her er poengene trekt: Her er pengene trekt: Rett etterpå skulle legge inn bookingen i appen. Fikk opp at bestillingen ikke finnes. På SAS sin side under mine bookinger kunne jeg finne den. Så jeg tenkte ikke mer over dette. Skulle inn i appen nå og prøve igjen. Gikk fortsatt ikke å legge inn i appen. Sjekket SAS mine bestillinger og fikk opp dette: Det ser ut som SAS har avbestilt alt uten noen varsel? Jeg booket denne via SAS Star Alliance sin side med AMEX 2for1 direkte på hjemmesiden. Nå finnes ikke bookingen. Pengene, poengene og CT er forsvunnet. Ingen e-post eller sms fra SAS.
Vet du at den har lagt der på noe tidspunkt? 2 dager virker jo litt drøyt, men kan det hende at SAS ikke har utstedt billettene enda? (har du fått billettnummer i bekreftelsen?). Hvis ikke blir det spennende å høre hva forklaringen er...
Den lå under mine bestiller automatisk etter at jeg hadde booket den, med billettnummer. Nå var den plutselig borte og det står at den er kansellert. Veldig merkelig.
Fikk du selve pdfen med ebilletten på mail? Får du ikke den har reisen aldri blitt billettert, bare reservert og reservasjonen forsvinner som regel av seg selv etter et par dager. Uten at det betyr at SAS automatisk refunderer poeng, penger og CT.
Ring sas du, og få den lagt til billettering. Ser ut som om den ble laget, men ikke billettert / godkjent av SAS Eb kontoret. Det skjer jo meg i en gang i blant, med litt for kreative ruter. Og på pluss siden får du ønsket god jul til Denniz og de andre favoritene hos SAS.
Har du status burde mail holde, men det kommer jo an på hvor travelt du har det med å bruke poengene på nytt
Min erfaring er at de har kommet tilbake ja. Men hvis billetten ikke går igjennom ringer jeg alltid og maser
Mulig bestillingen blir satt i kø for manuell refusjon når reservasjonene går ut på tid som dette? Isåfall kan det jo ta en stund.
Helt enig i at SAS sin kundeservice er bedriten for tiden, men å bruke Trustpilot som referanse når det gjelder slike bransjer er lite hensiktsmessig, da det stort sett et ormehull for å få ut frustrasjon for dem som ikke får viljen hos kundeservice. Til sammenligning er dette scoren til andre flyselskaper, så skal man høre på Trustpilot så bør man egentlig bare avstå fra å fly om man ikke vil bli lurt.. Lufthansa: 1,0 Norwegian: 1,6 Swiss: 1,6 United: 1,5 Ryanair: 1,3 WizzAir: 1,3 EasyJet: 1,6 British Airways: 1,5 KLM: 1,6 Air France: 2,5 Qatar: 1,7 Emirates: 2,0 Turkish Airlines: 1,7 Singapore Airlines: 2,4 Flyr: 3,1 Wideroe: 2,2