Hva kan man forvente av service på SAS Plus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av NoLimit, 19. des 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har opplevd akkurat det samme som deg! Måtte opp med appen å lære SGH jobben sin!
     
    vegardg liker dette
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Urgh, på rene SAS-flyvinger så er alle reglene lagt inn i Altea, og hvis hun hadde lagt til 4 kolli så ville det ikke kommet opp beskjed om betaling.
     
    Trety and NoLimit like this.
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Frem til 31.12.2014 - bonus poeng iht gammel matrise.
    Inflight service er dessverre helt crew-basert, det finnes ingen ordentlig "work-flow"
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelige folk - det treffer du alltid på OSL, spesielt på søndager.
    NB!Der er kanskje samme dag som de har arbeidet med PIA til Islambad/Lahore,hvor det går levende høns i container.
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Det er min erfaring også. Det er crew som "makes or breakes a flight". Har blitt en økende tendens til ut med tralle og lukke gardinen på en del flighter. Fra AMS i Plus forleden var jeg sykt tørst og ba om en flaske vann. Da fikk jeg bare et halvfullt glass som forsvant umiddelbart og måtte be om jeg kunne få den flasken. Da ble hun irritert og sa at "vi måtte dele på vann", men gav meg noe motvillig flasken. Merkelig, for om jeg drikker 3 flasker vin er det bare fryd å gammen, men en hel halv liter vann..

    Så spol bakover i flyet til GO: "et glass vann takk. Du kan få en flaske, den koster 20,-"

    For å trekke frem en positiv opplevelse også (for det er mange av de også), på ettermiddagstur til CDG i Plus, så var det lite belegg og purser var en jovial herremann som kjørte drikketralla først og sa fra at her tar vi en runde med drinks og snacks før maten, på gamle måten. Veldig bra, da noe som irriterer ved fullsatte Plus kabiner med matservering er at du ofte har spist opp maten før de kommer med drikketralla.

    Til syvende og sist er det arbeidsgiver som må ha kontroll på opplegget og kvaliteten, motivere de ansatte og skape et bra miljø som dermed smitter over på de ansatte i møtet med kunder.
     
    Islending, Trety, Fnate and 3 others like this.
  6. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Som noen har nevnt flere ganger tidligere så er det man betaler for i SAS Plus fleksibilitet og loungetilgang - ikke akkurat service ombord. Det er tross alt ikke businessklasse. Men for meg så er det rimelig meningsløst å bestille SAS Plus uansett ihvertfall innenlands.
     
  7. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Dels av den grunn bruker jeg automatisk bagdrop, og heller krysser fingrene for at stuerne ser at det står priority på taggen. Slipper irritasjonen, pluss at så lenge man ikke reiser til/fra TRD så funker priority uten rød tag ca 8/10 ganger.
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    SAS Plus er så inkonsekvent på service etc at det er litt sykt. De burde jo skrevet med store bokstaver at det kun er en alkoholenhet inkludert på domestic Norway.... Men det står ikke. I sommer fikk jeg fri bar.
     
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Det er irriterende lite konsekvent, og SAS burde tatt grep og evt annonsert kun 1 enhet innenriks hvis de ønsker dette. Så er vi i gang med forvirrende konsepter som varierer på innland, utland shorthaul og utland longhaul.
     
    Fnate liker dette
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det beste er å forvente ingen verdens ting.

    Da blir man enten fornøyd fordi SAS møter den forventningen ved å tilby ingen ting.

    Eller så blir man superfornøyd ved at SAS tilbyr ett eller annet, f.eks gravlakspizza, og man blir superfornøyd siden SAS overgår forventningene.
     
    Fnate and mathiasfe like this.
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt av 2015 er at alle flighter etter klokken 18 på fredager vil ha et jazzorkester ombord.
     
    Bdrag68, peterfox, bern747 and 5 others like this.
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    =avoid!!!
     
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    En kompis endte med å måtte betale for kolli nummer to når han reiste IC i SAS Plus ved innsjekk på norsk flyplass. Damen i innsjekkskranken sa det at "det står at du har to kolli gratis her på skjermen, men du har jo ikke betalt for ekstra bagasje". Selv etter lengre forklaringer og diskusjoner frem og tilbake nektet hun å innse det at en i SAS Plus skal ha to kolli, fordi "du har jo ikke betalt for ekstra bagasje".

    Ny regel:
    Hvis du flyr på fredager, oddetallsnummer på flightnummer videre fra OSL og flyr i SAS Plus får du bare 1 kolli gratis.
     
    Islending, wilhelm and KristianSk like this.
  14. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Men bare hvis du er sølvmedlem!
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
  16. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
  17. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver og bli klok på hva SAS serverer i Plus fra CPH til HAM.

    Er det jeg som har tungt for det...?

    Under menyen for europa står dette:

    upload_2015-3-21_9-51-18.png

    Mens på baksiden, der kveldsmåltidet i Plus er omtalt, står følgende:

    upload_2015-3-21_9-55-5.png

    Noen som har erfaringer her......?
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Mellom CPH og Hamburg får du vel litt kaffe og sjokkis i PLUS etter kl. 9 om morgenen.
     
    tommy777 liker dette
  19. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    TOS liker dette
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    "Hvis flightnummeret ditt hjem fra Asia kan deles på 4 og bli 246, eller hvis kvadratroten av flightnummeret til Asia bli 31.3528308132, kan du nå drikke tre Mikkeller-øl i SAS GO, til middagsserveringen"
     
    Last edited: 31. mars 2015
    mhsalv, Fnate, TOS and 1 other person like this.

Del denne siden