Urgh, på rene SAS-flyvinger så er alle reglene lagt inn i Altea, og hvis hun hadde lagt til 4 kolli så ville det ikke kommet opp beskjed om betaling.
Frem til 31.12.2014 - bonus poeng iht gammel matrise. Inflight service er dessverre helt crew-basert, det finnes ingen ordentlig "work-flow"
Vanskelige folk - det treffer du alltid på OSL, spesielt på søndager. NB!Der er kanskje samme dag som de har arbeidet med PIA til Islambad/Lahore,hvor det går levende høns i container.
Det er min erfaring også. Det er crew som "makes or breakes a flight". Har blitt en økende tendens til ut med tralle og lukke gardinen på en del flighter. Fra AMS i Plus forleden var jeg sykt tørst og ba om en flaske vann. Da fikk jeg bare et halvfullt glass som forsvant umiddelbart og måtte be om jeg kunne få den flasken. Da ble hun irritert og sa at "vi måtte dele på vann", men gav meg noe motvillig flasken. Merkelig, for om jeg drikker 3 flasker vin er det bare fryd å gammen, men en hel halv liter vann.. Så spol bakover i flyet til GO: "et glass vann takk. Du kan få en flaske, den koster 20,-" For å trekke frem en positiv opplevelse også (for det er mange av de også), på ettermiddagstur til CDG i Plus, så var det lite belegg og purser var en jovial herremann som kjørte drikketralla først og sa fra at her tar vi en runde med drinks og snacks før maten, på gamle måten. Veldig bra, da noe som irriterer ved fullsatte Plus kabiner med matservering er at du ofte har spist opp maten før de kommer med drikketralla. Til syvende og sist er det arbeidsgiver som må ha kontroll på opplegget og kvaliteten, motivere de ansatte og skape et bra miljø som dermed smitter over på de ansatte i møtet med kunder.
Som noen har nevnt flere ganger tidligere så er det man betaler for i SAS Plus fleksibilitet og loungetilgang - ikke akkurat service ombord. Det er tross alt ikke businessklasse. Men for meg så er det rimelig meningsløst å bestille SAS Plus uansett ihvertfall innenlands.
Dels av den grunn bruker jeg automatisk bagdrop, og heller krysser fingrene for at stuerne ser at det står priority på taggen. Slipper irritasjonen, pluss at så lenge man ikke reiser til/fra TRD så funker priority uten rød tag ca 8/10 ganger.
SAS Plus er så inkonsekvent på service etc at det er litt sykt. De burde jo skrevet med store bokstaver at det kun er en alkoholenhet inkludert på domestic Norway.... Men det står ikke. I sommer fikk jeg fri bar.
Det er irriterende lite konsekvent, og SAS burde tatt grep og evt annonsert kun 1 enhet innenriks hvis de ønsker dette. Så er vi i gang med forvirrende konsepter som varierer på innland, utland shorthaul og utland longhaul.
Jeg tror det beste er å forvente ingen verdens ting. Da blir man enten fornøyd fordi SAS møter den forventningen ved å tilby ingen ting. Eller så blir man superfornøyd ved at SAS tilbyr ett eller annet, f.eks gravlakspizza, og man blir superfornøyd siden SAS overgår forventningene.
En kompis endte med å måtte betale for kolli nummer to når han reiste IC i SAS Plus ved innsjekk på norsk flyplass. Damen i innsjekkskranken sa det at "det står at du har to kolli gratis her på skjermen, men du har jo ikke betalt for ekstra bagasje". Selv etter lengre forklaringer og diskusjoner frem og tilbake nektet hun å innse det at en i SAS Plus skal ha to kolli, fordi "du har jo ikke betalt for ekstra bagasje". Ny regel: Hvis du flyr på fredager, oddetallsnummer på flightnummer videre fra OSL og flyr i SAS Plus får du bare 1 kolli gratis.
Et nytt tilskudd i serien "Åh, så det er bare knekkebrød man har tid til å servere på en 1:50 flight"... Qantas inneriks MEL-SYD (1:25) http://onemileatatime.boardingarea....antas-business-class-737-melbourne-to-sydney/
Prøver og bli klok på hva SAS serverer i Plus fra CPH til HAM. Er det jeg som har tungt for det...? Under menyen for europa står dette: Mens på baksiden, der kveldsmåltidet i Plus er omtalt, står følgende: Noen som har erfaringer her......?
Grunnet ferieavvikling er SAS én dag tidlig ute med årets aprilspøk... http://bonusfeber.no/nytt-servicekonsept-i-sas-go-kun-pa-en-rute/
"Hvis flightnummeret ditt hjem fra Asia kan deles på 4 og bli 246, eller hvis kvadratroten av flightnummeret til Asia bli 31.3528308132, kan du nå drikke tre Mikkeller-øl i SAS GO, til middagsserveringen"