Hva kan man forvente av service på SAS Plus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av NoLimit, 19. des 2014.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Brainstorming i SAS; "Vi har fremdeles dobbelt så høye kostnader som Selskapet Ingen Får Nevne Navnet På. Dessuten har de nye fly, vi har seter som minner om do-stoler på noen av våre. Det kan vi se på som en ressurs. Noen forslag?"

    "Øh, vi kan kreve penger av folk med vondt i halebeinet, om de ber om et glass vann? Det er tross alt så mye vonde seter i flyene våre, at folk må spise Ibux stadig vekk. Alle vet at de er vanskelige å svelge, uten vann."

    "Yess, bra, Gunnar! Noen flere?"

    "Ja! Vet det! Vi kan droppe å gi våre beste kunder en boks gratis brus på de korteste rutene!"

    "Strålende, Leif! Det er det virkelig mye å spare på, sikkert flere tusen kroner. Da tror jeg vi gir oss for i dag, her har vi virkelig tatt et stort skritt fremover, dere!"

    Blir litt matt.... Hadde jeg enda skjønt hva de tenkte på! Men det virker jo fullstendig fjernt.
     
    Baldrick, Kjakan and vegardg like this.
  2. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Skal fly fra HAM til CPH med Cimber. Dette er registrert som en SAS flyvning og vil etter hva jeg vet gi alle samme rettigheter som med SAS siden det er Cimber.

    Men det jeg lurer på er hva vil man få vis man flyr som Pluss på denne turen? En kaffe? Eller ordentlig servering? Flytid 55 min
     
  3. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekk min post #54. Antar det er samme på returen...
     
  4. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Skal titte. Vet ikke helt hvordan man finner din post #54 så hadde satt stor pris på link vis jeg ikke finner
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kaffe/te og en sjokoladebit
     
  6. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Så virkelig ikke verdt 40 euro per hode annet enn for å få litt ekstra grunnpoeng?
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte frokost før 9.

    Hvor høyt du verdsetter de ekstra grunnpoengene og lounge (om du ikke har det allerede) blir jo litt individuelt.
     
  8. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er MR for å få EBG. Men da tror jeg heller at jeg like greit kan ta en ekstra tur på Pluss ned og Go opp igjen. Så får jeg en ekstra tur igjennom tollen :p
    Vi er 2 stk som reiser, og jeg må eventuelt betale 40 euro for reisende nummer 2 også siden det ikke er MR for denne.
     
  9. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Post nr 54 finner du på side 3 i tråden..

    Full bar med snacks i Plus på min tur CPH-HAM.
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Dato for MR? Har et par stk selv i Mai :)
     
  11. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har faktisk 6 stk nå i mai. så jeg kommer til å være mye i HAM :p HAHAHA
    Jeg måtte jo ha t/r kampanjen. Så bestilte meg 10 segmenter. Også kom dem med at jeg får dobble poeng på alt jeg gjør i mai grunnet baggasje skade. Og at jeg er nærme EBG etter dem turene jeg allerede hadde bestilt. Så da ble det en til :p
    Så 13,19,20,26,27 og 28 skal jeg til HAM :p
    Fikk lurt meg til 840-940kr per tur med 3-4 legs per tur ;)
    Tror det kom på totalt 5560 kr.
    Som gir=7750 grunnpoeng. 7750 bonus poeng. 30 000 bonus poeng.
    45500 poeng for 5560kr= 8,18 poeng per krone.
    Har søkt om pluss på 4 flyvninger til 1388 kr. Som da vil gi 6000 grunnpoeng til vis jeg får full opptjening. og 6000 mer i bonus. Så ytterligere 8,64 poeng per krone
    Og totalt 57500 poeng for 7900 kr :) Blir snart en billig IAD tur i biz her ja ;)

    Man kan ikke la være å ta MR til disse prisene. Men gud så mye Alkohol og Tobakk jeg kommer til å sitte med når jeg er ferdig med dette :p HAHA.

    Orker ikke å regne inn innsparelsen på dette, men skulle man gjort det hadde man vel endt på en 14-20 poeng krona :D
     
    Baldrick and mhsalv like this.
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har også 27 og 28. Hvilke flights har du?
     
  13. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    SK4829-SK0650-SK0462 Begge dagene :) Har fått lurt med meg ei venninne den 27, og en kompiss den 28. Men er bare å joine oss vis du er på noen av dem samme flightene
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har 0650 (3F) og 0462 (2A) begge dagene selv så da sees vi sikkert i baren i loungen i HAM :D
     
  15. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke søkt på pluss på 0650 eller 0462. Så er ikke sikkert jeg blir å få lov til å gå inn i longen disse dagene. Men vi får se. Booka disse turene via agent, så har ikke seter ennå heller. Men vi får se. Frister å oppgradere til pluss på disse turene, selv om det ikke gir noe mer enn lounge og litt poeng :p
     
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    ;):););););):)
    Go for it ;)
     
  17. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må diskutere litt med reise følge. Hehe. Lommeboka er ganske skrapa nå etter å ha bestil alle disse turene til HAM pluss at jeg skal til ATL den 01. Juni. Så får se hva jeg gjør. Er ikke akkurat det rikeste medlemmet her inne kan man si. Bare veldig bitt av basillen :p
     
    Misterix and KristianSk like this.
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Yes. Eventuelt sees vi jo på flyet :)
    Ble også bitt av basillen så klemte til med 6 stk tur/retut (24 legs) :D
     
  19. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    blir nok for vekk å søke skal se. Litt mat og drikke i longen i HAM skader jo ikke akkurat.
    kan trygt si at den longen frister. Selv om jeg ikke har tilgang til senator loungen før ENG kortet tikker inn etter disse turene da.
    Og poengene er greie.
    Akkurat gått vite at det blir noen ekstra USA turer i år. Så utifra kalkulasjon i natt blir dette MR mot EBD i stedet for ;)
     
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ja hvorfor ikke bare gå all in :D (Jeg har kun tilgang via Plus selv også så ingen tur innom Senator enda heller for min del)
     

Del denne siden