Hva ønsker vi oss og hva ønsker vi oss ikke i nye CPH lounge

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 26. april 2018.

Tags:
  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er helt sikkert på at nostalgien tar overhånd nå ...

    På 90 tallet var Gulloungen på CPH mitt "annet hjem", jeg var der tre-ti ganger i uken, enten på uttur eller hjemtur. Det var faktisk et sted å glede seg til å komme .. SAS sitt utstillingsvindu! Businessmans Airline!
    Da var møblene nye!

    Enten spiste jeg frokost nummer 3 der, fra BGO til CPH fikk vi et brett med skikkelig frokost etter å ha vært i Loungen på BGO og spist første frokost.
    Eller så spiste jeg en varm middag og champis før jeg sendte melding til mor om at hun måtte hente meg på BGO "kl midt på natten".
    Det var flere "tanter" som gikk rundt hele tiden og sørget for at det var nok av både varm og kald mat ...

    På flyet fra CPH til BGO fikk vi varm kvelds og vin og cognac.

    Maten på CPH-gullounge var "framifrå" og et eksempel til etterføgelse, bare senator på FRA kunne måle seg!

    I tillegg var det en serviceskranke midt på gulvet, der trappen kommer opp i dag (vi måtte jo alle innom CPH når vi skulle ut i verden), der fikk vi hjelp til det meste ...
    Tror damene der hadde fått alle de fullmaktene du kunne få av Janne Carlson!

    Alt dette vil jeg ha tilbake!
    Skikkelig Businessklasse på flyene og gode lounger!
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Kostnadsnivået i Qatar/Dubai/Singapore for mat vet jeg ikke hva er, da syns jeg du burde ringe til Doha/Dubai/Singapore sånn at du kan finne ut av det, åsså kan du informere meg og resten av gjengen her på forumet om hva du kom fram til.

    Når det gjelder arbeidsgiver da, og arbeidsgiver og arbeidsgiver for 3 gang så vet jeg ikke helt ærlig hva de har med dette temaet? Vi diskuterer her hva vi brukere ønsker i en ny lounge ikke hva firmaet du jobber i betaler og ikke betaler. Og, gir du F... slik du sier, vel da kompis kan du leve på gulrøtter og potetgull i 10 nye år bare med en annen farge i gullstuen når den tid kommer.

    Gjette, hvorfor skal jeg gjette? Du har jo svaret selv på det meste.
     
    Last edited: 26. april 2018
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det du sier her Are er godt poeng, men! Dette selskapet trenger ny tenkning tro det eller ei, de trenger nye mennesker med nye visjoner. Om SAS som selskap skal overleve i dette nye århundre så må ting skje. Det har blitt en trend i disse dager der selskapene gjør hva som helst for å tiltrekke seg kunder, og om å gjør sitt produkt best i markedet.
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dette jeg vil fram til @Eddie47 som du skrev her inne i samtalen. Business skal være Business og en skikkelig lounge skal vær en lounge. Håper at de som leser innlegget ditt skjønner hvordan det faktisk burde være.
     
    Eddie47 liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    For all del, jeg aplauderer endringer og nytenkning. Det er dog en stor utfordring for SAS at deres største konkurrent er et lavprisselskap og veldig mange av kundene er svært prissensitive.
    Ikke minst, selv forretningsreisende disse dager er jo bundet av regler om laveste pris uansett etc blablabla..
    For min del trives jeg meget godt i "domestic first" seter på flyet som de har i hele Aisa og USA, men jeg tror ikke jeg hadde sittet der ofte i Norge dessverre.
    En flott lounge til "ekte business" og EBP/EBD eventuelt hadde også vært supert, men er redd for at kostnadsnivået ville vært for høyt for å dekke kostanden.
    Samtidig, rent fysisk er det jo bare å sette opp en vegg inne i Gold-loungen og separere ut kremen, men at det skal bli biff of champis er nok å håpe på for mye.. :/
     
    Origo, Chrisbgg, Eddie47 and 2 others like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Hvis du sjekker prisen på en god biff og et par glass rødvin på en Norsk restaurant så tviler jeg på at du kommer under 500kr. Nå tviler jeg på at norske restauranter har 10% fortjenestemargin, men det betyr at utgiftene for den middagen som sas skal betale er 450kr. Denne biffen skal du servere til en pendler som reiser til Bergen 2 ganger i uka og betaler hvor mye for billetten per reise? Billigste billett ligger på 399 eller noe sånt? Hvordan var det du tenkte at SAS skulle tjene penger?

    Eide: For de som noen gang skulle vært i tvil så er ikke økonomi faget mitt. Det viste jeg vel her, men det er et fattig forsøk på å se på rasjonalet bak argumentene om at flyselskaper opererer og konkkurerer i samme marked men med forskjellig utgangspunkt.
     
    Last edited: 27. april 2018
    NoLimit, Eddie47 and RoadKing like this.
  7. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Færre 3D-scannere? Nei, vet du hva...!
     
    SVG_flyer liker dette
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    færre sittegrupper og flere enkeltstående lenestoler med usb og strøm, og bord.

    -bedre utvalg av brennevin, champis og vin.
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  9. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Ferdigskåret ost så man slipper å spise fingeravtrykkene til 250 gullmedlemmer.
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Og om de unngår de firerbordene på nye innlands, that would be great! Sitter jo aldri mer enn 2maks på hver av de, med håndbagasje i stol ved siden av..

    C
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    En aldri så liten kuriositet.

    I "gamle dager" da vi klarte å røyke minst tre sigaretter mellom BGO og CPH, var det egen røykeavdeling i gullloungen på CPH.
    Den lå på kortsiden ut mot C piren, den hadde egen liten bar og sigaretter på bordene til fri benyttelse.

    Tenker at dette vil vi ikke ha i ny lounge .....
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Cigarlounge hadde ikke vært dumt. Men jeg er realist.
     
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal snart til ORD med SAS i C fra OSL via CPH. Jeg har vært i SAS loungene i CPH og de er som mange sier ikke spesielt bra. Jeg tenkte da at jeg heller går rett til Eventyr loungen og da er vi gjennom passkontrollen også og kan gå rett til gaten. Eventyr loungen tar jo PP og da koster det 15£ per person. Er det flere som har vært på denne loungen? BA bruker denne også og da burde den jo være ganske bra:):D

    Men uansett kan jo ikke disse loungene måle seg mot mange andre lounger der ute, bl. a loungene til Cathay og Qantas på T3 i LHR er jo på et helt annet nivå enn SAS sine lounger. Da snakker jeg om både C og F loungene til disse selskapene.
     
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat, ser at loungen no er i PP-appen, det har vel skjedd ganske nyleg? Eg meinar vi betalte DKK 290 (?) i desember i fjor, då har det ikkje adgang med PP. Godt nytt, og endå billegare utsikt. :)
    [/off topic]
     
  15. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Mener du også at det er vært de 15£ for å gå inn der per person istedenfor å bruke SAS sin business lounge? Har lest mye bra om denne samt utsikten er som du sier veldig bra også:D
     
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    For min del, om eg tek med usikkerhet rundt eventuell kø/krøll i passkontrollen så vil eg sei at det er verdt pengane for å kunne slappe av og senke skuldrane før boarding. Eg trur nok det blir eit besøk neste gong også. (Men vil nok sjølvsagt stemple inn i SAS loungen for eit glas brus fyrst. Har 2t 55min stopover neste gong.)
     
    TravelManBiz liker dette
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble det LN-RKP til ORD i dag:eek::(o_O
     
    Stuttfeiten liker dette
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    You lucky guy! :)

    (Men ja, eg ser at overraskelsen kan vere av ein annan karakter når ein forventar A320 og RKP dukkar opp i staden...)
     
    Travellingalf liker dette
  19. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Men alt ordner seg for snille gutter:) Jeg pratet først med service desk på OSL og de snakket med en supervisor som sa nei. Deretter ringte jeg SAS og de sa at ingen supervisor var på jobb og at de ikke kunne ordne. Så gikk jeg tilfeldig forbi EWR innsjekkingen og der stod det Supervisor på en person som satt bak skranken. Han var super hyggelig og skjønte at jeg for all pris ikke ville fly med RKP. Brukte alle triks jeg kunne om Instagram og at jeg skulle skrive reisebrev. Han tok da en telefon til en annen person en del høyere opp i SAS systemet og fikk GO til å booke oss om til flyet som gikk fra ARN istedenfor:D:)

    ARN til ORD hadde 4 ledige seter men problemet var at ingen av disse var i bonus kategorien. Men han på OSL fikk da booket oss til ARN til ORD uansett. Så nå sitter vi på gaten på ORD i ARN og venter på boarding:) Takk til SAS som ordnet opp i dette potensielt store problemet for oss:D
     
    Petter B-C, anders82, wilco and 11 others like this.
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er noe annet enn RKP

    F6EB36F9-E945-48C6-8B95-EFE1F3C6FDB6.jpeg 8D72797C-F51A-4FEA-9268-7B133AB646FA.jpeg E46BD51D-9254-4AA6-923F-FE3B57C1C219.jpeg
     
    DanH, RoadKing and Eddie47 like this.

Del denne siden