Den opplysningen fra chatten stemmer nok ikke helt, for jeg har altså funnet ting helt tilbake til mars. Men med det sagt, så er det oktober som er den store katastrofemåneden, for jeg har ikke fått refundert noen av mine kanselleringer fra den måneden.
Ærlig talt: Når dette er et problem som SAS selv erkjenner, og det tilsynelatede ikke gjøres noe for å ordne opp i det proaktivt, burde ikke da selskapet rent faktisk informere sine kunder om at de som har gjort avbestillinger - i alle fall i oktober måned - bør gå gjennom disse for å kontrollere at de har fått dem refundert? Dersom det hadde vært snakk om et par-tre billetter på til sammen et par-tre tusenlapper, så tror jeg faktisk ikke at jeg hadde fanget opp dette - aller minst forholdene som går flere måneder tilbake i tid. Dette er rett og slett elendig fra SAS. Det burde ikke være rom for svikt og feil i slike saker, i alle fall ikke uten at det rettes opp i proaktivt fra selskapets side.
glemte datoene @RoadKing. Avbestillingene er gjort i oktober. Har ikke fått epost med bekreftelse på noen av dem. Tror jeg skal ta det på chat neste gang, da får jeg det skriftlig også
Jeg har fått bekreftelse på mine, og de var i sommer, mener å huske jeg la merke til at de kom inn, så det er nok da ok for meg.
Jeg har også vært i kontakt med SAS der jeg ikke har blitt refundert skatter og avgifter. Jeg ba de også sjekke etter om alle poengene har blitt refundert da jeg mistet oversikten. Tilbakemeldingen jeg fikk da var at alle de reisene som avgiftene hadde blitt refundert, hadde ikke poengene blitt refundert. Samtidig de reisene poengene hadde blitt refundert, hadde ikke avgiftene blitt refundert. Hvis jeg forsto det riktig er det jo nesten for utrolig til å være sant.
Det er i alle fall noe jeg burde ha gjort fortløpende. Jeg har i dag brukt til sammen fire timer på å kryssjekke bestillings- og kanselleringshistorikk på epost, profil på sas.no, kredittkortregninger og online transaksjonsoversikter. Det har vært et voldsomt irriterende arbeid, men det avslørte i alle fall at jeg har den nette sum av 25 764,- til gode.
Jeg måtte ha samme runden for en liten stund siden og da ble alt rydda opp i etter en telefonsamtale. Anbefaler å føre bookinger i excel med all nødvendig info.
Her bør jeg vel også sjekke.. har avbestilt en betydelig mengde billetter siden august. Har ikke sjekket at alt er ok.. Men har noen sett en av disse avbestille i appen eller fått SMS om sjekkinn...?
Reisene har vitterlig blitt avbestilt, hvis det var det du mente. Men de har ikke blitt refundert. Jeg har sågar fått avbestillingsbekreftelse på mail for det meste, men altså ikke noen penger tilbake. Hvis du har kansellert Plus-reiser i høst, så ville jeg absolutt sjekke nøye etter. At SAS ikke har tatt tak i dette på eget initiativ, når de har visst at det har vært noe feil, er for meg ubegripelig. Jeg har egentlig mest lyst til å tipse pressen, slik at tipset om å sjekke sine avbestillinger og refusjoner nøye kan nå ut til en videre krets enn på dette forumet.
Jo, det er ganske alvorlig @Ida , kan ikke ha noe av stavefeil på norsk. På tysk må du gjerne boltre deg
Erfaringsmessig er det ikke uvanlig at bedrifter satser noen ganger på at kundene ikke er våkne nok for å kunne få inn noen ekstra kroner. Kynisme er relativt utbredt for å si det mildt. Litt på samme måte som DNB som fakturer årsavgift for SAS AMEX Platinum selv om man har Diamond for de tydeligvis "ikke" kan se det.
Men det er jo litt av en fallhøyde dersom man blir avslørt - spesielt hvis det er snakk om systematisk praksis.
Tror SAS sliter med litt forskjellig teknisk for tiden. Jeg har f.eks. ikke blitt nedgradert til sølv enda, selv om jeg skulle ha blitt det 1. november.. Men klager ikke ;-)
Kona samme, fikk melding fra sas i dag om at hun ville gå ned den 20/12, og ikke 1/11 som hun egentlig skulle. Lurer på om det kan ha noe med lansering ev EB 3.0 å gjøre??
Så har omsider noen spede 'SAS Refund Notice' begynt å tikke inn, omlag 40 timer etter at jeg sendte et nokså stramt missiv i retning diamantmailen.
Jeg fikk bekreftelse fra SAS tirsdagsmorgen at det var "sendt til økonomi" men har enda ikke tikket inn noen refund notice.
Endelig et tegn på proaktivitet fra SAS... Riktignok har jeg bare fått refundert en håndfull av de urefunderte kanselleringene mitt eget detektivarbeid avslørte, men jammen meg tikket det ikke nå inn tre refusjoner av kanselleringer som jeg faktisk ikke hadde fått med meg at manglet. Det var ytterligere 2100 kr. som kunne gått med i dragsuget.
synes egentlig det er skremmende at noe sådan i det hele tatt kan skje..... ville vært knall om sas kunne innføre et system der refunderbare billetter først trekkes når turen er gjennomført.....