Hvilke gjenstander er akseptabelt å ta med seg fra biz/first tur?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 22. okt 2016.

  1. Navnsen

    Navnsen EBD, HH Diamond

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    @peterfox kjøpte du den brother skanneren i Digital Impuls ?
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Qatar slutta med skinnmappa for en god stund siden. Synd, for den gav et vesentlig mer eksklusivt preg. :mad:

    Det er mulig de hadde problemer med at folk stjal den ... (ikke se på meg).
     
    tommy777, geddi and Stuttfeiten like this.
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelige å ikke se på deg etter gårdsdagens avsløringer!
     
    geddi and Herlov like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vannspray lh f har jeg rappet. Kona ville gjerne ha det..
     
    tommy777 liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg knabbet en flyvertinne fra Lufthansa First.
     
    drsyk, benjaminbr13, EndreD and 35 others like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Edvard liker dette
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    MPX tror jeg.
     
  8. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Det er bare å konstatere at gribbene svever ganske tett her på forumet.
     
    Are, Stuttfeiten and RoadKing like this.
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ha! Har du ikkje sett oss i loungen? :p

    Eg fekk med ein ekstra pysj i damestr frå LH. Ingen problem, berre eit smil og tilbud om både str S og M for å vere sikker på at den skulle passe.
     
  10. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Min store favoritt å ta med er de små tannkremtubene som ofte befinner seg på toalettene. De er jo gjerne pakket sammen med ubrukelige tannbørster, så det ryker en del av de i søpla, men er veldig behagelig reisestørrelse på de tubene:p
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg beholder ofte pysjamasbukser og bruker dem hjemme. Digge å subbe rundt i på søndager. Min favoritt er Lufthansa sine, mens dundra sverger til Qatar.

    Ellers pleide jeg beholde amenity kit, men etter hvert ble det litt sånn - næææi... altså...

    Men jeg åpner BA sine First kit og tar ut tannbørste (glimrende reisetannbørste), leppepomade (den er bedre enn Lypsyl), og kulepenn (knallgod metallpenn, som jeg har et glass fullt av og bruker hele tiden).

    LH First har den beste øyenskyggen, så dem tar jeg derfra.

    Og tøfler!!! Tøfler er elementert.

    Fra business tar jeg vare på enkelte skoposer til å ha kabler og headphones og stæsj i når jeg reiser. Det blir ryddig i bagen av det.

    STÆLING... jeg knabba et Club World vinglass en gang. Og så bare måtte jeg raide et glass, en serviett (den med knepping) og orange minikleshenger da SAS la ned business class (uuuuææææææææhhhhhhhæhæhæhæhæææææææ.... trekker pusten... VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHÆHÆÆÆÆÆLLLLLL) :(

    Men eneste muligheten til å toppe Edvard er vel med å knabbe en First Officer eller Flykaptein. Æ trur æ droppe de'

    Den andre veien knabber jeg nesten alltid en Cola og en pose potetgull fra loungen og tar med ombord som "mid-afternoon-snack"
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    :D
     
  13. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Pysj og amenity kit er vel det som blir med hjem, og det er såvidt jeg tør det. Tøflene er alltid flere nummer for små, så de er for meste poengløse både i og utenfor fly

    Det har også hendt noen ganger at en brusboks og chipspose har blitt utenfor BA loungen i T5.
     
    Stuttfeiten liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har i tur og orden tatt med amenity kit og pysj til alle døtre og svigerdøtre. Luftwaffe sin pysj er foreløpig den som har vunnet mest anerkjennelse. Noen år siden både Thai og BA, så de har kanskje forbedret seg?

    Forøvrig er fru Roadking en stor beundrer av Thai F sine små puter og har alltid en i sitt reisesortiment, med mindre reisen går med Thai F.

    Herr Roadking pleier egentlig ikke ta med seg stort, det han liker har de ikke i F, hverken her eller der, men i Biz hos SAS. Coffee, Tea or Me, men dessverre så både åpner de flasken og nekter å gi ham hele :(, så det lar seg ikke gjøre å knabbe den.
     
    Stuttfeiten and Robert H like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det har de ikke. Med Thai sin ser det ut som du ligger på avdeling for sjeldne symptomer på Ahus. BA sin er bedre, men svært enkel. Elefanten elsker den, men selv savner jeg lommer.

    Om du har prøvd en BA 747 i F så er det ubeskrivelig annoying å ikke ha lommer. Det er ikke noe sted å legge så mye som en kinaputt, lighter, fyrstikkeske eller noe som helst rundt setet.
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Episk tråd..

    Singapore Airlines ville ha tilbake menyen i biz på flighten jeg tok her om dagen, men den gang ei.. ;)
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Har fløyet BA 747 F, for rundet 10 år siden tror jeg. Fikk en operativ upgrade ved gate. Det var min første F tur, så jeg var opptatt av helt andre ting enn lommer :). Siden har det blitt 3 flere F på BA metall, men da med 777.
     
  18. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har fløyet BA i F med både 747 og 777. Har bestandig tatt med meg menyen i tillegg til det vanlige som pysjamas, tøfler og amenity kit. Har også tatt med meg både meny og vinliste fra Concorde Room. Enkelt når man har bestilt en cabana. Har også tatt med meg hefte fra Quintessentially som egentlig ikke er beregnet til å ta med seg.
     
  19. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
  20. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43

Del denne siden