Hvilke gjenstander er akseptabelt å ta med seg fra biz/first tur?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 22. okt 2016.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gulp.. her kommer innrømmelsene..

    På min førtse biz-tur for ganske nøyaktig to år siden med Air Berlin gg Etihad Oslo-Berlin-Abu Dhabi-Jakarta, tipset av Martin, ble jeg så betatt og bedugget at jeg tuslet av flyet i Abu Dhabi med puta under armen.. ingen reagerte på det, heldigvis.

    [​IMG]

    Veldig fin pute. Den har kommet til nytte mange ganger etterpå. Faktisk trenger jeg to når jeg er hjemme, og tre når jeg er på tur. På tur er det fint med en pute under korsryggen, i tillegg til hodepute og holde-rundt-pute som jeg også må ha når jeg er hjemme.

    [​IMG]

    Og når man er glad i mat, er det helt nødvendig med et velassortert krydderutvalg

    [​IMG]

    Selvsagt tar jeg med tøfler, pyjamas og alt annet jeg tilbys for å heve den personlige standarden på garderoben (Fnate: Legg merke til lommene... )

    [​IMG]

    Nå er jeg skikkelig reisesyk! Nesten tre uker siden forrige tur, og for meg som ikke reiser hele tiden er det skikkelig tøft. Jeg savner det helt sinnsykt. Jeg er nok ikke helt riktig skrudd sammen, for jeg vil jo også gjerne være sammen med jentejuntaen, samtidig som jeg har så innmari lyst til å reise langt pokkerivold hele tiden.
     
  2. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe. I 1996 hadde NSB fine tykke NSB ullpledd i sovevognene. Jeg var i militæret og den eneste ledige plassen på nattoget var i sovevogn.. Så jeg var sur fordi jeg måtte betale 250 kr for en seng der og stjal derfor med meg pleddet.
    Nå jobber jeg i NSB.. da snakker vi karma :p
     
  3. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje en digresjon, men fremgår det av manifestet om man er award eller fulltbetalende? Tenker kanskje særlig på LH F. At man avslører seg på den maniske oppførselen er noe annet :D
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hva folk forklarer her inne så skal det ikke være noe forskjell. Mange har fått dårlig behandling når de har vært betalende i F og bedre på awardreise. Så servicen du får som awardkunde skal være like god. Skulle jeg komme med en gjettning så vil du kanskje få bedre behandling med award siden flightene de sliper award på veldig ofte har et lavere belegg. Ved høyt belegg så betyr det mindre tid per kunde og lettere at de kludrer til noe og blir sliten/sur. Reiser du i jobb sammenheng så reiser du gjerne i peak periode og jobben betaler :)
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke opplevd å føle meg "mindre" verdt. Hverken på LH, Thai eller BA, som er mine erfaringer.
    Du må huske at selv om det står på manifestet at du reiser Award, så vet ikke kabinpersonalet om hva du ellers reiser, eller hvem du kjenner.
    Slik jeg har oppfattet det, er det populært å jobbe i F kabinen, og da vil jeg velge å tro at de som jobber der ikke tar sjansen på å undervurdere en passasjer fordi billetten er av den eller den typen.
     
    Shyneno, Are and TommyL like this.
  6. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Disse har jeg noen av nå ja :)

    Sist gang så bestemte de seg for å gå i oppløsning i håndbagasjen min, så alt oppi der var godt krydret når jeg åpnet den o_O
     
  7. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    De kan se det ja, men føler at jeg har fått akkurat like god behandling som de andre passasjerene i LH F. Minst :)
     
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Hva har jeg tatt med.... ? Tja...litt forskjellig...
    Georg Jensen salt&pepperbøssa til SAS(fra business) x2...dette var en av de første biz reisene mine, og visste ikke bedre(synes å huske at jeg hamstret alt jeg kunne på den første SK biz-turen... ;);)
    Pysjamas fra LX F, LH F og EK F( der spurte jeg da dette var kortflight mellom BKK og HKG)
    Div amenity-kits fra SK,LH,LX,EK,CO og UA
    Meny fra LH F og LX F(spurte pent på LX og det var nada problem)
    Pledd fra TG og EK
     
  9. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Leste en kommentar på et blogginnlegg på One Mile at a Time fra en angivelig FA hos Cathay Pacific som skrev at de hadde instruks om yte bedre service til/prioritere betalende pax fremfor pax på bonusbilletter.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig korttenkt, hvis det var en av deres egne kunder som brukte poeng og ellers betalte reisen.
     
    TommyL liker dette
  11. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Karma, vettu. Det skal svi litt å stjele, om ikke i samvittigheten.
     
    TommyL liker dette
  12. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, tenker det samme. Gravde opp denne kommentaren for ordens skyld. Det står riktignok repeat redemtion pax.

     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk..
    Så om du flyr Cathay frem og tilbake i C til stadighet og tar familien i F med dine hardt oppsparte poeng så fortjener du dårligere sercive..?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Dårlige greier. Nuvel, heldigvis ikke så aktuelt for meg å fly poengreise med Cathay.
     
  15. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en idiotisk praksis, og jeg kan ikke se at det for Cathay skal være noe som helst å tjene på å gi dårligere service til award-passasjerer. Det er jobben deres å yte service. Så skal man liksom "skru av knappen" når det kommer noen med en award-billett? Jeg håper for deres egen skyld at det ikke gjelder statuskunder.

    Nå står det riktignok "repeat redemption pax and usually less attention is paid to them". Slik det er formulert fremstår det som om det gjelder de som utnytter systemet (amerikanere, anyone?) og veldig ofte flyr award på poeng de får kastet etter seg. Slik det er formulert virker det også som om det ikke er noen offisiell praksis, men at enkelte crew tar seg til rette og justerer ned egen service fordi de selv mener de betalende har mer rett på god service enn award-passasjerer. Da har de i tilfelle misforstått ganske betydelig ( i alle fall når det gjelder statuskunder).
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Åpenbart en dårlig forretningside.
    Det er vel strengt tatt rivende likegyldig hvordan man betaler for en F billett, award, jobb eller egne sparepenger.
    F er F og det er begrenset med mennesker som vil koste på seg F når de får C eller Y til mye lavere pris. Da bør man jo få den servicen man betaler for...
     
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det er rett det du sier :)men det viser seg gang på gang at flere her inne har fått dårlig behandling ved irops på bakken når en har award. Så mulig det er likt i luften, men det tror jeg ikke det er på bakken hos inn-sjekk osv.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har marginalt bedre forståelse når det prioriteres betalende pax ved irrops. Da har det jo i utgangspunktet en kostnad for selskapet, men servicen koster lite og kan fort skape en dårlig følelse.
    Eksempelvis, om jeg flyr ofte med C i et selskap og er passe fornøyd med det, hvorfor skal jeg legge mer på bordet når jeg tidligere har erfart at dette ikke gir meg noe ekstra. Om jeg derimot vet at opplevelsen høynes betydelig er det langt mer fristende å betale for det ved en senere anledning.
    Dette kan jo også gjelde mennesker som får bedre tittel og endelig får tilgang til F..
     
    Xflipper, Shyneno and Fredrik81 like this.
  19. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Sporet denne tråden bittelitt av?
     
    anders82 liker dette
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 21. mai 2019
    Herlov liker dette

Del denne siden