Hvilke langdistanse destinasjoner ønsker dere at SAS skal fly til?

Tråd i 'Reisemål' startet av Kaffen, 29. okt 2017.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,344
    Likes mottatt:
    5,906
    Bonuspoeng:
    183
    Det går faktisk ann å fly til Fijii fra Tromsø med en A350 :cool:





    [​IMG]
     
    Last edited: 29. okt 2017
    kaijoar, Ursa, thecoldfish and 2 others like this.
  2. Frdyr

    Frdyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    13
    Tror vi må være realistiske og tenke at flyene skal fylles 4-5 ganger i uka for at det skal bli et fornuftig rutetilbud, og da må de ha businesskunder. Sånn 1 fly/uke tar Norwegian seg av. Tror på maks en ny destinasjon, og at dagens får økt frekvens.
    Wild guess: Houston, Delhi, Seoul, Rio, Manila, Singapore
     
    phithor, Kaffen, Ursa and 4 others like this.
  3. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    540
    Likes mottatt:
    4,949
    Bonuspoeng:
    93
    Håper på Houston, Singapore og Rio de Janeiro.
     
  4. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Spennende om det blir nye ruter, ser gjerne noe til Sør-Afrika. Og tenk om flere landruter kunne gått fra Oslo, siden vi reiser mest?
     
  5. rvvn

    rvvn Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Sør-Afrika - gjerne Cape Town
     
    Lnbre liker dette
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    SAS åpner jo nye baser, selv om disse er tenkt til kortbane nett, så ser jeg ikke vekk fra at det kan. Komme direkte ruter fra Spania til Rio.
    Hawaii hadde nok ikke vært dumt heller om de har rekkevidde til der, for det er en destinasjon som ofte tar 25timer pluss.
    Tror også de vil forsterke antallet avganger til eksisterende destinasjoner.
    MIA og NRT er det vel endel laks i cargo, så regner med disse destinasjone får den maskinen med best laste kapasitet.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,958
    Likes mottatt:
    22,688
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er redd for at A350 kommer til å erstatte 340 og dermed er det minimalt med kapasitetsøkning vi kommer til å se. Håper selvsagt ikke det.
     
    Ursa liker dette
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    OlaHaBa, mhsalv and Fredrik81 like this.
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke vært gratis å oppgradere interiøret, men om de ikke klarer å fylle kabinene, så ryker nok de eldste maskinene ja.
     
    Upsaker liker dette
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    827
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hawaii direkte vil jo trekke folk fra resten av Europa også, så det er jo ikke bare nordmenn som skal fly dit.. Men det er vel omtrent 100% turisme der..
     
    joaenzo liker dette
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Roald snakket mye om at MIA var en hub mot Sør Amerika, og var opptatt av det under lanseringen. Så jeg tror nok som flere under her, at ny ryter vil gå på harde *A huber, hvor en de måtte komme.

    Bogota har jo mye Avianca ruter, så det kan være en mulighet.
    Singapore like så... da kan de fort få et samarbeid med SQ om Bali m.fl som destinasjoner.
    Afrika tror jeg ikke er så aktuelt.

    C
     
  12. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,344
    Likes mottatt:
    5,906
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan se for meg at SAS kan ta seg av en 1fly/uke til enkelte varme destinasjoner. Hvis vi tar ut det ene flyet som flyr til New York på Lørdag til Søndag, så kan det betjene ei annen rute som til Cancun i helgene uten at det går ut over de andre avgangene :cool:

    Hvis vi tar ut flyet som går til New York på Lørdag formiddag til Søndag tidlig ettermiddag, så kan flyet gå Kl 11:00 fra OSL, og lande i CUN kl 16:00 lokal tid på ettermiddagen. Så tar flyet av kl 17:00 lokal tid i fra CUN og flyr til OSL hvor det lander kl 14:00 i OSL, så tar flyet av fra OSL kl 15:00, og lander i NYC kl 17:00 lokal tid, og flyr tilbake til OSL kl 18:00 hvor det lander på OSL Kl 09:00 :)
     
    Last edited: 30. okt 2017
    Ursa liker dette
  13. OlaHaBa

    OlaHaBa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    En SAS A350-maskin til Mexico (Cancun), Singapore og/eller Hawaii hadde vært noe :)
     
  14. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Håper på Singapore/Bali!
     
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper:

    A350:
    RIO/São Paulo,
    Cape Town/Johannesburg,
    Lima,

    Evt Singapore og videre til Sydney/Auckland hadde vært en drømmerute jeg tror hadde blitt veldig populær.


    A330/A340 (gamle maskinene):
    Dubai,
    Delhi,
    Manilla,
     
  16. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter forslag om HNL!
     
  17. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    43
    Hawaii, Sør-Afrika, Vancouver, Montreal, Texas.

    også skulle man hatt et tilbud til div store eventer rundt om i verden. for eksempel direkte rute til årets OL by, fotball vm, og andre store eventer. litt som musikkefestivalen de har satt opp.
     
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    941
    Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    CPT
    HNL
    Havana
    EZE
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,664
    Likes mottatt:
    63,914
    Bonuspoeng:
    293
    Vancouver, Hawaii, Cape Town, Sør-Amerika, Mellom-Amerika.

    Fra OSL!

    Når vi likevel må via ARN eller CPH, kan man jo fly med hvem som helst.. Jeg har ikke stor tro på SIN feks, da man kan fly relativt behagelig via CPH (eller hvilken som helst annen by i Europa) med SQ.
     
  20. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan hende at 8 A350 blir 12 A330NEO ! Har hørt rykter fra flere hold at det er tanker SAS vurderer. Her i Seattle kommer SAS tilbake til dekket bord, det vil si meget gode inntekter fra dag 1, et marked med mye High Yield - Lufthansa er ofte utsolgt og oversolgt i Business Class og jeg sliter selv i Oktober - November med totalt utsolgt på en 747-400 !
    Vancouver er også et meget sterkt marked, Air France øket etter uker fra A330 til 777.
     
    Sooninson, Ursa and lMartin like this.

Del denne siden