De kunne gjort dette med Los Angeles Flyet, og brukt ruten Seattle - Los Angeles som "Fifth Freedom" rute
Da tror jeg de like gjerne kunne droppet LA. Konkurransen er for stor på LA til at noen gidder å ta en melkerute for å komme dit, iallefall ikke uten substansielt priskutt. Da burde de heller brukt Fifth Freedom til å nå Hawaii. Men... Hvis man flyr f.eks CPH - SEA - HNL/LAX, vil jeg tro alle mann må av for immigrasjon i SEA og så borde igjen? I praksis vil det gjøre en slik rute uselgelig tror jeg.
Ønskeliste (som nok ikkje er veldig realistisk): Hawaii (ettertrakta destinasjon i seg sjølv, pluss potensiell gateway til Polynesia) Rio de Janeiro (ettertrakta destinasjon i seg sjølv, pluss billig gateway til resten av Brasil + Argentina) Panama (ein sweet-spot i SAS sitt award chart, og gateway til det nordlige Sør-Amerika, Mellom-Amerika og Karibia) Vietnam (ein destinasjon som alltid har vore neglisjert av Star Alliance. Alternativ til Thailand.)
Og X antall A350 kan også bli X antall A330Neo i stedet. Jeg tror også et comeback for SK937/938 er en av de mest sannsynlige alternativene. Hvis jeg har noe jeg skulle ha sagt er kortere vei til Vancouver absolutt høyt på ønskelista.
Har også hørt hvisking om at deler av A350-ordren og opsjonene kan bli gjort om til A330neo. Personlig så håper jeg på flere ruter fra OSL. Bedre frekvenser på Miami (vet at kapasitet måtte flyttes til CPH-BOS). Av nye destinasjoner håper jeg på OSL-SFO og OSL-SIN. Hva det blir av avganger østover vil variere på om SAS har muligheter til å fly flere avganger over Russland.
Nå viser det seg at jeg skal til Denver om ett års tid, så Denver hadde vært fint å få direkte fra OSL.
Ønsker meg også den, men jeg skal dit om 8 måneder, så det er nok for seint . Blir vel melkerute via ARN/CPH - ORD istedenfor.
Det er mulig det bare er meg, men synes *A-dekningen av Sør-Amerika er heller tynn. Er vel bare LH og TAP som har GIG direkte fra Europa, feks? I tillegg har Swiss GRU - men her må det da være muligheter gitt at flyene har rekkevidden?
Flyr LOT direkte til Sør-Amerika? Jøss. Jeg burde kanskje tatt med Turkish, men Ethiopean flyr da vitterlig ikke direkte fra Europa til Sør-Amerika.
Mye ønsketenkning og ureslistiske forslag her. Hvis Sas skal åpne noe nytt så tror jeg de ønsker følgende destinasjoner i denne rekkefølgen Singapore Seoul (denne er veldig vanskelig pga slot mangel) Rio de Janeiro (litt usikker på denne, da SAS ikke feeder mye fra Europa, da er den kanskje litt tynn) Houston Div kinesiske destinasjoner, typ Guangzhou Xiamen eller noe sånn.
TG Øker jo til BKK fra OSL, og det har jo vært snakk om at *A samarbeidet ikke er så tett som man kanskje tror det er.. Slik at en konkurrerende rute ikke er så usannsynlig... Og prisene til TG fra OSL er jo noen helt andre enn hva SAS selger på salg til bl.a HK.. Aldri sett 2999 til BKK... der ligger det vell på 5k+ uansett... eller? C
https://www.hangar.no/thai-airways-oker-pa-oslo-rute/ Kommer vell ikke så godt frem i artikkel HVORDAN de øker... Men det sies hvertfall at de øker... Dette var hvertfall min kilde til påstaden om at de øker.. C
Apropo priser med TG fra OSL-BKK, jeg så på Faxmcebook at de har "flashsale" nå. Et raskt søk viste t/r for ca 4400 en tilfeldig uke i juni. Jeg aner ikke om dette er et bra tilbud eller ikke.