Hvilken destinasjon for egotrip?

Tråd i 'Reisemål' startet av Sikiduck, 12. juli 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Bangkok, Singapore, Johannesburg, Cape Town, Sydney, Perth, Adelaide, Kuala Lumpur, Hongkong, Tokyo, Narita (Japan), Windhoek (Namibia), Nairobi, Ho Chi Minh City, Delhi, Melbourne, Dar Es Salaam (Tanzania) og Auckland
     
    Edvard and drsyk like this.
  2. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Det er en øy rett utenfor Singapore, som heter Sentosa Island, og jeg syns strendene der var veldig fine. Noe likt som Miami Beach, bortsett fra at det er mindre folk! Skal sies det er lenge siden jeg var på Miami Beach :)
     
    Edvard and Swaggertarian like this.
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Og jeg! :p
     
    anders82 liker dette
  4. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har mye asiareiser, og trives veldig godt "over there". Jeg vil komme med 2 veldig konkrete tips:

    1. Om du er bestemt på å være alene, så blir opplevelsen veldig fattig uansett hvor du er i verden! Jeg vil anbefale deg å på en eller annen måte klare å bli kjent med noen så du slipper å oppleve ting alene. Jeg selv er innadvendt og vet at det høres fælt ut, men det er viktig! Jeg føler jeg mister 80% av opplevelsen når jeg ikke har noen å dele den med. Vær litt unorsk for pokker!
    • bli kjent med de på samme hostell som deg. Pass opp det går hårfin linje mellom å være kul og utadvendt og å være et "creep" ;)
    • Ta eksempelvis et surfekurs og spør om folk vil spise etterpå eller noe sånt
    • Ta en halvdagstur til en nærliggende attraksjon med et sånt "bod-reisebyrå". Om man reiser med minibuss kommer man fort i prat med andre.
    • Bruk Meetup eller Coachsurfing for å finne andre mennesker som ønsker å være sosiale.
    2. Dersom du ikke finner noen nye venner og insisterer på å reise solo, så er dette de fineste opplevelsene jeg har hatt alene:
    • Spis som en gris! Altså... maten smaker jo det samme uansett om man er alene eller flere. Reis til en nesten hvilken som helst storby i Asia (hvor Tripadvisor funker) bruk kun topprangerte restauranter i byen du er i. Du vil elske det! Jeg får frysninger bare av å tenke på hvordan det var å spise i stummende mørke på Noir i Ho Chi Minh City (lå da ranket som nr 4 i HCMC på Tripadvisor).
    • Museer kan faktisk være ganske spennende. Beklager at jeg igjen bruker Ho Chi Minh City som eksempel, men en kjedelig dag alene der ble plutselig mye mer spennende når man fikk se bilder og historier fra den vietnamesiske siden som man aldri vil se i norske skolebøker.
    • Taxisjåfører er jo levende gullgruver når det kommer til lokalkunnskap. Har fått mange gode opplevelser bare ved å spørre hva som er verdt å se. Sist i dag her på Praslin som er en av Seychelle-øyene. Han anbefalte en restaurant med både rimelig og kanon mat/cocktails og så tok vi av sandalene og spankulerte ned på stranda etterpå. Fin opplevelse (var riktignok ikke alene da men).
     
    ina, drsyk, Gullars and 12 others like this.
  5. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter Ursa i at HCMC er en enestående by.
    Jeg klarte å forville meg inn på en nattklubb men relativt unge innfødte den ene kvelden.
    Utrolig hyggelige folk. Jeg var midtpunktet på dansegulvet med mine 2 venstrebein an tre.. Antar at de lo med meg.. :)
     
    Ursa liker dette
  6. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan vel også legge inn et godt ord for Vietnam. Som Ursa sier, så er det noen fine museale opplevelser der, som gir perspektiver, om man er historieinteressert. Maten i Vietnam er ofte veldig bra, god kommunikasjon, rimelig og trivelige folk (selv vi innadvente soloreisende kan ikke unngå å møte noen å snakke med, når vi er på tur - fordi det tydeligvis kryr av utadvente folk der ute :) Det å hoppe på en halv - eller heldagsutflukt er veldig lurt, du treffer andre turister og får en time-out fra bylarmen. Koster ofte ikke stort, heller. Sykkelturer er det også overalt, det kan virkelig være bra. Matkurs har jeg ikke forsøkt - tenkte å teste det når jeg kommer til Hoi An i februar.

    Bare det å sitte på en uterestaurant på et gatehjørne, og drikke en Tiger Beer til en dollar og se på folk. I fred og ro. Herlig.
     
    Last edited: 11. aug 2017
  7. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor bodde du og har du ett eller flere hotellanbefalinger?
     
  8. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Beklager alt for sent svar.
    Jeg bodde på Marina Bay Sands i fjor og i år, samt at jeg lå på Sofitel på Sentosa Island! Dette syns jeg var veldig flott hotell, fine og store rom, rett ved stranda :)
     
    miura and TigerTravel like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det bare å dra fram denne tråden igjen og legge planer.

    Det er mye flotte damer der ute.

    [​IMG]
     
    Baldrick, drsyk, EndreD and 11 others like this.
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Send meg ei melding når du skal på fjelltur igjen @Edvard ?
     
  11. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe ja, egotriiip:cool: Må spare litt nå, gikk mye penger på reise med hun ...
    Håper jeg finner meg en flott igjen.
     
    drsyk, DanH and Edvard like this.
  12. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Forhåpentligvis ei som ikke er så opptatt av fadderuka, kanskje? :(
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å gutse videre. Life’s tough.

    [​IMG]
     
    drsyk, Henrik, Avixlo and 7 others like this.
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sikiduck liker dette
  15. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    mathiasfe liker dette
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Sikiduck and Edvard like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Henrik liker dette
  18. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Næmmeeen, har dere funnet denne tråden igjen, haha elsker dette forumet! :D:p

    Hahaha Tinder travel, perfekt:D

    Asia virker så sykt skummelt alene. Er jo sikkert ingen som snakker så godt engelsk i byeneo_O

    Vet ikke om jeg skal reise et litt kortere sted. Er jo så utrolig mange steder i Europa jeg ikke har opplevd. Har kun vært og trakket i Spania, Danmark, Sverige. Praha. London.

    Eventuelt til New York. Bangkok, Hong Kong. Det er noen steder jeg alltid har hatt lyst å besøke. Men spørs om det er gøy å dra dit alene:confused: Føles litt trist å dra til feks fint sted som Bangkok alene.
     
    Baldrick and Edvard like this.
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært alene i Chicago x2, Dublin og Valencia. Alle tre anbefales på det sterkeste
     
    Eddie47 liker dette
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Å reise alene kan nok være litt utfordrende alt etter hvilken personlighetstype man er, og hvor trygg/komfortabel man er med seg selv.
    Det er til gjengjeld svært interessant og givende, og jeg tror også man utvikler seg mye som person. Ikke minst tvinger man seg selv til å faktisk oppleve nye ting, istedet for å gå til en pub med gutta du reiser med, som du uansett hadde drukket pils med hjemme i Norge.

    Om man er redd for språkproblemer, finnes det google translate. Om man er redd for kriminalitet, så tenk deg litt om og eventuelt dra til et "tryggere" sted de første gangene. Om man er redd for å bli ensom, finn en pub, vær litt raus på Tinder, eller bli med på noe felles, som f eks guidet tur via tripadvisor.
    Plutselig har du nye venner fra alle kanter av verden.

    Jeg har reist alene til alle kanter i Europa. Til Los Angeles, San Fransisco, Tokyo, Bangkok, Phuket, Taipei, Singapore, Bali osv, og aldri opplevd problemer som ikke har latt seg løse, selv med en alvorlig kronisk sykdom i bagasjen.

    Bourdain var vel nevnt tidligere i tråden her, og dette er nok et av mine favorittsitater.

    Go travel! :)

    upload_2019-8-21_14-30-56.png
     
    Kalsnes, Ursa, Baldrick and 12 others like this.

Del denne siden