Hvilket "ekstraordinært fordelskort" kan det være snakk om? :-)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av shu, 31. juli 2017.

  1. AndersG

    AndersG Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Om det stemmer at dem deler ut EBG til idrettsutøvere på et visst nivå vet jeg ikke, men er utøveren på et internasjonalt nivå så reiser du nok såpass mye at gullkort både på fly, hotell og bil oppnås temmelig fort, vil jeg tro.
     
  2. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Journalisten trenger bare et kurs i grunnlegende flybegreper, forskjellen SA og *A er ikke noe du roter med.

    Så tar vi et honorar som dekker neste fly og øl.
     
    Are, shu, RoadKing and 1 other person like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan godt donere et EBG for en olympisk gullmedalje.. Hvilket idrettslag utenom kvinnehåndball er realistisk ? (Antar individuelt gull kan kreve en viss innsats...)...
     
    milehigh liker dette
  4. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Reporter: - Gratulerer med OL-gull! Du satte opp tempoet noe vanvittig på oppløpet. Hva var det som ga deg den siste energien?

    Utøver: - I det siste har vi flydd mye Go og jeg har måttet sitte med allmuen på flyplassene i Norge. Så hørte jeg at SAS tilbyr livslang adgang til bollestua hvis jeg tar gull! Hvem får ikke energi av slikt?
     
    Misterix, wilhelm, Are and 16 others like this.
  5. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Burde ikke SAS lansere SAS Go Fast? For idrettsutøvere som setter fartsrekord mellom lounge og gate.
     
    Kristian liker dette
  6. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Her er ihvertfall én idrettsutøver som løper fort på flyplassen:
    https://www.bt.no/100Sport/andreidr...dde-aldri-sett-noen-lope-sa-fort-239750b.html

    For de uten abonnement:

    Drama på flyplassen
    Det skapte store problemer for henne under mellomlanding på JFK-flyplassen i New York.

    – Jeg la sandposene i håndbagasjen. Det burde jeg kanskje ikke gjort. Da håndbagasjen ble scannet i sikkerhetskontrollen, trodde vaktene at det var sprengstoff. Så jeg ble stoppet og tatt med på bakrommet.


    Iuel forklarte situasjonen om sandposene, men så samtidig i sidesynet at EBG-kortet lå igjen på rullebåndet. Hekkeløperen ba innstendig om å få hentet den. Men vaktene sa «no!». De ville vite mer om det de fortsatt trodde var sprengstoff.

    Da grep en tyv sjansen, stjal statussymbolet og løp av gårde. Amalie Iuel fulgte fortsatt med i sidesynet og skvatt til da tyven stakk av gårde.

    – Da han løp ned terminalen med mitt ekstraordinære gullkort mellom hendene, ga jeg blaffen i vaktene. Jeg løp etter tyven.

    – Tenkte ikke helt klart
    Situasjonen var omtrent sånn: En tyv løp i vill fart ned terminalen på en av verdens største flyplasser. Rundt 50 meter bak ham kom en norsk friidrettsutøver. Og bak henne igjen to veltrente vakter som brølte: «Stop that girl!».

    – Jeg taklet tyven og dro ham ned i gulvet. Da vaktene kom ropte jeg: «LIFETIME EBG!». Da skjønte de at noe hadde skjedd. Da var det i stedet tyven som ble tatt med på bakrommet, ler Iuel i dag.

    Hun fikk forklart situasjonen med sandposene. Iuel forteller at vaktene sa de aldri hadde sett noen løpe så fort. Uansett kunne hun nå reise hjem til Norge med alle sine eiendeler.


    * Enkelte detaljer av historien kan være tilpasset med kunstnerisk frihet:D
     
    Last edited: 06. aug 2017
    Henrik, wilhelm, Adrian E and 8 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Erre mulig....
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,171
    Likes mottatt:
    869,676
    Bonuspoeng:
    293
    InsideFlyer versjonen er nok den riktige ...

    Syntes orginalen i BT var en kjedelig artikkel ...
    Forøvrig er det utrolig hva man klarer å lage overskrifter av ..
    Da tyven slo til, fikk VM-håpet brukt sitt store talent: – De hadde aldri sett noen løpe så fort
     
  9. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Da gratulerer vi Karsten Warholm med EBG ut livet!

    Så vil jeg også gratulere Eivind Roald som bytta til seg ekte gull mot et plastkort.
     
    Petter B-C, afirm, chrt and 5 others like this.

Del denne siden