Hei! Jeg mottok nettop et gullkort ( som ble gitt bort til meg ) jeg var da 2 mnd inn i opptjeningsperioden min ( Jan 2018- Des 2018 ). Ser nå at selv etter at jeg rykket opp til gull er kvalifiseringsperioden min den samme. Vil dette også si at jeg mister gullstatusen i januar neste år, eller er gyldigheten på kortet en annen? Mvh Kristian
Gyldigheten på Gullkortet følger perioden du hadde før du fikk EBG. Altså; opptjeningsperioden forblir den samme.
Ok, takk for svar! Men det det inntrykket jeg fikk etter å ha lest litt her inne var at man som regel fikk inneværende periode + neste periode ( hvis man ventet minst en mnd inn i ny periode ), altså for mitt vedkommende 10+12mnd ( +evt grace ) Stemmer ikke dette?
Hva betyr egentlig dette? Har man 3 måneder ekstra til å opptjene nok poeng, eller lar de bare beholde fordelene i 3 måneder ekstra mens man må begynne på null med opptjening?
Det siste. Er vel slik at nye kredittkort/bonuskort skal ha tid til å bli sendt ut, samt at man ikke skal miste status hvis poeng som ble opptjent i opptjeningsperioden ikke enda er registrert når ny periode starter.
Du beholder statusen i 3 måneder ekstra slik at de skal være sikker på at alle poeng er kommet inn før du evt. faller ned til nivået under. Opptjeningen starter på 0 når perioden starter. Edit: Akkurat for sent ute...
I tilfelle du mangler 1 flight eller 1000 poeng feks og flyr dette dagen før ny periode. Da slepper du og bli statsløs mens du venter på registrering. Det er ikke noe forlenget periode. Fly du den "siste" flight i dissen 3 mnd blir det din først flight og du blir nedgradert