Hvor finner man Cayenne-pepper? Fransk Guyana anyone?

Tråd i 'Reisemål' startet av milehigh, 02. sept 2024.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
  2. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forsøkte å få til overnatting i jungel camp men fant ingen som var åpne den uken vi var der. Men flere åpnet helgen. Så jeg ville sjekket dager leire dere liker er åpne.

milehigh liker dette
  3. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Båten vi tok går hver dag fra piren i linken over. Vi kjøpte billett samme morgen jeg tror vi var der 08. Det er gratis parkering på brygga og det ligger et bakeri der hvor en kan kjøpe både frokost og lunch til å ta med. Dvs ferske bakervarer påsmurte baguetter osv

milehigh liker dette
  4. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener turen ble ca 08-17så litt for lang. Der var ikke noe inngangs penger noe sted og ingen guiding: vi gjorde som fler andre og hang på en skoleklasse som var på tur og som fikk litt info av de voksne.

Ellers ble det litt dyr og litt sol og litt venting: ta med mat og drikke….

5. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Da sitter vi i AF C lounge CAY. Etter enkleste immgrasjon ever, var det nær det motsatte ut. Omtrent først gjennom tollen inn til innsjekk nesten 4t før flight. Vi ble tatt med inn på kontrollrommet. All bagasje gått gjennom, fysisk bodyfrisk, utspørring og urinprøve. Tok en halvtime+ og alle var egentlig happy. Men de håpet sikkert å finne noe. Mye drugs, spesielt fra Suriname. Lurte bla på hvorfor i all verden vi dro til Fransk Guyana.
    Hadde også lest at man måtte kryss-sjekkes mot passasjerlister på vei inn på flyplassen, men vi ankom over 4t før flighten så politiet hadde ikke satt opp kontrollen i døra. Når vi endelig kom til security, ble vi sendt tilbake til politiet i døra for innkryssing.

tobeornot999, EndreD, ari1000 and 8 others like this.
  6. ccurrahee

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevde det samme med reisefølge to på vei ut. Full sjekk men ikke urin test. Men åpning av øl flaske. Vi snakker forøvrig om hvorfor det kom så mange skandinaviske folk til F Guyana i en periode.

Baldrick, milehigh and btm like this.
  7. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hos meg gadd de ikke engang kjøre bagasjen gjennom scanneren og 0 spørsmål på vei ut. Mulig det er kommet mistenkelig mange nordmenn siste tiden.

jgroneng and holmen like this.

Del denne siden