Nå tok jeg utgangspunkt i @Tore sin post når jeg svarte på @Eddie47 sin post og du @DanH viser jo det samme med ditt skjermdump; perioden står nederst til høyre og dermed vil statusperioden være lik denne (pluss graceperiode). Jeg er relativt fersk i faget og akter ikke å kverulere, men kan foreslå at garvede ambassadører/forumister lager tråder som de/vi kan henvise til når noen spør om det samme med gjevne/ugjevne mellomrom @Are utpeker seg eksemplarisk med sine guider på alle relevante emner, KUDOS!
Det var ikke meningen å lage en diskusjon rundt et tema som er nevnt mange ganger før, for dette var jeg i utgangspunktet klar over. Som tidligere nevnt var det heller ikke dette jeg lurte på Jeg lurte bare på, som flere over og skriver, om det var mulig å finne utløpsdatoen på nett eller app. Noe jeg nå ser at ikke går
Det var ikke min hensikt å fremstå krass (if that's the case I blame the beer). Det er viktig å skille mellom opptjeningsperiode (som er synlig i appen) og gyldighetsperiode. På et fysisk EB-kort er det alltid printet inn en valid thru dato som indikerer hvor lenge EB-statusen er gyldig. Denne kan altså være lenger enn opptjeningsperioden (ref @Tore sin post og forklaring). Jeg er forøvrig helt enig at forunet hadde hatt godt av flere FAQ poster/oppslagsverk med oppdatert førstepost.