Hvor mye innsats er 2 millioner eurobonuspoeng verdt?

Tråd i 'Reisebrev' startet av EndreD, 01. nov 2024.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Boarding!

RoadKing liker dette
  2. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,779
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :)

EndreD liker dette
  3. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!
    Måtte Champagnen på turen ha alle tre hovedkvaliteter:
    Tørr, kald og gratis!

Lillegutt and EndreD like this.
  4. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,269
    Bonuspoeng:
    113
    Imponerende samboer, absolutt konematriale vil jeg tørre å påstå!

God tur til dere begge!

EndreD liker dette
  5. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,291
    Bonuspoeng:
    183
    Håper dere har skrevet samboerkontrakt/ektepakt før giftemål om de to millionene.

joskje, Meursalt, runguru and 2 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Delta Sky Club i Atlanta.
    Jeg må si Virgin imponerte i økonomiklasse. Kan være sammenheng med at det bare var halvfullt fly, men jeg tror faktisk det hadde vært bra uansett.

Vi fikk premium økonomi-følelse av setene og hvor langt de kunne lenes bakover, og ikke minst over servicen. Her var det ingen som gjemte seg bak gardinen eller ba oss bestille alt av drikke før vi fikk maten. De hadde vært tre runder med drikkevogna før vi rakk å spise opp det første måltidet. Og de fortsatte stort sett hver time gjennom hele flyturen.

Ikke veldig høy kvalitet på vinene riktignok, man kunne velge mellom rød, hvit og rosé, ingen bobler.

Maten var også en positiv overraskelse. Kunne velge mellom bangers & mash og en pastarett. Vi valgte begge pølsene og var begge enige i at det var gode smaker på pølsa, potetmosen, den sylta rødløken og sausen. Langt bedre enn de fleste premium economy-måltidene jeg har fått fra andre selskaper.

Andre måltid var afternoon tea med varme scones og sandwich. Tommel opp her også. Tror det er en av de beste turene jeg har hatt i økonomi på mange år. Gleder meg til å prøve Virgin i mer eleverte klasser.

IMG_5512.jpeg IMG_5513.jpeg IMG_5514.jpeg IMG_5515.jpeg IMG_5516.jpeg IMG_5517.jpeg

7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
  8. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Det var en A350 i klassisk 3-3-3 konfigurasjon vi fløy. 2-4-2 i premium economy.

Det skadet jo heller ikke at vi landet en time for rutetid. På slutten kappkjørte vi med et fly fra Delta. Vi endte opp med å lande samtidig.

IMG_5523.jpeg IMG_5518.jpeg

SteffenEB, Kristian, kjeeli and 35 others like this.
  9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Immigrasjon til USA gikk fort og vi fikk beskjed om at vi ikke trengte bry oss om bagasjen siden vi hadde internasjonal transfer. Men heldigvis stoppet en kar oss da vi skulle forlate bagasjeområdet. Han dobbeltsjekket og bagasjen vår var på båndet så vi tok den med oss og fikk lempet den av på transfer.

En mellomkjapp sikkerhetskontroll senere og vi kunne tusle bort til terminal E og Delta sin lounge der. Dragen måtte taste og spørre litt, men vi kom oss inn etter noen minutter.

Det var like fullt der som det bruker å være i gullstua på OSL så jeg tok lite bilder.

Ok+ mat vil jeg si. En del southern mat og det var en egen kokk der som lagde BBQ kylling.

IMG_5525.jpeg IMG_5524.jpeg

Ungene hadde elsket at de hadde egen popkornautomat.

10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi rakk å spise og drikke litt, de hadde en bar hvor man kunne få litt mer fancy drinker for ekstra betaling. Heldigvis hadde vi en time ekstra siden Virgin landet før rutetabellen, ellers ville det blitt lite tid til mat og drikke.

Vi tuslet bort til gaten hvor boarding skulle starte 55 min før avgang Det gjorde den selvfølgelig ikke, men i typisk amerikansk stil var det mye opprop og infomeldinger før de endelig satte i gang. Vi hadde boardinggruppe 4 av 8 som Skyteam Elite Plus.

Det er første gangen jeg har prøvd innsjekken hvor de bruker ansiktsgjenkjenning istedet for å sjekke boardingkortet. Det er litt creepy.

Vi fikk begge nye seter da vi skulle ombord, vi hadde blitt oppgradert til comfortsetene på rad 14 i stedet for rad 39 som vi opprinnelig hadde. Fikk til og med beholde plass A og C som vi hadde booket. Oppgraderingsprosent på 33% satser vi blir gjennomgående for millionjakten :)

IMG_5526.jpeg IMG_5529.jpeg

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er litt usikre på hvor Comfort setene faktisk var. Trolig var det noen cm ekstra benplass, elles føltes de veldig økonomi for oss. Men klager uansett ikke på å bli flyttet lenger frem i flyet og dermed komme fortere til immigrasjon. Delta serverte drikke og snacks, men vi slumret bare og halvsov oss gjennom de to timene flyet tok.

Vår tredje passkontroll gikk også fort, vet ikke om de engang sjekket at vi faktisk hadde betalt turistskatten. Vi kom oss ut og tok taxien vi hadde forhåndsbestilt og sjekket inn på Presidente IC hvor vi oppgraderte rommet og la oss rundt 23 lokal tid.

IMG_5531.jpeg

12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke bare slitsomt å være på millionjakt.
    IMG_5534.jpeg

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig :)

EndreD liker dette
  14. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,845
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for super reisebrev så langt. Virgin ser ut til kan bli et spennende bekjentskap, og noterer meg at de har billetter fra JFK til LHR ned mot 2000,- for eco….
    Fortsatt god tur mot millionen

Preference and EndreD like this.
  15. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket bussnummer tok dere, og hvor lang busstur var det? Vet du hvor ofte det gikk busser dit? Ibis budget er jo akkurat det en trenger for en natt i transfer, og 600 kr er jo hyggelig.

16. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    10 sek sjekk på google maps sier buss 105 eller 111, 15min hver 12min, 25kr. Alternativt buss "Hotel Hoppa", 30min hver 30min, 100kr.

EndreD liker dette
  17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Stenmer det :)

18. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Tidligere kunne man bruke de offentlige bussene gratis til hotellene, men det har det kanskje blitt slutt på?

19. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Man kødder ikke med margaritaene i Mexico. Telefonen med på bildet for å se størrelsen.
    IMG_5541.jpeg

SteffenEB, AB69, Kristian and 30 others like this.
  20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Siden nesten alt av måltider har foregått i flyplasslounger på denne turen må vi jo fortsette i samme stil på hotellet. Både frokosten og nå evening cocktails inntas i hotelloungen her på Presidente Intercontinental Cancún.

Et lite, men greit utvalg av varmretter, sushi, oster og snacks.
    IMG_5546.jpeg IMG_5547.jpeg IMG_5548.jpeg

Del denne siden