Hvor mye innsats er 2 millioner eurobonuspoeng verdt?

Tråd i 'Reisebrev' startet av EndreD, 01. nov 2024.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
  2. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Der jinxa vi det. Vi pratet på flyet om hvor bra alt hadde gått. Alle flyene var i rute og det var null stress.

Lander i Mexico city, får varsel om «important mail» fra Virgin. Joda, flyet vårt fra Atlanta til London i morgen er kansellert.

SteffenEB and Kristian like this.
  3. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke det jackpot? Blir vel en del kompensasjon?

4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, satser på det. Nå får vi også testa verdien av Elite plus i Skyteam, regner jeg med. Bare frykter at vi blir booka om til et crappy stappfullt fly.

SteffenEB, Wiolenze and tobeornot999 like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
  6. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Om dere er fleksible, ville jeg prøvd å se på alternativer selv og be dem booke dere på det dere foretrekker. ExpertFlyer kan være nyttig. Og Google Flights for å se beinplassen…

SteffenEB liker dette
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk et fornuftige forslag med avreise fra Atlanta med Delta til Amsterdam og så hjem med KLM derfra. Langt bedre flyrute enn en lang mellomlanding i London og vi er hjemme syv timer tidligere.

Men kan umulig tenke meg at Delta er like bra som Virgin så vi skal nok få lagt inn et krav om erstatning likevel :)

8. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Mexico City overrasker positivt. Vi bor på et lite boutique-hotell i området @ccurrahee anbefalte. Hadde forventet en mye mer kaotisk og støyende by enn det vi har opplevd så langt. Her er det lave, fargerike hus og imponerende mye mengde grønt i gatene. Fantastisk hyggelige og hjelpsomme folk uansett hvor vi snur oss. Skal ikke se bort ifra at vi må tilbake hit. Dette blir også en test på neste del av millionjakten. Vi lander ca kl 14 i dag og flyr ut igjen 08.40 i morgen. Da blir det bare å skrape såvidt i overflaten av store byer som Mexico city.
    IMG_5616.jpeg IMG_5614.jpeg IMG_5610.jpeg

9. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk testet en av de anbefalte restaurantene i CDMX, Contramar. Fikk ikke reservert noe online, men siden den ligger bare 100 meter fra hotellet tuslet vi bort og fikk et bord for da da jeg viste de Skyteam Elite Plus-statusen min. Masse folk og god stemning. 9 andre nordmenn på et bort litt bortenfor. Vi har truffet nordmenn overalt her, på hotellet og på flyet fra Cancún til MEX satt det en rett foran oss.
    IMG_5619.jpeg IMG_5620.jpeg IMG_5621.jpeg

Last edited: 16. nov 2024
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble ceviche, quesadillas og helgrillet fisk som vår siste middag i Mexico.

IMG_5622.jpeg IMG_5623.jpeg IMG_5624.jpeg

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er nå tilbake i Delta sky-loungen i terminal E. Omstendelig prosess for å få oss inn, de har visstnok fått nytt system med 16 steg som må fylles ut.

Aero Mexico sin lounge i Mexico city var ikke noe å skryte av. Kun veldig enkel mat som var tilgjengelig. Skulle man ha noe ekstra kunne man bestille a la carte og betale for dette. Jeg kan gjerne bruke titusenvis av kroner for å reise jorda rundt, men den indre gjerrigknarken vinner frem når jeg må betale hundre spenn for en matrett i loungen. Ikke faen

IMG_5628.jpeg IMG_5629.jpeg IMG_5630.jpeg IMG_5631.jpeg

SteffenEB, AB69, Kristian and 24 others like this.
  12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Selve flyturen med Delta var så standard amerikansk som den kan få blitt. Tre timer i trange seter med litt servering av snacks (en pakke kjeks) og drikke.

Mesteparten av underholdningen var der hun gamle dame fra Mexico som satt sammen med oss som var på sin første flytur noensinne. Og hun skulle helt til Italia for å besøke dattera. Hun kunne bare noen få ord på engelsk så hun pratet bare spansk, fort og høyt som det språket skal prates. Likevel forsto vi overraskende mye av hva hun mente

Neste fly er også dessverre Delta siden Virgin kansellerte. Det er et stappfullt fly så vi får ikke engang sitte sammen. Jeg er i det minste plassert på enden av fireseteren i midten. Dette kommer til å bli ei lang natt.

13. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Om man har et Amex Platinum-kort, så er Centurion-loungen på MEX veldig bra.

Fortsatt god tur! Håper dere får sovet litt.

Wiolenze, RoadKing and EndreD like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi overlevde Delta på langdistanse, men det var som forventet ingen høydare. Vi fikk byttet seter ombord så vi kunne sitte sammen, men en fireseter i midten i økonomi kan uansett aldri bli noe særlig.

Virgin var klart bedre enn Delta på alt, vil jeg si. Middagen jeg fikk, pasta med kjøtt, både så og smakte grusomt. Skulle tro det var noen deltakere fra Charterfeber som hadde laget den. Samboeren valgte kylling og den var ifølge henne helt ok.

Frokosten var en calzone med egg og spinat. Smakte mest deig og spinat. Den greske youghurten var god.

Jeg mener at jeg ikke fikk sove noe i det hele tatt, men samboeren påstår at jeg «snorka som faen i minst tre timer» Det er av sine egne man skal ha det.

IMG_5634.jpeg IMG_5635.jpeg

15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    En ting skal skyteam ha så langt, det er generelt langt bedre utvalg av film og serier enn det var på de fleste selskapene i star alliance. Bredt utvalg av både nytt og gammelt. Håper SAS følger etter der.

Last edited: 08. nov 2024
    SteffenEB, Kristian, Wiolenze and 7 others like this.
  16. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Noen tanker etter første del:

- det har gått overraskende bra å fly langt og mye i økonomi. Særlig reisen til Mexico gikk smertefritt og vi hadde faktisk en behagelig tur med Virgin.
    - veldig fornøyd med at vi tok noen dagers avbrekk i Cancún. Det var balsam for sjela med sol, varme og ferie. Det hadde vært mye mer slitsomt med å reise hver dag. Vi var likevel slitne i går kveld. Det ble lite søvn på flyet fra usa.
    - immigrasjon gikk mye bedre enn forventet. Tror vi brukte under ti minutter i immigrasjonskø totalt: en gang i UK, to ganger Atlanta/USA (siste gang skannet han ikke engang passet, vi tok bare bilde), en gang Mexico og en gang i Nederland
    - kun en gang irrops og der førte bare til kortere reise for oss. Kunne vært kritisk om det hadde vært vår eneste planlagte flight med Virgin, men da hadde vi hatt valget om å book om selv

Vi starter neste del 20. november. Takk for følget så langt

SteffenEB, jgroneng, Eddie47 and 20 others like this.
  17. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Når landet dere på ATL? Har hørt at køene kan variere veldig. Jeg skal selv fly Virgin til ATL med landing 16:45, og så fly videre til CUN med Delta 18:26.

Det er den eneste mellomlandingen jeg er litt bekymret for ettersom mitt Global Entry har utløpt (jeg fornyet det i 2022, men politimannen glemte tydeligvis å klikke på en knapp…) og jeg er usikker på om jeg får fornyet det i tide…

18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde samme rute som deg til Cancun fra London. Da landet vi ca en time tidligere, og da var det nesten ikke kø selv om vi var omtrent sist av flyet.

Fra Mexico City landet vi ca kl 13 og da var det ingen kø.

SteffenEB liker dette
  19. Gresshopper

Likes mottatt:
    397
    Bonuspoeng:
    63
    Det høres jo ganske bra ut. Da rekker jeg kanskje en natt i Cancún. :)
    Alternativet hadde vært å fly rett videre til MEX… Booket MEX-MAD med AM for sikkerhets skyld, i tilfelle jeg skulle miste flyet til CUN, så jeg i hvert fall ville fly både DL og AM…

20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    Da har vi fått nivåpoeng for alle de 5 sky team-selskapene vi fløy. Greit å vite at vi ikke trenger å etterregistrere noe ennå. AeroMexico ga hele 80 nivåpoeng for turen mellom Cancun og Mexico City. Trenger altså bare ta den turen 1.125 ganger for å sikre diamant :)

Totalt dro vi inn ca 35k bonuspoeng på disse flyvningene, alt ble tatt på revenuebilletter i økonomi.

SteffenEB, jgroneng, Kristian and 8 others like this.

Del denne siden