Hvordan booke 2 voksne og 2 barn i C og Plus (SAS) der man "bytter" hvem som sitter hvor?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av indahla, 29. april 2020.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    De er 6, 8 og 10. Blir muligens en kime til krangel når kun 2 av 3 får sitte framme ila turen...
     
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Viktig å ikke skjemme de bort med business. Det bygger karakter å sitte bak, var det jeg sa til mine da vi fløy til Bali forrige sommer :)
     
    dahlmath and Spielhaug like this.
  3. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    mine to på daværende 11 og 8 fikk hver sin vei.
    dog var han ene litt snurt da returen grunnet div omstendigheter ble nattflygning med deg stygge andungen....:(
    forståelig nok

    et lite ps i den sammenheng;
    vi hadde på samme tur med oss infant som satt fremme med meg i biz på vei bort. planen var han skulle sitte fremme hjem også.
    vi var tidlig på IAD og spurte om upgrade både ved innsjekk og i gate. det viste seg at både biz og + var overbooket. jeg tok 300 euro x 2, og jeg og guttungen tok med infant bak i GO hvor vi hadde fått tildelt hver vår 4seter.
    grunnet forsinkelsene mistet vi connection i CPH og endte med 4 x 600 euro til i kompensasjon.

    så han som satt fremme på vei hjem ble kompensert med airpods og "free spend" på taxfree.
     
    milehigh and Spielhaug like this.
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Da prøver jeg samme stuntet for 2022, siden familieturen med 2biz+3plus gikk i dass dette året. Men når jeg nå skal booke, så finner jeg plus SVG-CPH-EWR for 3, men når jeg prøver å få til connection for 2 biz CPH-EWR, så finnes der ikke plus biletter SVG-CPH... Jeg regner med at en telefon eller gullmailen kan fikse dette, men jeg syntes allikevel det var rart.
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Når du reiser i SAS Plus til USA og Asia bookes hele reisen i klasse F, her kan det være ledige billetter selv om I / Business er utsolgt. Om ikke gullmailen ordner opp så slippes det vanligvis flere billetter 300 dager i forkant.
     
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,227
    Likes mottatt:
    5,400
    Bonuspoeng:
    183
    Så det samme når jeg booket billetter til vinterferien. Hvis jeg prøvde å finne fra Oslo så var det kun tilgjengelig i plus, hvis jeg booket fra CPH så var det tilgjengelig i alle tre klasser. Jeg endte med å booke til CPH, så satser jeg på at gullmailen ordner resten.

    K
     

Del denne siden