Hvordan få varsel når Sas legger ut nye billetter?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 19. des 2020.

  1. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    I dag ringte jeg én gang og fikk snakke med en dansk mann, tidvis på en meget dårlig telefonlinje. Dansk kan jammen være et vanskelig språk hvis de går inn for å snakke fort og bruke en mengde vanskelige ord og heller ikke sørger for å ha en bra nok telefon eller lar være å snakke rett inn i mikrofonen. Han pratet om at det kostet 150 kr, men så fant han heller ingen billetter. Tror jeg da; mulig det var noe annet han sa. Jeg prøver igjen neste uke tenker jeg.
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noe systematikk over hvilke tidspunkt det slippes billetter?
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    De regelmessige slippene ca. 11 og 4 måneder i forkant skjer ved midnatt i avreiseby. Booker man retur fra andre tidssoner betyr dette ofte at tilslutningsfly i Skandinavia legges ut på et senere tidspunkt, slik at man må dele opp søket for å finne setene.
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, så hjemreise fra HND vil da normalt slippes i 16-tiden norsk tid?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde stemme. Ser derimot at varslene for HND-CPH fra Awardhacks har tikket inn klokken 17:03 de siste dagene, så kan hende jeg er en time på villspor der.

    Edit: Dagens billetter for 29/11 ligger ute nå, så antar de ble sluppet 16:00.
     
    Last edited: 03. jan 2021
  6. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel sjelden en får til en t/r i samme slengen. Da bruker en jo 60k (CPH-HND) en vei og håper en får en retur senere. Hvis det dukker opp en retur senere hvordan blir det da med bookingen, bruker nye 60k eller får en koblet den på eksisterende på en måte så totalen blir 100k EB poeng? Må en evt ringe for å få gjort det? Evt at man booker returen til 60 K og så får tilbakeført 20 K poeng i ettertid? Usikker på hvordan det løses i praksis.:) Det gjelder jo uansett å være rask. Den tiden man evt står i telefonkø kan billetten forsvinne hehe.
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det finnes seter på en hvilken som helst returflyvning i en hvilken som helst klasse for din destinasjon så er det bare å bestille disse. Du kan endre reisen på nett fra mine bestillinger når det slippes returbilletter på en mer passende dato.

    Det går dessverre ikke å endre en enveisbillett til en tur/retur under mine bestillinger på sas.no, så hvis det ikke finnes noen retur du kan reservere midlertidig (sannsynlig hvis du bestiller utreise den dagen den slippes) så må du ringe inn for å endre.

    Er du bekymret for at setene blir borte mens du sitter i telefonkø kan du gjøre en midlertidig enveisbooking for så å høre om kundeservice kan slå sammen bookingene. Det er flere på forumet som har rapportert at dette er mulig, men det er også blitt rapportert at man har fått nei fra kundeservice. Sier de nei så kan du legge på og prøve igjen, eller evt. kansellere din enveisretur mens du har de på telefonen. Bonusseter hos sas blir som regel alltid umiddelbart tilgjengelig for booking igjen, ihvertfall hvis det er lenge til avreise, men du løper jo en liten risiko ved å gjøre dette.
     
    Apo, jgroneng, paron and 1 other person like this.
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Svarer meg selv på denne. Oppdaterte inne på sas.no klokken 15:55, da var det ingen biletter HND-OSL. Det samme 15:58 og 15:59 men presis 16:00 var det to ledige billetter. Nå er det bare en igjen.

    Så blir det å sende mail til Vibeke (eller en av de andre og se om det er mulig å få slått de sammen og få igjen 20.000 poeng.
     
  9. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    281
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Agentruletten endte noenlunde bra i tredje forsøk. Fikk da snakke med en svenske som snakket litt gebrokkent, men mye lettere å forstå for meg enn vanlig svensk:confused:. Hyggelig kar:) Han ordnet tilbakereisen slik at jeg får første fly hjem igjen til Oslo etter landing på Kastrup. Utreisen var det vanskeligere med; seneste avgang jeg kunne få var fra Oslo kl.16 dagen før. Med tanke på at jeg vil reise sammen med en som er halvt dansk kan jeg like det:) Ekstrakostnadene for dette ble 153 kr/person, men jeg har tenkt at det er flyplassavgifter, men har egentlig ikke peiling.
    Takk for hjelpen til insideflyerne. Nå er det bare å håpe på at koronapandemien ebber ut og at mutantene ikke lager krøll. Tenker det er 50-50 sjanse for at reisen går som planlagt.
     
    RoadKing liker dette
  10. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Er det rimelig safe å anta at billetter til påsken 22 legges ut 330 dager før, eller er det spesielle slipp ved høytider? Og hvordan er varselet fra awardhacks? Er det i realtid, eller lønner det seg å sitte å trykke F5 selv?
     
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Billetter for kroner kan du nok kjøpe enda tidligere (du kan feks kjøpe sas billetter til 22. mars 2022 i dag), men ikke sikkert det er de aller billigste. Bonusbilletter kan du se etter 330 dager før ja, men vanligvis får du ikke det i påsken med mindre du reiser i god tid før/etter påske-
     
  12. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Så typ utreise skjærtorsdag og hjemreise 1 påskedag er bare å glemme?
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,730
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du må reise med SAS så vil det være vanskelig, men hvis du vil reise med et annet *A selskap den ene veien er det fullt mulig.
     
    Fleksnes liker dette
  14. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Tanken var å bruke FlyPremium så da faller det nok bort.
     
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Frustrasjonen rundt awardhacks.se er for meg på et høyt nivå nå, da jeg har i det siste både hørt om og sett selv at den ikke viser riktige data (utdatert/forsinket)

    Et konkret eksempel er MIA-OSL 17. februar 2022 (2022-02-17)

    2 billetter dukket opp på awardhacks 31. mai i følge min oversikt.
    Så forsvant disse 4. juni
    12. juni ser jeg billettene på sas.no
    i dag, 14. juni, er de igjen på awardhacks. Dvs, awardhacks viser 2, men sas.no viser 1.

    Det ser altså ut til å være en ikke ubetydelig forsinkelse som gjør det litt frustrerende å stole på søkeresultatet, og føler at hvis jeg faktisk vil reise så må jeg nesten søke på alle datoene selv på SAS i tilfelle de dukker opp.

    For nå kan det fint være at det slippes/frigjøres 2 billetter men de blir snappet opp igjen før awardhacks i det hele tatt får det med seg.

    Noen andre tips til å sjekke tilgjengelighet for en hel måned om gangen i biz?
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Awardhacks viser ikke realtime tigjenglighet.

    Tror den henter tilgjenglige flyvninger ved gitte tidspunkt slik at alltid vil være endel forsinkelse der.

    Bruker den stort sett som en pekepinn, har opplevd at det er billetter tilgjengelig som ikke vises hos awardhacks, og omvendt.


    Jeg synes SAS sin egen søkemotor har blitt ganske god for å søke måned for måned, nå som man kan skille mellom de forskjellige klassene i søket.

    Screenshot from 2021-06-14 11-34-28.png
     
    Maggie and trygveat like this.
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Det hjalp jo veldig.

    Jeg fikk ikke opp mulighet for å filtrere på klasse da jeg testet tidligere, men det var kanskje fordi jeg ikke valgte poeng før jeg trykket på kalenderen.

    Da blir det litt enklere å planlegge neste år håper jeg
     
    Maggie and Lars J like this.
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Muligheten finnes også kun når man er logget inn
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden