Hvordan får man mest trumf=eb poeng, av den daglige handelen.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 19. mars 2017.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Er det nå sikkert at man ikke kan kombinere Shell MC og TRUMF bonus med å trekke kortet? Ikke at jeg handler frukt hos KIWI og bare får 1 % i stedet for 15 %
     
    Last edited: 20. mars 2017
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at det fungerer med Amex, så rart om det ikke går med Shell MasterCard. Hvis du er redd det ikke virker så behold trumfvisa.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har Shell MC og trekker Trumf kortet når jeg handler på KIWI (og alle andre Norgesgruppen dagligvarer) aldri hatt noe problem med det - får all bonusen jeg skal
     
    TElg78 and Fredrik81 like this.
  4. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Har anskaffet Shell Mastercard i den hensikt å tjene mest mulig TRUMF poeng, som så skal konverteres til Eurobonus. Ut fra det jeg har lest er 1 trumfpoeng mer verdt enn 1 krone hvis man tar det ut i Eurobonus (og selvsagt bruker Eurobonuspoengene fornuftig..)

    Men, jeg har også YA Bank VISA kredittkort, og der har jeg mulighet for 3 % cashback på dagligvarer.

    Mitt spørsmål til alle dere andre: Hva er mest verdt, 1% TRUMF eller 3 % CASHBACK? (direkte utbetalt i kr hver mnd)

    (Jeg heller foreløpig mot å bruke YA bank + eventuelt trumfmedlemskort hos Norgesgruppen)
     
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Litt samme problemstilling jeg har, som handler 95% av alle dagligvarer hos NorgesGruppen. Shell MC vs SAS EB AmEx Platinum + trumfkort. Kan ikke skjønne annet enn at sistnevnte blir en fin dobbel?


    Vet ikke helt om jeg forstår @scav0r korrekt her? Med Shell MC trenger du jo ikke bruke trumfkort i forkant...eller mente du at du får 1% på hvert kort? (som høres rart ut siden begge kortene ligger inne i trumfprofilen min)
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk fysisk trumf kort(bestill på trumf.no). Deretter betal med visa. Så får du begge deler ;)
     
    drsyk liker dette
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Du må vel registrere trumfkortet for å få ekstratrumf og da holder ikke med bare Shell MC.
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,612
    Bonuspoeng:
    183
    Shell MC er også registrert i min trumf portal - men må fortsatt dra trumfkortet for å få trumfbonusen på handelen.

    Har testet å bare bruke Shell MC ett par ganger - kommer ikke opp "trumf registrert" i bankterminalen, blir heller ikke registrert i portalen


    Så jeg bruker alltid trumfkortet OG Shell MC


    Usikker på om det er en bug eller feature fra Trumf sin side.
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kun visa(debit) som funker og registrere sammen med Trumf på trumf.no.
    Begge kort må fram om du betaler med MC/amex eller lignende og vill ah poeng fra begge ;)
     
    Oggiwara1 liker dette
  10. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Snodig, i og med at Shellkortet er det eneste kredittkortet jeg har fått inn på MinTrumf (og da av seg selv dagen etter jeg bestilte det), trodde jeg faktisk det og Trumf Visa var eneste kkort hvor du fikk trumf på dét kortet.
     
  11. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fylte diesel for første gang med Shell Mastercard i dag (har introduksjonsbonus på 80 øre liter), må etter at jeg hadde tastet koden og tatt ut kortet dukket det opp en knapp for "TRUMF" på skjermen, jeg trykte på den og fikk da beskjed om å sette inn TRUMF kortet. Jeg satte inn TRUMF medlemskortet og fikk beskjed om at TRUMF ble registrert, men jeg trodde TRUMF bonus på drivstoff ble automatisk registrert med Shell MC? http://shellmastercard.no/produktinformasjon/trumf

    Og får man 1% TRUMF i tillegg til 40 (80) øre/l bonusen?
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får logge inn på trumf å se om det er registrert(80øre per liter). Kommer som regel opp der etter kort tid.
     
  13. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er nesten vegetarianer og handler maten min på Kiwi eller på spar når de har supertrumf. Ellers handler jeg ting til badet, vaskeutstyr og lyspærer på trippeltrumf. Jeg har også Trumf visa :)

    Jeg har ett cashbacksnitt litt i overkant av 10% på trumf :)
     
    Samui liker dette
  14. Samui

    Samui Wrong Planet!!! :S

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Tror det råeste jeg gjorde var å legge ut for grønnsaker til vegetarlapskaus til fyret, som de skulle selge til folkene som skulle gå rundt Odderøya. La ut for ca 1200 kroner på Spar supertrumf 40% og fikk 480 kroner for det. La også ut i overkant 300 kroner ved tilsvarende tilbud i frukt, til en is og bær blanding. Da fikk jeg 140 kroner. Det er rekordfortjenesten min på en enkelt transaksjon på trumf.

    Ellers så spiser jeg endel vegetarmat, kan endel oppskrifter så får 15 + 2 % med trumf visa på Kiwi for å handle inn frukt og grønnsaker. Ellers så jobber jeg frivillig i en organisasjon, hvor en av oppgavene mine er å handle inn mat til folket, og da går jeg på Spar, og handler sunt brød og pålegg som ikke er frukt, også handler jeg frukt på Kiwi, så legger jeg ved kvittering for kjøpet til kasserer.

    De dagene det er trippeltrumf så handler jeg inn spotter, utstyr til vasking av leilighet, toalettpapir, barberblader, barberskum, såpe, en firepakning med Kola for en mnd, ja det der,... men en tanke som slo meg i dag var om dette ville lønne seg å kjøpe på Joker Glad i stedet for, så jeg tar vare på kassalappen neste gang, også sjekker jeg i en jokerbutikk, for jeg gjør alt for å tyne ut hver miste poeng jeg kan få i bonus for handlene mine. Videre så er Via Trumf en gullgruve, da du kan kjøpe ting her, jeg har for det meste booket hoteller der, men også kjøpt ett par sko der, også har jeg kjøpt den laptopen jeg skriver nå på, på Expert, og fått 10.000 poeng :)

    I juni skal jeg gå for SAS Mastercard Premium, som dukket opp i nettbanken min, fikk ikke søkt, prøvde og prøvde, så jeg ringte dem og spurte, og da sa det at det kortet skulle lanseres den 1 Juni, så da får jeg bare vente :)

    Akkurat nå ligger jeg på en snittcashback på 7,26% trumf som er 100,84 poeng pr 100 kroner brukt, så jeg greier 1 poeng per krone og det er jeg stolt av. Ellers så tror jeg at DNB har ett kort som gir 20 poeng på 100 lappen, 25 poeng om du har lønnskonto hos dem eller noe sånt, det bør du sjekke nærmere på. Amex Platinum er det beste 20 poeng pr lapp og companion ticket etter 100.000 kroner, men du må tjene over 600.000 kroner for å få kloa i det kortet, hvis ikke er vel det nye Mastercard Premium det beste på markedet tipper jeg, uten å vite mer da jeg ikke har fått med meg detaljene på kortet :)
     
    Last edited: 16. mai 2017
  15. Samui

    Samui Wrong Planet!!! :S

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Det funket før, men de tettet det hullet nå, for jeg gjorde det som vanlig for å trumfe gavekortet til sokkene mine på HM på Sandens, men nå funket det ikke lengre :(
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Imponerende statistikk :)

    Mulig jeg misforstår her, men jeg regner med du gir Trumfrabatten videre til laget/foreningen?
    Og så høster fordelen av å kunne overføre Trumf til EB?

    Trumf er jo penger og den vises vel tydelig på kvitteringen.


    Freddy
     
  17. Samui

    Samui Wrong Planet!!! :S

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Det vet jeg ikke, har ikke sjekka, ja jeg tar trumfpoengene selv, men så lenge jeg spiller med åpne kort, og de ikke klager, så har jeg mitt på det rene. Jeg spurte en skatte og trygdejurist på bymisjonen ved ett par forskjellige anledninger, og de sier at det regnes som kapitalinntekt, ikke trygdeinntekt, så da hadde jeg mine føtter på det reine på det også.

    Hvis de i fremtiden vil ha trumfpoengene, så betaler jeg fra egen konto, også beholder jeg pengene i trumfpoeng da det blir som å kjøpe de poengene av dem :)
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Det var ikke akkurat det skattemessige jeg tenkte på.
    Om rabatten gis i form av avslag ("tilbud") eller Trumf er uvesentlig.
    Den tilsvarer like fullt penger og jeg ville nok ikke beholdt dem selv.
     
  19. Samui

    Samui Wrong Planet!!! :S

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    OK, det er din moral, min er annerledes :)
     
    mobie and kepiblanc like this.
  20. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, tro om man får kickbacks på kortene sine om man bruker dem der det er mulig å kjøpe kryptovaluta med kort? Coinbase etc. Ser dårlig ut for evt annet enn VISA der foreløpig, men har ikke kartlagt alle ennå.
     

Del denne siden