Hvordan får man mest trumf=eb poeng, av den daglige handelen.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 19. mars 2017.

  1. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Da jeg gjorde slik jeg beskrev her med å sette inn TRUMF til slutt fikk jeg 80 øre (40 øre trumfbonus + 40 øre ekstra trumf jfr. kjøpshistorikken min på trumf.no ) som er ordinær "velkomstbonus" første mnd, men mulig jeg hadde fått det selv om jeg ikke satte inn TRUMF kortet?

    Dette var på en Shell stasjon (ikke Shell/7-eleven).

    Jeg fylte senere i samme "velkomstbonusperiode" hos Shell 7/Eleven, men da satte jeg inn TRUMF kortet FØRST og da ser jeg at jeg har fått både standard trumfbonus 30 øre + velkomstbonus 40 + 40 øre (totalt 110 øre rabatt, og det er jo bra!).

    Nå som velkomstbonusperioden er over vil det si at jeg får 30 øre ved å dra TRUMF-kortet først, samt 40 øre ved å bruke SHELL MC. Totalt 70 øre trumfbonus / liter drivstoff.

    Dette betyr at TRUMF + SHELL MC blir min foretrukne betalingsmåte hos Shell framover. Men når jeg fyller hos Esso kommer jeg fortsatt til å bruke 365 Direkte (34 øre + 3,65% drivstoffrabatt, men dette er ikke Trumf)

    (NB! Jeg får ikke 1% Trumfbonus på drivstoff hos Shell)
     
    Last edited: 01. okt 2017
    kepiblanc liker dette
  2. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Ser ut til at tilfellet der jeg fikk 30 øre (vanlig trumfbonus) + 80 øre (dobbel trumf velkomstbonus) var et engangstilfelle, har prøvd samme strategi i senere tid (både Shell og Shell/7-eleven) og har kun fått 40 øre TRUMF bonus totalt.

    Jeg mener også at jeg fikk bonusen (40 øre/l) ved å betale med Shell MC uten å dra TRUMF kortet i tillegg.

    Uansett er jeg mere tjent med å bruke TRUMF bonuskort (30 øre/l bonus) + annet kredittkort hos Shell, f.eks. SAS AMEX Platinum (hvis stasjonen støtter amex?) som gir 20 EB/100 kr eller Cresco Car Premium med 3% rabatt hos bensinstasjoner (Santander flexi gir vel 4% men det har jeg foreløpig ikke skaffet meg)

    Litt merkelig at bensinstasjonenes egne kredittkort ikke er det beste valget, men dette gjelder flere enn Shell.
     
  3. Frankk

    Frankk Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan kan det stemme at du får mer eb bonus ved å bruke sas amex med 20p/100 kr? Hvis man tenker 15 kr litern. Får man ved 50 liters tank. 750 kr som gir 150 eb med sas amex
    Hvis man får 40 øre trumf pr liter og 50 liter. med shell mastercard får man vel 20 trumf kr som gir 277,6 poeng?
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Forde man får 30øre literen ved å trekke trumfkortet og 20p/100 for Amexkortet. Dobbel dipping.
     
    AV83 liker dette
  5. Frankk

    Frankk Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Men man kan også trekke trumf kortet før shell mastercard? Dvs at det burde gi høyere gevinst av eb poeng?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Shell Mastercard gir vel 13,88 poeng per hundrelapp, så det blir vel mindre?
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Frankk

    Frankk Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Trodde eksempelet jeg quota først gjaldt bensin. Men kan hende jeg misforstod:) jeg trodde vel bare at trumf kort og shell mc slår trumf kort og amex på shell?
     
  8. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Selv om man drar TRUMF kortet før Shell Mastercard så får man totalt kun 40 øre/l trumfbonus.
    Drar man TRUMF kortet før SAS Amex Platinum får man 30 øre/l trumfbonus + 20 EB-poeng/100 kr men det forutsetter at Shellstasjonen støtter AMEX, litt usikker på om de normalt gjør det?
     
  9. WilliamGjersvik

    WilliamGjersvik Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som brukte Trumf kampanjen overfør 500 få 300 ekstra? Enda ikke fått inn ekstrapoengene gitt..
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke jeg heller...
     
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har fått bonus fra den nye Esso-kampanjen? Dro mitt trumfvisa-kredittkort, og har bare fått den vanlige prosenten. Ikke per liter...
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Ut i fra hva jeg leser på trumf.no så gir Trumf VISA kun opptjening etter standard satser... (https://www.trumf.no/fordeler/esso/)

     
    veeegard liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke jeg heller..
     
  14. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her...
     
  15. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
  16. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ukens sunnhetsbonus hos Meny er epler i alle varianter. 25% trumf der altså :)
     
  17. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Så denne på Meny sin side;
    Dagens Sunnhetsbonus, som har gitt deg 7% Trumf-bonus på all fersk frukt og grønt, grovere brød og fersk fisk hos MENY, avsluttes 4. januar 2018. Som en erstatning har vi allerede nå innført nyheten Ukens Sunnhetsbonus!

    Mer info her.
     
  18. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal handle en del verktøy i sommer, hvilke nettsider egner seg best da tror dere, for best opptjening?
     
  19. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Proshop.no har 3% Trumf på verktøy om man går via ViaTrumf:)
     
    Thomas123 liker dette
  20. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Hva med den daglige komfyr-handelen, er det noen som matcher Elkjøp på pris i tillegg til å gi litt trumf, mon tro?
     

Del denne siden