Hvordan planlegge bonus tur i Star Alliance (BIZ)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 10. juli 2017.

1. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du bruke en CT? Ser det er flere som svarer her som tar det for gitt..

2. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal ikke bruke CT. Ikke i nærheten til det og har ikke en gang AmEx (bruker Shell MC med 10k grense). :) Og jeg reiser alleine (veldig fleksibel). Glemte at 75 % av brukere her har for mye penger. ;) Jeg er bare en vanlig person som skal nyte det han har jobbet for med all taktisk handel og sparing. :)

Guden and Shyneno like this.
  3. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror ikke 75% her er usedvanlig bemidlet. Jeg tilhører i såfall 25%, selv om jeg av og til liker å oppføre meg som om jeg tilhører den påståtte 75% :) Det går forresten fint an å bruke CT om du reiser alene, den gir da 50% poengrabatt for én reisende.

Shyneno, TElg78 and polscifly like this.
  4. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Det føles bare av og til når jeg leser om MR til HKG og andre morsomheter som er helt fjern når jeg ser på kontoen min. :p CT hadde vært fint, men jeg må leve uten. Av og til oppfører jeg meg også litt gaga, men innenfor mulighetene^^

Men hva stemmer fortsatt av det som står her og hva er annerledes når jeg ikke bruker CT? Hvis det bare er at jeg må betale 180.000 poeng for meg selv så var det det jeg er klar over. Hvis prosessen ellers er den samme betyr det jo ikke så mye.

5. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Regler for bonusbilletter er etter hva jeg vet de samme om du booker med CT eller uten CT. Du kan fly med de samme flyvningene, til de samme destinasjonene. Eneste fordel med CT er som nevnt over at du får halv poengpris på reisen.

At 75% av oss er velbemidlet er nok en god overdrivelse. De fleste av oss har normale jobber, og dertil utlegg i forbindelse med jobb og privat. Å komme seg over 100k grensen for Amex forbruk i løpet av et år er ikke vanskelig om man begynner å tenke på hva man faktisk bruker penger på. 50k går ofte bare på mat i løpet av et år, og med litt reiser og ferieturer på toppen, ja så er CT i boks ofte fortere enn man tror.

TElg78 liker dette
  6. SEO

SEO Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Du har rett og jeg var ikke presis. Det er de interkontinentale reisene der SQ ikke tilbyr Star Alliance medlemmer bonus billetter på BIZ.

bighc liker dette
  7. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Oj jeg er litt fort mye inn i disse CT reglene, du har kanskje ikke CT når jeg tenker meg om, og da er mulig det lov. :(
    Du får kanskje inn mindre poeng/penger en meg i året, men så har du sikkert mindre utgifter og står friere til å reise enn meg.
    Og jeg er overbevist om du setter av noen timer til å finne den perfekte turen så kommer du til å kose deg en hel masse og ikke minst glede deg deg til ruten i bøtter og spann.

Last edited: 12. juli 2017
    TElg78 liker dette
  8. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skulle ikke fornærme noen her med de 75 %. Det var med en liten smil jeg skrev det. Men noen innlegg er ganske sånn *wow*. :) Jeg fly "mye" som man kan se på statistikken min, men jeg går mer på - reis ofte, se mye, betal lite - som da ikke nødvendigvis fører til store poenginntekter.

I hvert fall er jeg friere å reise. Utgifter for mat blir ikke så store (selv om det ser sånn ut^^), men jeg henter ut det jeg kan (Kiwi rundt hjørnet - liker vegetarmat^^). AmEx hadde ikke kommet i nærheten av 100.000 (med mindre jeg kan betale huslånet med kort :p). Bruker Shell MC (tannlege neste uke :/ men når en får poeng er det mindre grusomt^^) og skal få til denne Payr greia (når buggen på iPad er borte).

Utrolig god med hjelp man får her. Jeg har lært så mye og blitt så gale med poengjakten.^^

Last edited: 12. juli 2017
  9. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du høres ut som en fornuftig kar, jeg bryr med lite om status( når det ikke er snakk om status hos flyselskap) og har litt over middels inntekt og nok av hull å stappe pengene i ;)
    Jeg ble ikke fornærmet. Jeg håper du deler reisen med oss, så skal du nok få mer hjelp på veien her inne.

Stuttfeiten liker dette
  10. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Tjener ikke dårlig jeg heller og prioriterer hele tiden å reise.^^ Status i flysellskap hadde vært viktigere, hadde i bodd i Oslo, men med en ekstra tur til OSL blir det ofte lite av de fantastiske tilbudene.
    Jeg har faktisk tenkt å dele litt av reisen til HKG (SK) i et reisebrev og Marrakesh (med DY - jeg vet... fyyyy... ben 1200 CP måtte brukes^^). Noen hoteller og flyturer og flyplasser blir det.

11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du er ute å reiser minst dobbelt så mye som meg ;) Bare hyggelig om du vil dele.

TElg78 liker dette
  12. West

West Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
  13. okolbu

okolbu Nytt Medlem

Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg betalte 180000 for en tur i C til Australia i fjor. Ble bestilt sent 2015.

Fredrik81 liker dette
  14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er forsatt 180 000 for C og 240 000 for F og har vært det sanne siden jeg startet på bonus kjøret for 3år siden. Og skal du fly til Australia så anbefaler de fleste å fly C hvis ikke så ender man for opp med fire leg hos Thai, eller et leg med LH om de slipper noe 14 dager før( fra november).

15. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Husk i tilfelle å ikkje basere loungeopplevingane på online innsjekk og mobilt boardingkort med Thai :D

16. West

West Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar! Er rimelig fersk i dette gamet her så er usikker på hva du mener med "leg"?

Et annet spørsmål, hvilket flyselskap bør man ideelt sett booke en slik tur med? Forstår at Singapore hadde vært det beste, men at det er umulig å få booket ved hjelp av Eurobonuspoeng.

17. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Leg = segment. Trondheim-Oslo-København er femseksempel to legs eller segment.

Fredrik81 liker dette
  18. TElg78

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe feil med Thai? De jommer ofte opp når jeg leter etter NZ :)

19. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe feil med Thai, men dumt å fly fire segment med et selskap når man hsrmulighet til å prøve fire Longhaul med forskjellige.

TElg78 liker dette
  20. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å finne bonusreise på SAS Business til Hong Kong, men siden fungerer ikke. Finnes det andre alternativer, så kan dere gjerne lime inn linken til den siden, sånn at jeg kan undersøke :)

Del denne siden