Just for fun har jeg leitet etter en morsom forbindelse til fra OSL - AKL... er det noe som er realistisk? 24.3.18 OSL - BRU - VIE (8 timer i VIE) 24.3.18 VIE - BKK (4,5 timer i BKK) 25.3.18 BKK - HKG - NRT (3t 20 min i NRT) 26.3.18 NRT - PEK - AKL 3 dager on tour 5-6 Airlines...
Jeg prøver å tolke reglene. Jeg kan bare ha 4 segments en veg og kan bare ha 2 soner Europa - South East Asia/Central Asia - Pacific. Det med 4 segmenter er vanskelig nå er skal til OSL først (1 segment borte) IMPORTANT FACTS TO READ BEFORE YOU PLAN YOUR ITINERARY! One-way or roundtrip, the choice is yours. In some cases, there are no direct Star Alliance flights within a zone or between two zones, so you must transit in another zone, which could make the award trip more expensive. Transfer may never be made in a zone more expensive than the destination zone. Business Class and First class not available on all routes. One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone. A maximum of 8 flight coupons (segments) are permitted per award. Awards are subject to availability. The traveler must pay any applicable charges, such as airport taxes or fuel charges. Taxes and fees are not included in the points level, and are the responsibility of the member. Taxes and fees may apply per person in addition to the points required and they vary by route. Example: New York - Frankfurt - New York with Lufthansa, in Economy 70 000 points, plus € 492 in taxes & fees. The exact amount will appear when you book your award trip. Book through your local Member Service.
Husk at det er mulig å starte turen i Oslo hvis du får for mange segment. Da finner du en billig billett ned feks kvelden før på egen hånd. Kommer opp i samme situasjon fra Trondheim ofte. Hvis du skipper mellomlandingene i hkg og pek så skal vel dette funke. Ellers går det direktefly BKK - AKL med thai som ofte har god tilgjengelighet. Ingen nedtur det. Så kan du kanskje finne hjemtur via Japan.
Jeg ville kanskje prøvd å få til noe sånt: Europa - Bangkok - Auckland Auckland - Japan - Europa Burde være mulig i business. Du får prøvd noen forskjellige flyselskap (feks austrian, thai, air new Zealand, ANA) og du flyr deg ikke i "hjel"
Det viktigste er nå a) å få alle poeng på plass så rask som mulig og b) får Go fra sjefen om å bestille ferie (jeg er den eneste som har planlagt ut 2018^^).
Det er et eksempel som står på SAS sine sider. Det har jeg ikke kommet på. Det hadde vært lite aktuelt å betale så mye
Det går ikke. Japan og Bangkok er i forskjellige soner, du kan kun ha en transittsone begge veier. (Dette i følge reglene, mulig det finnes noen endringer som ikke er offisielle). Jeg ville sett på TPE (om mulig) eller HKG på en vei og Japan på andre veien. Da kan man få til en rimelig bra kombinasjon av selskap.
Aha! Da lærte jeg noe nytt. Visste ikke at man måtte ha samme transittsone begge veier. Mye rare regler å forholde seg til Ditt forslag til rute høres forøvrig minst like bra ut
Kunne gjerne flydd: OSL-VIE-TPE-BNE-AKL // AKL-TYO-ZRH-OSL Ellers er det mange muligheter, via PVG med NZ/SK via SIN med SQ/NZ osv. Bare tilgjengeligheten setter begrensninger. Mens med F har du i utgangspunktet kun muligheten for Thai. Men for all del, man får ingen dårlig reise med 4x TG F, det har vel flere her inne allerede oppdaget. Poenget er bare at det finnes veldig mange andre spennende ruter