God morgen alle sammen. Da sitter jeg på flybussen mot OSL og skriver mitt første reisebrev her på forumet. Vi er 5 minutter unna, perfekt timet til innsjekk, sikkerhetskontroll og lounge. Håper jeg slipper en kontrollfreak sikkerhetsvakt… Det er egentlig altfor tidlig, men det positive er at man endelig skal ut å fly i 2026
Da er det endelig dags for å sette denne reisen i live: Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise Det tok nøyaktig 4 minutter fra jeg gikk av flybussen til bagasjene var sendt og boardingkortet var i hånde. 3 minutter senere var jeg gjennom security og man si jeg tok feil på at jeg hadde timet alt riktig. Det var fortsatt 11 minutter til lounge åpnet! Det som verre er, er at Starbucks er under oppussing. Jeg hadde lovet et Norge-krus derfra og planla å kjøpe nå som jeg hadde god tid Air France ser ut til å ha tilgang til begge loungene og siden SAS var åpent, gikk jeg dit - helt innerst av gammel vane. Egg og bacon med et godt stykke norsk brød var ikke feil. Dagens fugl mellom OSL og CDG ankom igår kveld, så alt er klappet og klart for avreise til oppgitt tid. Til og meg bagasjene har funnet veien til nærheten av E-gates
Mens vi venter på boarding, så kan jeg prøve å forklare tittelen. Jeg skal først til Seoul, så innom Osaka. På vei hjem er jeg innom Ho Chi Minh City for 19 timer og nesten 23 timer i Singapore. I Seoul er det meldt -7 grader. I HCMC og Singapore er det meldt litt over 32 grader. Etter det er tilbake til gamle Norge til helt sikkert minusgrader, så kroppen får prøvd seg på gode temperatursvingninger