Hvorfor ta en snartur til Adelaide?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Robert H, 09. mai 2016.

  1. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Litt av en start på turen, men godt du nå er vel ombord hos Qatar. Måtte resten av turen gå bra :)
     
    Robert H liker dette
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Kult å være på tur med gjengen - selv om jeg reiser alene :) Takk til alle som følger, det gjør turen enda morsommere!

    Turen fra Stockholm til Doha var kanonbra - god plass ombord til tross for mange nordmenn som var ombooket (hurra for svensker som ikke reiser biz). Etter mange hyggelige small-talks med cabincrew (til tross for at jeg vanligvis er en sosial katastrofe uten evne til å kommunisere på normalt vis med andre mennesker, selv om jeg gjerne vil) fikk jeg pyjamas og egen oppredd seng.

    [​IMG]

    Mye god mat og drikke var det også

    Tomatsuppe

    [​IMG][/IMG] [​IMG]


    Chevresalat

    [​IMG]

    Og kylling

    [​IMG]
     

    Attached Files:

  3. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå ankommet Doha, og her er alt slik det pleier. Sikkerhetskontroll der du må gi fra deg vannflasken, men forøvrig kan ta med 15X100 ml ymse etterbarberingsremedier. Loungen til QR på business (Al Mourjan) er fabelaktig, selv om de har sluttet å servere Krug (håper det ikke bare er min skyld).

    Men biff og rødvin blir aldri feil

    [​IMG]
     
    mhsalv, geddi, Insomnia4u and 12 others like this.
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    For en bra rapport! Trist med forsinkelsen, men virker som du tar det greit.
    Har også vært i Adelaide for noen år siden.
    Glenelg er helt topp, men som tidligere nevnt er det nok litt triveligere der på sommeren.

    God tur videre
     
    Robert H liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelig å lese om forsinkelsen din, men fantastisk morsomt å følge deg "live" på tur! :) Dette må vi få mer av! Hvem tar ansvar for ett "live" oppdatert reisebrev til Zürich på torsdag?
     
    Robert H and Xflipper like this.
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Bummer med så lang forsinkelse og dårlig start på turen, godt du kom vel avgårde. Du skriver underholdende og bra bilder. Fortsatt god reise-ser fram til fortsettelsen :):):)
     
    Robert H liker dette
  7. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Artig med live-reisebrev! Positivt for oss som har havna på Skam-kjøret og blitt vant med å få vite hva som skjer når det skjer ;-) God tur! Gleder meg til fortsettelsen! :)
     
    Robert H liker dette
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! Det gjør turen enda bedre - fint å reise alene sammen :)

    Neste strekk er Doha-Adelaide.

    [​IMG]

    Jeg er ikke så god til å holde oversikt over ulike flytyper - så lenge kabinen ser fin ut, støynivået er behagelig lavt, det er gode puter og pledd, mulighet til å ligge flatt, samtidig som føttene ikke må puttes inn i et tynt rør som får tvangstrøyer til å fremstå som lette og ledige antrekk, TV-skjermen er stor og det er et bredt utvalg nye filmer, jeg klarer å forstå hvordan fjernkontrollen skal brukes (det tøffeste punktet), det er tilgang til gode oppbevaringsmuligheter, samt USB- og strømuttak for lading av diverse duppeditter - så er jeg fornøyd. Livet blir enklere hvis man ikke er så kravstor.. ;)

    Når det er sagt hadde jeg fått med meg at Qatar benytter A350 fra Doha til Adelaide. Min første tur med en slik maskin (tror jeg), og oj-oj-oj, du store alpakka, voi-voi ..

    [​IMG]

    Og det var nesten ingen ombord. Bortsett fra meg og tre andre, samt kabinbesetningen på fire, var det behagelig folketomt. Fint når man liker å være alene sammen med få. Nesten som å fly privatjet, vil jeg tro, bortsett fra at jeg uten betenkningstid vil foretrekke dette fremfor en liten sardinboks.

    [​IMG]
     
    Last edited: 12. mai 2016
    mhsalv, geddi, Insomnia4u and 14 others like this.
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for mange gode tips :)

    Kenguruøya: Vurderes seriøst.

    Glenelg: Er der nå. De to første nettene tilbringes på Oaks Plaza. Bra leilighetshotell med upåklagelig sjøutsikt. Men kaldt og hustrig her nå. Badeshortsen forblir til innendørs bruk (det er svømmebasseng på hotellet - jeg sprader ikke rundt i den forøvrig).

    [​IMG]

    Australsk fotball: Utrolig kul stadion - har allerede sett den fra flyet

    [​IMG]

    Veddeløp: Hest er skummelt... ;)
     
    Kjakan and cothom like this.
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Liker du dyr og reptiler er Adelaide Zoo litt kult.
    Krokofanten rett innenfor inngangen hadde gnagd på armen til en gjest et par dager før jeg var der sist, så den hadde fått seg "litt" høyere gjerde.....
     
    Robert H liker dette
  11. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ser svært komfortabelt ut på siste strekket, gleder meg til fortsettelsen!
     
    Robert H liker dette
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Herleg lesing med "direkteoverføring" frå det store utland :)
     
    Robert H liker dette
  13. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Luksus med så tom business. Er ikke feil å få følelsen av privatfly i en A350 :)
     
    Robert H liker dette
  14. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig å se noen bilder!

    Glenelg & The Oaks: Jeg leide en leilighet med havutsikt på The Oaks i et halvt i sommerhalvåret. Kan love deg at det var mer livlig og varmt på stranden da.

    Adelaide Oval er det fineste stadionet i Australia, uten tvil!

    Veddeløp: Ikke bry deg om hestene, er heller atmosfæren på den ene dagen i året som er noe helt spesielt.
     
    Robert H liker dette
  15. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Har du truffet på noen skumle pungdyr ?
     
    Robert H liker dette
  16. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oljeprisen fortsetter å være lav. Og mange ser ut til å bekymre seg mye for det.

    [​IMG]

    Jeg for min del skulle ønske at man ikke bare fikk tilbud om en av disse skikkelig voksenseriøse avisene når man er på tur. Hvorfor ikke Donald eller Tommy & Tigern? Det hadde jeg satt mye større pris på.

    Etter kort tid var det endelig klart for en ny runde med mat. Til forrett valgte jeg en veldig, veldig god suppe - type gul med grønne biter (husker dessverre ikke hva det var, bortsett fra at det smakte fortreffelig).

    [​IMG]

    Hvitvinsvalget til suppen ble den franske til venstre her - rett og slett himmelsk.

    [​IMG]

    Så var tid for litt lam (tror jeg) - igjen overraskende godt, og faktisk ikke totalt gjennomstekt/kokt - fortsatt var det antydning til noe rødt i midten.

    [​IMG]

    Og, splitte mine bramseil, sjekk rødvinen til høyre:

    [​IMG]

    Selveste Smith Haut Lafitte 2010! Det var nesten så jeg ikke trodde det var sant. Wine Spectator har gitt vinen 96 i score, mens Robert Parker klinker til med 98+ i siste oppdatering. Prisen ligger rundt 1000 kroner flasken på det internasjonale markedet. Og hvordan smaker den? Helt ufattelig godt - konsentrert, men likevel mykt og med en utrolig lengde. Ellers en klassisk bordeaux, for de som er hekta på det. Denne vinen er verd turen alene (i menyen hevdes det forøvrig at Parker har gitt vinen 92 poeng, men det må ha vært i en tidligere smaking).

    Forøvrig har jeg lest flere ganger om den fabelaktige prøvesmakingen av vin man kan oppleve på Lufthansas førsteklasse. Det har jeg drømt om lenge, og bestemte meg derfor for å prøve noe liknende på Qatar. Tok samtidig litt ost. Og prøvesmakingen viste seg å ikke være begrenset til noen pinglete fingerbøl.

    [​IMG]

    Det sier seg nesten selv at etter så mye seriøs mat og drikke, får man veldig lyst på kake. Og kake hadde de heldigvis i bøtter og spann, det også.

    [​IMG]

    Mens jeg gomlet i meg kakene, gjorde flyvertinnen klar en seng i setet ved siden av.

    [​IMG]

    Natta - jeg sov i nesten 8 timer sammenhengende. Endelig trygg.
     
    Last edited: 13. mai 2016
    mhsalv, geddi, Insomnia4u and 14 others like this.
  17. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93

    Ser jo helt fabelaktig morsomt ut, selv om det fra brosjyren er bilde av en skummel hest på første side, mens det på de neste to sidene er bilde av noe som nesten er enda skumlere


    https://issuu.com/trqmag/docs/2016_adelaide_carnival_hospitality_/1?e=5280876/30000297



    Ikke noen skumle pungdyr foreløpig, men hvis jeg våger meg på veddeløpsevenementet kan mye tyde på at opplevelsen kan bli i tøffeste laget for en som trives best i høyden.


    Forresten ser det ut til å være en nokså streng kleskode, så jeg slipper vel neppe inn med dette antrekket?


    [​IMG]
     
    Kristian liker dette
  18. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Og så er det jo lurt med litt frokost før ekspedisjonen av landjorda påbegynnes

    [​IMG]

    Sanntidssystemet som følger flyet reiserute er uforståelig kult: Hvordan er det mulig å filme over flykroppen? At det finnes flere kameraer festet på flyet er opplagt - men det kan jo ikke forklare at man kan filme ned på flyet??

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Og så er det klart for landing

    [​IMG]

    Tøøøft

    [​IMG]

    Jøje meg - hva skal jeg finne på nå? Fire dager til jeg er trygt tilbake på flyet...

    [​IMG]
     
    Last edited: 14. mai 2016
    mhsalv, geddi, LineE and 8 others like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kamera i halen.
     
    Robert H liker dette
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Helt sjef rapport! Lenge leve galskapen
     
    Robert H liker dette

Del denne siden