IHG Best Price Guarantee - Erfaringer?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Are, 28. jan 2018.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Kikket litt på Crowne Plaza CPH for en enkel overnatting.
    Koster 1195,- på hotels.com og ca 1400 kr å booke direkte.

Normalt er jo dette vinn/vinn, spørsmålet er bare om det hadde vært lurt å sjekke IC Ambassador programmet og så heller satse på oppgradering og club-tilgang..

Spørs hvor mye man skal orke å stresse med dette da..

2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er at an på IC gjerne får oppgradering på selve rommet, men så gir de ikke tilgang til loungen uten vederlag. På CP gis det gjerne oppgradering og loungetilgang så lenge status på ditt medlemskap tilsier det, gjerne Platinum eller Spire. Ambassador statusen duger vel først og fremst på IC? I det minste min erfaring.

3. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    IHG sin prisgaranti har jeg hatt det mye gøy med. Det er av typen popcorn & film når de kommer tilbake til deg med alle slags mulige krumspring på å slippe unna de mest åpenbare prismatcher.

Før hadde jeg jo et genuint håp om å hente noen penger, og selv om jeg har fått match et fåtalls ganger, så er det mer morsomt å se hva de robotaktige kundebehandlerne med null myndighet eller fleksibilitet finner på. De beste tilfellene inkluderer da de nektet å gi tilbake penger fordi et ord i rompresentasjonen var feil oversatt eller da de mente at continental breakfast var mer verdifullt enn full breakfast og derfor ikke kunne matche. Jeg hadde også en sak hvor OTA'en kalte rommet junior suite, mens Intercontinental kalte det for Junior Deluxe Suite (det fantes kun én type juniorsuite på hotellet), og de dermed nektet selv om det var åpenbart at det var samme rommet. Til og med bildene var identiske.

Det er også sånn at det sjelden er samme person som svarer på oppfølgingsspørsmål til saken din, så du må gjenta alt flere ganger. Er du 100% sikker på at du ikke finner noe som helst avvik i tilbudet så får du nok, men det skal ikke være mye avvik for at du også må micropop'en....

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ok.. Takk for tilbakemeldinger.
    Da driter i prosjektet og booker via hotels.com og er fornøyd med det.
    Har lenge hatt lyst til å teste dette hotellet, men det har alltid vært kostbart sammenliknet med andre alternativ. Nå er det en av de billigere mulighetene.

Og ikke minst, de har et pokestop på utsiden, så da blir junior veldig fornøyd.. Tenker jeg skal sende hotellet mail og spørre om et rom hvor det går an å rekke pokestoppet. Det har vi hatt en gang for og det var super-suksess :D

5. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    CP Copenhagen er OK, har bodd der mange ganger da det ligger i gangavstand fra kontoret i København. Er dog ikke veldig sentralt i forhold sentrum, men like ved Fields blant annet. Som Spire får jeg som oftest oppgradering til Executive rom med club lounge. Loungen er OK, men foretrekker frokosten i restauranten, da servicen ofte er helt super med noen svært sprudlende servitører.

Del denne siden