IHG - master thread

Tråd i 'Hotellanmeldelser' startet av tobeornot999, 29. juli 2025.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    IHG er forkortelse for Intercontinental Hotels Group, en av de største hotellkjedene i verden.

De har global dekning, men har likevel varierende antall hoteller i store regioner rundt i verden. Blant de store markedene deres er USA/Canada, Asia og Europa.

Kjeden består av en rekke brand names i tillegg til (selvsagt) Intercontinental. Disse er internt delt opp i forskjellige grupper av hoteller, fra luksus til enklere og billigere steder.

En liten AI oppsummering, til jeg har tid til å skrive mer detaljer:

Luxury & Lifestyle:
    * Six Senses Hotels Resorts Spas: Focus on wellness and unique experiences in stunning locations.
    * Regent Hotels & Resorts: Ultra-luxury properties with a focus on sophisticated design and service.
    * InterContinental Hotels & Resorts: Iconic luxury hotels in major cities and resort destinations worldwide.
    * Vignette Collection: A collection of unique, independent luxury hotels with distinct identities.
    * Kimpton Hotels & Restaurants: Boutique, design-led hotels known for their personalized service, vibrant atmosphere, and pet-friendly policies.
    * Hotel Indigo: Boutique hotels that reflect the local culture and neighborhood of their location.

Premium:
    * voco hotels: Hotels that combine the reliability of a global brand with a distinctive, informal, and charming style.
    * HUALUXE Hotels & Resorts: Designed specifically for Chinese consumers, incorporating Chinese aesthetics and hospitality.
    * Crowne Plaza Hotels & Resorts: Geared towards business and leisure travelers, offering amenities for productivity and relaxation.
    * EVEN Hotels: Focus on wellness, with amenities and programs to help guests maintain their healthy routines while traveling.
    * Ruby Hotels: A smaller, more compact brand focused on "lean luxury" with unique designs.

Essentials:
    * Holiday Inn: A widely recognized brand offering comfortable and reliable stays for families and business travelers.
    * Holiday Inn Express: Streamlined, mid-priced hotels offering essential amenities like free breakfast and Wi-Fi.
    * avid hotels: A newer brand focusing on a great night's sleep with clean rooms and a good value.
    * Garner – an IHG Hotel: A midscale conversion brand offering convenient locations and essential comforts.

Suites (Extended Stay):
    * Atwell Suites: A new upper-midscale, all-suites brand aiming to bring inspiration to every journey.
    * Staybridge Suites: All-suite hotels designed for extended stays, offering amenities like full kitchens and social events.
    * Holiday Inn Club Vacations: IHG's timeshare brand, offering resort-style accommodations for vacation ownership.
    * Candlewood Suites: Extended-stay hotels offering a more independent and home-like experience with full kitchens.

Exclusive Partner:
    * Iberostar Beachfront Resorts: A strategic alliance brings Iberostar's beachfront and all-inclusive resorts into the IHG portfolio.

Last edited: 29. juli 2025
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Placeholder post #2 for senere utvidelse

snus_mumrikken liker dette
  3. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Meldte meg inn i Ambassador, da jeg har en forestående weekendreservasjon hvor en gratis natt kan gi god verdi. Nå er det mulig jeg har misforstått hvordan dette funker, men når jeg skal booke ser det altså ut som om jeg må velge en rate som er mye dyrere og som ikke inkluderer frokost, for å få lov å booke denne "gratis" natten. Sammenligner jeg med member rate uten frokost, så må jeg altså betale €35 ekstra per natt for å få lov å booke gratisnatten. Jeg innser at det likevel blir billigere når en natt forsvinner, men her er frokost såpass billig at for 3 pers, så blir det dumt å booke uten. Dermed blir det en enda dårligere deal (hører også med til historien at jeg allerede har gjort en booking inkl frokost til ca €325/natt.

Noen som vet om det alltid er slik eller om det er en bug og bør kontakte kundeservice?

upload_2025-10-2_20-15-8.png

4. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Det har alltid vært slik.

Nordlands liker dette
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Får best verdi om du samtidig er Diamond eller har annual lounge membership, sånn at du uansett får frokost eller frokost i lounge gratis. Merk for øvrig at prisen som vises er snitt-prisen på de 2 nettene, som du kan se har forskjellig pris om du går videre til betalingssiden, og det er spesifikt natt 2 du får gratis og du ender opp å betale prisen som vises for natt 1. Noen ganger kan man da ende å betale en del mindre enn snitt-prisen, men viktig å unngå det motsatte hvor den første natten er markant dyrere.

tobeornot999 and Emma like this.

Del denne siden