Ikke bare SAS man kan kjøpe status uten å fly

Tråd i 'Miles & More' startet av Jon_Noj, 30. okt 2025.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk melding fra Lufthansa nå om at jeg ikke ligger ann til å fornye Senator-status neste år og må forte meg og fly mer. Det visste jeg, har blitt lite Lufthansa i år. Men jeg fikk også beskjed om at jeg kunne fornye Senator-status for 1 år til ved å betale 2500 EUR.

Mulig dette er noe de har tilbudt før også men kom litt overraskende på meg, trodde ikke Senator var en status man kunne kjøpe seg uten å fly. Mange pleier jo å si det om SAS gull/diamant.

FlyerOslo and NoLimit like this.
  2. kamelen

kamelen Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    83
    Samme her. Ikke hørt om det tidligere. Men synes det er en stiv pris for statusen, da. Må fly ganske mye med Luftansa for at det skal bli verdt det :)

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en god deal.. for Lufthansa

Sunnfjordingen and tobeornot999 like this.
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    En «smule» dyrere enn Amex/SasMC komboen på rundt 10k som vi opererer med her til lands… Man kan fly endel LH på betalt businessbillett før det der lønner seg.

5. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Får kjøpt mye loungetilgang og mat/drikke på flyet for den prisen, så det hadde aldri vært aktuelt for meg :confused:

Sunnfjordingen liker dette
  6. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,491
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke noe nytt, dette har blitt omtalt tidligere år på tyske forum.

Interessant nok fikk jeg ikke dette tilbudet. Mailen jeg fikk var på tysk og inneholdt følgende hyggelige beskjed:

For dem som ikke forstår tysk: Jeg får altså soft landing til Frequent Traveller.

Hvis det har noe å si: Jeg hadde ikke en eneste flyvning med Lufthansa etter kvalifisering, bare et par med LOT.

Jeg må si jeg gjerne skulle sett hvem som faktisk er villige til å betale 2 500 euro for Senator-status. Jeg kan virkelig ikke si at den statusen ga meg noe særlig “premium”-følelse hos Lufthansa.

Teknolai and stekus like this.
  7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Status uten å fly?!?... jeg trodde narkiser var gale, men dette tar jo kaka :confused::oops:.... Men alle hvær sin smak, men status uten å fly? En ting er når en flyr fem reiser i året at en trikser litt, men dette er jo bare helt o_O

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,770
    Bonuspoeng:
    293
    Freequent Traveller er vel det laveste nivået i M&M programmet .... dvs det nivået får alle som melder seg inn .....

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,651
    Bonuspoeng:
    183
    Frequent Traveller er sølv, og gir blant annet tilgang til business lounge på reiser med LH-gruppen

Spielhaug, kaiarne, stekus and 9 others like this.
  10. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Har unnet meg selv og min bedre halvdel fire legs med LH F siden status match til Senator. Riktignok betalt indirekte med cash, men med Senator som gir 50 % Companion Award og hyppige Bundles & Go-tilbud har det vært mulig å få til noen relativt "fornuftig priset" F-turer med besparelse som er betydelig høyere enn EUR 2500. Når det er sagt, jeg kommer neppe til å hoppe på tilbudet om forlengelse av Senator, men mest av alt fordi award-billetter gikk over til revenue-priser fra juni i år.

11. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    F-turer er det jeg savner aller mest etter SAS-overgangen til SkyTeam. F-tur med CT var en god deal, for å si det mildt.

FlyerOslo and Kjetil L like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Om man flyr endel, har jo gullkort nytte.

Men noen synes det er stas med gullkort selv om de nesten aldri er i luften. Hvilken nytte har kortet da? Dem om det, men det tyder jo på at flyselskapene har gjort noe riktig i sin egen markedsføring i alle fall.

magnusant liker dette
  13. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Blir interessant å se om du faktisk får soft landing, og om vi andre også får det.

Fikk også tilbud om å kjøpe senator. Bortsett fra en oppgradering ved gate tidlig som senator har jeg hatt lite ekstra glede av å være LH senator. Trenger jeg star gold en gang i fremtiden blir det rimeligere å matche hos Turkish og bestille en reise med dem, hvis jeg trenger gold for mer enn en tur.

themichael liker dette
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Companion award har gått meg hus forbi. Gjorde noen søk et stykke frem i tid, men det var ikke akkurat flust med F-seter ledige. Hvor er det enklest å finne etter din erfaring?

15. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har reist ICN, BOS og MEX, men mener jeg så en del til JNB og EZE også. Alle fra FRA. En stund siden jeg har sett etter tilgjengelighet nå, tror også det var slik at man måtte ha minimum 7000 miles for å i det hele tatt få opp F awards i søkene.

NoLimit liker dette
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Har fått opp noen F-seter i nov-des, men funnet lite utover det. Har akkurat 10k miles, så burde få frem F hele året.

Del denne siden