Eg skal til å tinge meg elevert langtur, men får opp dette hjå SAS. "Kan endres uten gebyr" og "Kan ikke refunderes". Er det nokon her som veit om sistnemnde stemmer? Kommentaren kjem litt avhengig av kva kombinasjon av ut- og heimreise eg vel. Alle er direkteflights frå CPH til Sambandsstatane. Denne her kom då eg søkte etter OJ, men er vanlig "Kan refunderes mot gebyr" når eg søker utan OJ. Er det feil i EDBen til SAS, eller har det vore ei omlegging som eg ikkje har fått med meg?
Wow, jeg visste ikke at de hadde åpnet opp for OJ-søk på bonusbilletter? Jeg har alltid fått feilmelding når jeg har søkt tidligere, men jeg ser det samme som deg nå. Putter et lodd på EDB-rusk
...men da kan man uansett booke to enkeltreiser til samme pris. Open Jaw-bestilling er egentlig kun nødvendig om man skal bruke CT (så lenge det er snakk om ren SAS-reise).
Må være IT feil, det kommer opp korrekt betingelser på enveis og t/r søk og reglene for SAS-bonusreiser er jo felles og uendret. Blir dobbelt gebyr om du trenger å avbestille med to enveis.
Det ser ikkje ut til at dette virkar. Når eg prøver å booke billettane står det berre og lastar og lastar utan å komme vidare til betalingssida. Det ser ut som løysinga vert å booke to einvegs.
Det kan være verdt et forsøk å ringe inn om du ønsker dem på samme PNR. Jeg pleier å slippe telefongebyr på dette siden det egentlig ikke lar seg booke på nett.
Så du jukser for å gjøre noe som egentlig ikke er mulig og forventer at det skal være bugfritt når SAS ikke engang klarer å holde vanlig bestillingsprosess bugfri EDIT: Ser lenger ned at du fant ut at dette gamle trikset har sluttet å fungere. Jeg savner gamle dager.. spesielt de enda eldre dager der man bare kunne sende en mail til Vibeke og få ordnet det meste
Jeg klarte å gjenskape det ved å forsøke tre ganger på akkurat det samme. Søke på Reise med annen retur, så velge poeng og søke på ny. Plutselig var det OJ-mulighet uten URL-tukling. Men, enig i at selv min metode er i grenseland
Nei. Altså.. jeg har brukt det trikset selv jeg. Skulle ønske det fortsatt gikk.. men såvidt jeg vet så har de lagt inn en sperre før billettering nå
Hehe, beklager. Jeg fulgte ikke bestillingsprosessen helt ut, så da hadde nok jeg sikkert blitt stoppet også.
Det er vel bare 4-5 år siden Vibeke var der… Da vi satt fast på Bali da pandemien brøt ut var det Vibeke som hjalp til ..
Mitt siste livstegn fra Vibeke var feb 2021. "Hej K Det er muligt at sætte FRA-OSL til bookingen TK1754 I 26DEC 7 OSLIST HK4 1725 2320 TK 024 I 27DEC 1 ISTTPE HK4 0200 1735 TK 025 I 01JAN 6 TPEIST HK4 2 2205 0600+1 TK1587 I 02JAN 7 ISTFRA HK4 0915 1025 SK4756 I 02JAN 7 FRAOSL HK4 1055 1 1155 1400 Der er en pris differnece på 326 NOK pr person, må jeg bruge det kredit kort der er i bookingen til denne difference? Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen, Vibeke Jörgensen" Denne nyttårsturen ble selvsagt covidkansellert K
Søkte på Vibeke og SAS i eposten min, og jeg har visst snakket mye med henne. Slo sammen bonusreiser, la på nye legs, endret det ene og det andre. Det var tider!
Etter litt styr fram og tilbake fann eg at det faktisk er mogleg. Du må søke på OJ for revenue fyrst, og so endre til poeng etter at søkeresultatet kjem opp. Om det går heilt gjennom til betaling prøvde eg ikkje.